ČEKA SE ODLUKA VLADE

Povjerenstvo prihvatilo ponudu Francuza za Pleso: Radovi počinju već ovog ljeta?

Konzorcij ZAIC upravljao bi zagrebačkim aerodromom 30 godina

Vladino ministarsko Povjerenstvo za ocjenu provedenog postupka davanje koncesije za Zračnu luku Zagreb načelno je prihvatilo ponudu francuskog konzorcija ZAIC za gradnju novog terminala zagrebačkog aerodroma, te se očekuje da će sljedeći tjedan Vladi predložiti prihvaćanje ovog projekta, doznaje Jutarnji list.

U utorak su se u Ministarstvu gospodarstva sastali članovi Povjerenstva kojima je predstavljena ponuda ZAIC-a. Ministri su se uz određena pitanja načelno složili da je ponuda povoljna te da se krene u realizaciju projekta. Povjerenstvo svoju odluku mora donijeti do 28. veljače te se očekuje da će na sljedećoj sjednici Vlada prihvatiti ponudu. Prethodno je ponudu ZAIC-a pozitivno ocijenilo i stručno povjerenstvo Ministarstva prometa kojem je na čelu Dražen Bošković, profesor s Građevinskog fakulteta u Rijeci.

ZAIC je konzorcij tvrtke Aerodromi iz Pariza (ADMP) i građevinske tvrtke Bouygues. Oni su jedini dostavili važeću ponudu za gradnju novog terminala. Nova Vlada željela je deteljno proanalizirati ponudu. Vlada prema pravilima natječaja ima 100 dana od otvaranja ponuda za njezino prihvaćanje ili odbijanje. Ako Vlada prihvati ponudu, konzorcij će imati 180 dana za zatvaranje financijske konstrukcije. Stoga se početak radova može očekivati u ljeto ove godine.

ZAIC je ponudio fiksnu naknadu za 30-godišnju koncesiju u iznosu od 87,2 milijuna eura. Ukupno pak francuski konzorcij prema projekciji prometa u sljedećih 30 godina na ime fiksne naknade nudi 226 milijuna eura. Osim toga, konzorcij je ponudio uplatu naknade na ime promjenjive koncesije na osnovi bruto prometa. U prvim godinama ta naknada iznosi 0,5 posto bruto prihoda, a od 19. godine trajanja koncesije ta naknada trebala bi iznositi između 50 i 60 posto bruto prihoda aerodroma.

Francuzi obrazlažu kako im je namjera da zagrebački aerodrom postane regionalno čvorište, što bi podrazumijevalo veći broj europskih letova. Planiraju i uvođenje određenog broja letova za Sjevernu Ameriku te Bliski i Daleki Istok, što bi Croatia Airlinesu dalo mogućnost da se razvije u regionalnog transfernog prijevoznika.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
08. studeni 2024 21:42