TVRTKE U 5 GODINE POTROŠILE 120 MILIJUNA KUNA

Najrastrošniji HAC i HEP: Za marketing dali 55 milijuna kn, a većina novca otišla je Fimi-mediji

Samo iz jednog javnog poduzeća - Hrvatskih autocesta za vrijeme vladavine Ive Sanadera Fimi medija inkasirala je 20 milijuna kuna

Samo iz jednog javnog poduzeća - Hrvatskih autocesta za vrijeme vladavine Ive Sanadera Fimi medija inkasirala je 20 milijuna kuna. Upravo je HAC od svih javnih poduzeća od 2005. do 2009. potrošio najviše novca za marketing i PR, 25 milijuna kuna, a čak 80 posto tog kolača otišlo je tvrtki Nevenke Jurak.

Pokazuju to podaci o ugovorima koja su javna poduzeća sklapala za marketinške i PR usluge od 2004. do srpnja ove godine dok Milanovićeva Vlade nije zabranila državnim institucijama i javnim poduzećima da sklapaju ugovore s privatnim agencijama. Do takve zabrane samo su državne tvrtke na marketinške usluge potrošile oko 120 milijuna kuna. “Bilanca” poslovanja agencija s javnim poduzećima potvrđuje kako je kod njih apsolutni vladar bila Fimi medija.

HRVATSKE VODE

4,007.481 kuna

Najveći dio novca, 2,7 milijuna kuna, otišlo je agenciji Briefing, za medijsko praćenje zaštite priobalnog mora od zagađenja. Novac za to namaknuli su kreditom Svjetske banke. Nisu surađivali s Fimi-Medijom.

HRVATSKE ŠUME

6,836.544 kune

Dostavljeni podaci odnose se na razdoblje od 2006. godine naovamo. U prve tri godine Hrvatske su šume surađivale isključivo s Fimi-Medijom, kojoj su za “protupožarnu preventivu, emitiranje TV i radijskih spotova te reprezentativne darove” uplatile čak 5,5 milijuna kuna - između 1,1 i 2,8 milijuna kuna godišnje! Od 2010. godine za isti posao angažiraju Digitel, a budžet im se drastično smanjuje: godine 2010. za potpuno iste aktivnosti izdvojili su 129.000 kuna, a 2011. tek 70.000 kuna.

HRVATSKA POŠTA

12,805.368 kuna

U svojem su izvješću naveli čak 84 stavke izdataka za marketing i PR, no većina njih manja je od 50.000 kuna, a mnoge su manje od 10.000 kuna. Za svaku stavku daju jasan opis usluge. No, strši jedna ogromna uplata iz 2009. od 4,683.000 kuna. Primatelj je Fimi-Media, a objašnjenje usluge glasi: ugovor o poslovnoj suradnji. U još tri uplate između 2006. i 2009. godine Fimi-Media primila je još oko 700.000 kuna za organiziranje domjenaka. Još je jedna milijunska uplata. Radi se o 1,25 milijuna kuna agenciji Massol, u vlasništvu Ratka Mačeka.

HRVATSKA LUTRIJA

127.500 kuna

Hrvatska lutrija, prema vlastitom opisu, u proteklih je osam godina surađivala tek s dvije PR agencije, i to Millenium promocijom, kojoj je 2010. isplatila 60.000 kuna za konzultacije i edukacije o odnosima s medijim, te IM&C, koji im je ove godine za 67.500 kuna izradio priručnik za krizne situacije.

HEP

19,500.403 kune

I ovo je javno poduzeće gotovo polovicu potrošenog novca uplatilo Fimi-Mediji. U razdoblju od 2005. do 2009. godine isplatili su im 7,5 milijuna kuna za promidžbene aktivnosti. Najveća se pak stavka odnosi na tehničku foto i video dokumentaciju elektroenergetskih objekata, a koju je angažiran Studio Hrg, koji je u osam godina inkasirao 8,25 milijuna kuna. Ranijih je godina HEP redovito plaćao usluge odnosa s javnošću, i to od 138.000 do 926.000 kuna godišnje. Od 2010. godine Studio Hrg njihova je jedina stavka izdatka.

