“Kada je Dubrovnik u kasnom srednjem vijeku bio nezavisna država, njegov glavni konkurent bila je Venecija. Danas hrvatski grad nastoji izbjeći sudbinu Venecije, da se pretvori u svjetsku turističku destinaciju koja postaje sve manje atraktivna i preskupa za život običnih građana”, piše u tekstu koji je britanski Financial Times posvetio Dubrovniku.
Građani sezonci
Autor teksta zaključuje s tezom “grad koji posjeti dva milijuna ljudi postat će preskup za 40 tisuća stanovnika, oni će se odseliti u okolna područja, a u Dubrovniku će raditi samo sezonske poslove”. Te su činjenice gradonačelnika Dubrovnika Andru Vlahušića natjerale na konkretne poteze. - Moramo zaštititi grad - tvrdi Vlahušić i ističe cilj - privući mlade ljude u Dubrovnik.
Prvi od projekata je da se u u dubrovačkim vrtićima koristi priručnik Mense.
Želi se uvesti element učenja kroz igru, a Grad plaća dodatno usavršavanje odgojitelja i organizira sastanke s roditeljima kako bi promovirao ideju.
Srednjoškolcima Dubrovnik plaća dodatne sate da bi se pripremili za maturalne ispite koji su ključni za upis na fakultete. Studentima se, pak, nude krediti za školarine koji mogu biti i 20 tisuća eura, a Grad pokriva 6,5 posto kamate dok je student na fakultetu te godinu dana nakon što diplomira.
Moć nije u kruzerima
Zadnji dio Vlahušićeva obrazovnog programa je pomoć u traženju posla nakon diplome.
Grad pridonosi sa 2500 kuna mjesečno od jedne do tri godine u plaći mladića i djevojaka koje su nakon dobivene diplome pronašli prvi posao u nekoj od lokalnih tvrtki. Dosad je Dubrovnik potpisao 70 ugovora s tvrtkama za takvo zaposlenje. - Dubrovnik treba značiti i intelektualnu moć, a ne biti samo mjesto u koje dolaze milijuni ljudi s kruzera - rekao je Vlahušić za Financial Times.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....