Online kupci u Hrvatskoj uglavnom kupuju nekoliko puta godišnje, najčešće biraju elektroničke uređaje i opremu ili pak odjeću, obuću i modne dodatke, a većina kupaca pritom koristi računalo, u manjoj mjeri tablet i pametne telefone. Većina onih koji kupuju online i dalje odlazi i u trgovine jer najčešće biraju strane web shopove na kojima očigledno traže proizvode kojih ovdje nema ili su jeftiniji nego u hrvatskih trgovinama.
Pokazalo je to istraživanje Iskona koji je zbog lansiranja vlastitog web shopa proveo anketu među 735 korisnika interneta. Kupcima su prilikom online kupovine najvažniji cijena i kvaliteta proizvoda te brzina dostave.
Ipak se ide u trgovine
Procjenjuje se da su upravo brzina i cijena dostave, uz strah od davanja osobnih podataka, prepreka većem razvoju online trgovine u Hrvatskoj. Očito je problem i ponuda, pa 45,8 posto online kupaca većinom kupuje u stranim web shopovima, dok su domaći prvi izbor za njih 17,7 posto.
- Pokazuje se da postajemo sve spremniji odabrati udobnost naslonjača i 24-satnu dostupnost e-trgovina. U prilog ovoj činjenici ide i raznolikost rastućeg broja hrvatskih e-trgovina čiju ponudu učestalo ili povremeno prati 54 posto anketiranih - ističe Krešimir Madunović, član Uprave Iskona za marketing i prodaju.
Kliknite na sliku za uvećanje
Istražuju se brendovi
Od anketiranih korisnika interneta, 83 posto njih barem je jednom kupovalo online.
Većina ih, gotovo 37 posto, kupuje na internetu nekoliko puta godišnje, a jednom u dva tjedno to čini njih 11,6 posto. Korisnici najveće prednosti online šopinga vide u 24-satnoj dostupnosti, nižoj cijeni proizvoda i uštedi vremena.
Svaki treći korisnik interneta istražuje ponudu brendova prije kupovine, a svaki drugi istražuje i iskustva ostalih kupaca na forumima i društvenim mrežama. Newsletteri ipak nisu gnjavaža, voli ih 58 posto korisnika, koji žele pregledavati ponude omiljenih web trgovina.
ODAKLE SE KUPUJE
Računala još uvijek prvi izbor
Većina još kupuje online s računala: prema anketi Iskona, takvih je 81 posto. Iako udio pametnih telefona značajno raste u svih segmentima onlinea, zasad je platforma za šoping za 15 posto online kupaca.
Preostalih četiri posto kupuje tabletom. Osim elektroničkih uređaja i opreme, odjeće, obuće i modnih dodataka, online se kupuje i sportsku opremu, knjige i multimediju.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....