PODACI DOTMETRICS-a

HRVATSKA ONLINE U svibnju pregledano više od milijardu stranica: Jutarnji.hr prvi u nekoliko kategorija

 Biljana Gaurina/CROPIX

ZAGREB - Hrvatski građani u ovogodišnjem svibnju pregledali su više od milijardu stranica na domaćem internetu, a među top pet internetskih medija po posjećenosti su tzv. news portali 24 sata, Jutarnji, net.hr, Večernji i dnevnik.hr, pokazalo je najnovije hrvatsko mjerenje posjećenosti internetskih medija DotMetrics, koji je kao prvi hrvatski Big Data sustav uz korištenje najnovijih IT tehnologija pokrenula tvrtka Ipsos Puls iz Zagreba.

Od TOP tri portala Jutarnji.hr je imao najviše posjeta i otvaranja stranica, i korisnici su kod nas u prosjeku provodili najviše vremena. Portal jutarnji.hr u svibnju je posjetilo gotovo 1.520.000 jedinstvenih posjetitelja te su oni na njemu proveli čak 2.907.263 sati. To je najveće vrijeme zadržavanja među svim hrvatskim portalima i za 550.029 sati je duže od zadržavanja korisnika na prvom sljedećem portalu , što još jednom potvrđuje kvalitetu našeg sadržaja. Hvala čitateljima!

Taj sustav mjerenja posjećenosti internetskih medija (Internet audience measurement) službeno je pokrenut s 1. lipnjem, a temelji se na analitičkom sustavu razvijenom od strane strateškog partnera FistNeta, kazao je product manager Ipsos Pulsa Marko Katavić.

"Riječ je zapravo o Big Data sustavu u pravom smislu, jer u bazama sprema ogroman volumen dnevno prikupljenih podataka o posjećenosti hrvatskih internetskih portala i to tako da bilježi i pohranjuje cjelokupni promet web stranice, povezujući ga s demografskim podacima iz anketa i bazičnih istraživanja, kao i s uređajima s kojih se portali posjećuje", objašnjava Katavić.

Ističe da je DotMetrics analitički sustav u potpunosti proizveden u Hrvatskoj, plod je rada hrvatskih developera i stručnjaka iz tvrtke FistNet, a Ipsos Puls je kroz regionalni klaster Ipsos Adria inicirao i pokretanje projekta u susjednim zemljama, dok se kroz Ipsosovu globalnu mrežu pokreću slične inicijative i u drugim zemljama Europe. Sustav će nadograđivati i novim modulima prateći tržište i potrebe korisnika.

Katavić ističe da trenutno u Hrvatskoj mjere 100 medijskih portala, a svi izdavači online medija mogu im se javiti ako žele takvo mjerenje, što je za njih besplatno i čime im se pruža prilika da dodatno upoznaju svoju publiku i njezine interese. Vjeruje da bi i široj javnosti mogli biti zanimljivi podaci koje DotMetrics na mjesečnoj razini objavljuje na svojoj javnoj web stranici , a koji se tiču korištenja interneta i internetskih portala u Hrvatskoj.

Osim najposjećenijih portala te ukupno pregledanih više od milijardu stranica, podaci za svibanj pokazuju primjerice i da su internetske medije gotovo jednako pregledavali i muškarci i žene, najviše sa stolnih računala i laptopa, ali i s mobitela, s kojih je ostvareno blizu 33 posto prometa, dok s tableta znatno manje, tek 5,2 posto.

"U svijetu postoji malo sustava za mjerenje internetskih medija, a DotMetrics uvodi i novosti koje redefiniraju ključne koncepte i razvijaju analitičke mogućnosti tržišta, poput mjerenje ekskluzivnih korisnika ili samo onih koji posjećuju samo jedan web portal te ažuriranja svih podataka, uključujući i demografske na dnevnoj razini, što niti jedan od konkurenata u svijetu trenutno nije u mogućnosti ponuditi", kaže Katavić.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
08. studeni 2024 19:53