PRIJETI KOLAPS U PRIJEVOZU PUTNIKA

Sindikati uputili pismo premijerki Kosor: Neispravno 6 od 8 nagibnih vlakova!

Sindikati upozoravaju da još od osamostaljenja Hrvatske, pa i ranije, nije bilo ozbiljnih ulaganja u željeznicu, dok su se u istom razdoblju izgradile tisuće kilometara autocesta
Split, 030809.Danas u 15.10 je krenuo prvi vlak u pravcu Zagreba nakon tragedije koja se dogodila 24.7. kada je nagibni vlak iskocio iz tracnica kod mjesta Rudine pored Kastela pri cemu je poginulo sestoro putnika a pedesetak ih je bilo ozljedjedjeno. Hrvatske zeljeznice bile su pod pritiskom kritike javnosti zbog odrzavanja tracnica i vlakova. U vlaku je na polasku u Splitu bilo gotovo stotinu domacih i stranih putnika koji nisu iskazivali strah zbog nedavne nesrece.Na fotografiji: vlak krece tocno na vrijeme.Foto: Nikola Vilic / CROPIX
 Nikola Vilić / CROPIX

Sindikat hrvatskih željezničara i Sindikat željezničara Hrvatske traži od Vlade da provede nužne mjere kako bi se spriječilo propadanje željeznice, a posebno propadanje željezničke infrastrukture. U otvorenom pismu koje su uputili premijerki Jadranki Kosor, potpredsjedniku Vlade za investicije Domagoju Miloševiću i ministru prometa Božidaru Kalmeti upozoravaju da još od osamostaljenja Hrvatske, pa i ranije, nije bilo ozbiljnih ulaganja u željeznicu, dok su se u istom razdoblju izgradile tisuće kilometara autocesta, piše Net.hr .

Sindikati su nezadovoljni i donesenim Zakonom o podjeli HŽ-a, koji je loš i koji, tvrde, onemogućuje restrukturiranje prijevoznika i njihovo osposobljavanje za tržišnu utakmicu, s obzirom da nemaju utjecaja na više od 70 posto vlastitih troškova.

"Mnogo puta upozoravali smo na učinjene pogreške, koje su i priznate, ali bez volje da dođe do njihova ispravljanja. Nije tolika sramota pogriješiti, sramota je ustrajati u očitim pogreškama, a upravo to čini resorno Ministarstvo i Vlada. Ovom pogreškom izgubili smo 5 dragocjenih godina u kojima smo se trebali restrukturirati, modernizirati i tako pripremiti za liberalizaciju željezničkog prijevoza. Kao posljedica navedenih propusta , prijevoznici se nalaze u sve većim poslovnim teškoćama, koje se, bez promptnog poduzimanja odgovarajućih mjera od strane Vlade i Skupštine, mogu samo produbiti i prijevoznike dovesti u bezizlaznu situaciju", navode sindikati u pismu.

Upozoravaju da vuča vlakova d.o.o. troškove "smanjuje" neodržavanjem lokomotiva i motornih vlakova koje je dobila u vlasništvo, te da zbog toga prijeti kolaps u prijevozu putnika. Tvrde da je neispravno 6 od 8 nagibnih vlakova, 6 od 19 elektromotornih vlakova, velik broj lokomotiva, te da su od ranije prisutne teškoće u obavljanju prijevoza robe zbog neodržavanja lokomotiva.

ORIGINALNI ČLANAK PROČITAJTE OVDJE

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
08. studeni 2024 14:27