ZADNJI MAČEKOV SPIN

Kao šef Vladina ureda za odnose s javnošću svojoj tvrtki isplatio 13,5 mil. kn!

Vlada, ministarstva i 18 javnih hrvatskih poduzeća potrošila su oko 250 milijuna kuna!
 Damjan Tadić/CROPIX

Vlada, ministarstva i 18 javnih hrvatskih poduzeća u razdoblju od 2004. do sredine 2012. potrošila su oko 250 milijuna kuna na usluge marketinških i PR agencija!

Pri tome je aposlutni rekorder Fimi-Medija, koja je inkasirala ukupno više od 70 milijuna kuna, a na drugom je mjestu, s naplaćenih 51,6 milijuna kuna, Massol nekadašnjeg Sanaderova glasnogovornika Ratka Mačeka.

Prema detaljnim podacima, sva ministarstva i Vlada s potrošenih 133 milijuna kuna premašila su budžete najjačih javnih poduzeća, koja su potrošila 117 milijuna kuna.

Trećina ukupnog iznosa koji su Vlada i ministarstva potrošili na usluge marketinških i PR agencija isplaćena je tvrtki Massol bivšeg Sanaderova glasnogovornika Ratka Mačeka. Pritom je glavnina iznosa od 132,5 miijuna kuna otišla na marketing, a tek 825.000 kuna na PR usluge.

Massol je iz Vlade i njezinih ministarstava u nekoliko godina izvukao dvostruko više novca od Fimi-Medije Nevenke Jurak, s kojom je počelo odmotavanje sanaderovskog korupcionaškog lanca.

No, zato je u poslovanju s javnim poduzećima Fimi-Medija bila uspješnija: kroz razne ugovore izvukla je 43,872.074 kuna, a Massol “samo” 2,274.439 kuna. Kad se sve zbroji, Nevenka Jurak je s Fimi medijom potukla arogantnog Mačeka, jer je ukupno, od vlade i javnih poduzeća, naplatila 70,726.296 kuna, dok Mačekov Massol tu zaostaje s poslovima vrijednim 51,657.023 kune.

Sredinom srpnja Milanovićeva je Vlada zabranila državnim institucijama i javnim poduzećima da sklapaju ugovore s PR agencijama, a danas smo dobili podatke o svim takvim ugovorima koji su sklapani od 2004. do trenutka kad su zabranjeni.

Vanjski suradnici

Od 2004. do 2012. na marketinške i PR usluge Vlada i ministarstva potrošili su 133,3 milijuna kuna, od toga 132,5 na marketing, a 825.000 kuna na PR usluge.

Ipak, nisu svi imali veze s agencijama, sedam ministarstava, barem kako tvrde odgovorni ljudi u njima, nisu u tom vremenu imali nikakve ugovore s marketinškim i PR agencijama. Na vanjske suradnike nisu se oslanjali u ministarstvima poduzetništva, uprave, zaštite okoliša, u ministarstvima branitelja i kulture, Ministarstvu graditeljstva te Ministarstvu socijalne politike.

Od svih ministarstava koje su radile sa PR agencijama najrastrošniji je bio MUP koji je za te namjene od 2005. do 2011. potrošio gotovo 57,5 milijuna kuna.

Kreativna rješenja

Od toga je više od 26 milijuna kuna plaćeno upravo Fimi-Mediji. Kao što je Fimi medija očigledno bila “omiljena” agencija u MUP-u tako je Massol, tvrtka s kojom se povezuje nekadašnjeg glasnogovornika Ive Sanadera bila glavna u Banskim dvorima.

Vlada i Ured za odnose s javnošću su od 2004. do 2009. godine Massolu su za “kreativna rješenja, produkciju medijskog materijala, zakup medijskog prostora” platili 15,1 milijun kuna od ukupno 18,1 milijuna koliko su u pet godina potrošili za tu namjenu. Od tih 15,1 milijun kuna Ured za odnose s javnošću isplatio je Massolu 13,5 milijuna kuna.

Samo s Massolom i Fimi-Medijom radilo je Ministarstvo prometa koje je vodio Božidar Kalmeta. Za marketinške usluge u pet godina su potrošili 1,6 milijuna kuna, ali su svi ti novci otišli Fimi-Mediji i Massolu.

Massol je bio glavna agencija i Ministarstvu gospodarstva u vrijeme mandata Damira Polančeca.

Do 2009. godine su Masolu platili 22 milijuna kuna za “produkciju i zakup medijskog prostora”.

Na popisu prvih 10 tvrtki po poslovanju s Vladom i ministarstvima su neke poznate PR agencije, poput Digitela ili McCann Ericsona.

Na trećem mjestu, nakon Massola i Fimi medije, je tvrtka Spot studio s ukupno 10,67 milijuna kuna vrijednim poslovima, od toga je najveći onaj od skoro 10,5 milijuna kuna za MUP 2007., a dvije godine kasnije obavili su i jedan posao za Ministarstvo pravosuđa u vrijednosti od 190.202 kune.

Akcije policije

Na četvrtom mjestu je tvrtka Sanamens koja je u nekoliko poslova s Ministarstvom turizma zaradila 4,168.517 kuna, a na petom Rabus medija, koja je po ugovoru iz 2005. oglašavala akcije policije u TV emisiji Krugovi, u vrijednosti od 3,1 milijun kuna.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
08. studeni 2024 02:42