972.768 kuna

Trećinu novca HŽ je potrošio za ovogodišnju organizaciju svečanog otvorenja pruge Vinkovci - Tovarnik, koju im je za gotovo 300 tisuća kuna organizirala agencija Pama Kod. Otvorenje radova na toj istoj pruzi 2008. godine organizirala je Fimi-Media, ali za tek 82.000 kuna. Ostatak troškova odnosi se na odnose s javnošću, za koje je HŽ samo u 2011. godine potrošio gotovo 350.000 kuna, a koristio je agenciju Rizol Media.

Dostavili su podatke tek od 2008. godine.

ZRAČNA LUKA ZAGREB

370.000 kuna

Podaci se odnose samo na posljednje tri godine, u kojima je Zračna luka Zagreb angažirala agenciju Manjgura za PR program i dala im 370.000 kuna.

CROATIA AIRLINES

4,242.905 kuna

Za pružanje usluga savjetovanja u odnosima s medijima CA je od 2006. do 2008. godine poslovala isključivo s agencijom MOIRE d.o.o. Uz tu se agenciju neformalno povezivalo Hloverku Novak-Srzić, Dijanu Čuljak i Ivanu Šikić, tadašnje novinarke i urednice na HTV-u. Nešto više od dva milijuna kuna uplaćeno je Premisi u razdoblju od 2008. do 2010. godine za iste usluge, a potom CA angažira Millenium promociju, kojoj je dosad isplaćeno oko milijun kuna.

HRVATSKE CESTE

123.364 kune

HC tvrdi da je u proteklih osam godina imao tek četiri izdatka za PR i marketing i da je radio s dvije agencije - STUDIO K.I.S., kojem je 2006. godine dao 20 tisuća kuna za adaptaciju dva promotivna filma, te s agencijom IM&C, kojoj je 2011. i 2012. godine iskeširao oko 100.000 kuna za pomoć pri odnosima s javnošću. Za jednu konferenciju za novinare IM&C im je lani naplatio 43.000 kuna.

HAC

24,112.641 kuna

HAC je od 2005. do 2009. potrošio gotovo 25 milijuna proračunskog novca na PR i marketing, od čega je gotovo 20 milijuna kuna otišlo u Fimi-Mediju, mahom za organiziranje otvorenja. Najveću isplatu od 7,6 milijuna kuna Fimi Media je primila 2009. godine za produkciju i emitiranje spotova za “Zimsku ENC kampanju”. Manji dio kolača uzeo je i Mačekov Massol za tisak plakata.

AUTOCESTA RIJEKA - ZAGREB

5,088.292 kune

Sav je novac potrošen na usluge Fimi-Medije, osim 5800 kuna koliko je ovoga svibnja uplaćeno agenciji RIMa za konzalting i promociju.

HZMO

115.641 kuna

Novac je 2006. godine uplaćen agenciji Briefing za produkciju i predstavljanje projekta “e-mirovinsko/e-prijava”.

HZZO

86.125 kuna

HZZO je ove godine organizirao medijski trening i za to agenciji Rizol dao 86.000 kn. Drugih podataka u izvješću nema.

FINA

16,188.403 kune

Oko 900.000 kuna Fina je u posljednjih osam godina potrošila na odnose s javnošću, većinom angažirajući agenciju Briefing, a na marketing nešto više od 15 milijuna kuna. Najveći dio marketinškog kolača, nešto više od šest milijuna kuna, ugrabio je Studio DiM, kojim je od 2005. do 2008. godine sklapao ugovore s Finom za niz reklamnih spotova i emisija. Oko 2,5 milijuna kuna isplaćeno je britanskoj agenciji Brandstory koja je, prema ugovorima, od 2005. do 2007. godine brendirala Finu. Mali ugovor, od 1,5 milijuna kuna, s Finom je imala i Fimi-Media.

HAKOM

520.644 kune

Troškovi se odnose na trogodišnji ugovor s agencijom za odnose s javnošću Meritor Media.

HABOR

2,683.988 kuna

Sav se trošak odnosi na angažiranje agencija za odnose s javnošću. HABOR je u proteklih osam godina koristio usluge tri agencije: Hauska&partner, Briefing i Integralni marketing i komunikacije.

HTZ

24,281.346 kuna

HTZ je dostavio podatke samo za zadnje tri godine. Očekivano, najveći dio budžeta otišao je na domaće i inozemno reklamiranje, jer je na odnose s javnošću potrošeno tek 374 tisuće kuna, većinom na agenciju Manjgura. Najveći dio novca od marketinga slio se u agenciju McCann Erickson.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
04. studeni 2024 08:03