NIKAD ISPRIČANA PRIČA

Braća Žužul: Kako su dva dečka iz Imotskog sagradili hrvatske autoceste

 Nikola Vilić/CROPIX

ZAGREB - Na crno-bijeloj fotografiji Slaven Žužul, vlasnik tvrtke Skladgradnja grup d.o.o., kao mršav dječak u nogometnom dresu pozira na terenu sa suigračima iz lokalnog NK Kamen iz Ivanbegovine.

- Bio je nogometna nada - priča mi jedan njegov rođak dok pokazuje tu fotografiju u svojoj kući u Grubinama, rodnom selu braće Žužul, nedaleko od Imotskog.

Uvijek su se, prisjeća se, dva brata Žužul držala skupa.

- Zvali su ih Šaldovići. Nadimak njihova oca bio je Šaldo, pa su svi njegovi Šaldovićevi - priča te se vraća na temu nogometa: - Slaven je stvarno bio dobar nogometaš. I Jozo je igrao, ali nije bio toliko talentiran. Slaven je prestao igrati zbog ozljede noge, čak su ga i neki lovci na talente iz Dinama dolazili gledati kako igra.

Nogometni vlasnici

Danas su braća Žužul vlasnici Radničkog nogometnog kluba Split. Kupili su ga 2008. godine na licitaciji na sudu otkupom svih klupskih dugova u visini od 27 milijuna kuna. U samo dvije godine klub se iz četvrte lige probio u prvu. Ugledni splitski novinar Milorad Bibić Mosor ulogu Žužulovih u spasu nogometnog kluba smatra pozitivnom, a ostale njihove poslove ne želi komentirati.

- To je jedna od najpozitivnijih nogometnih priča. No, ne bih se upuštao u spekulacije o tome odakle novac za sve to.

Braća Žužul, Slaven i tri godine mlađi Jozo, ostvarili su s tvrtkom Skladgradnja grup d.o.o. 2008. godine poslovni boom. Ukupni prihodi njihove tvrtke iznosili su te godine 72,9 milijuna eura, a dobit nakon oporezivanja - 11,9 milijuna eura!

Rast je bio strelovit. Poslovanje tvrtke koja je 2005. prijavila prihode od 15,1 milijun eura, naraslo je tijekom samo četiri godine za više od pet puta!

Napuhani troškovi

Prije nego što su se počeli baviti cestogradnjom, Žužuli su proizvodili brodove. No, otkad su sredinom 2000-ih biznis proširili na cestogradnju, doživjeli su procvat. Gradili su ceste, kopali tunele, proizvodili i prodavali brodove, iznajmljivali prostore...

Sve je bilo idealno dok bivši premijer Ivo Sanader u srpnju 2009. godine nije rekao “Zbogom!”

Za manje od pola godine, krajem studenoga 2009., Slaven Žužul završio je u pritvoru zbog afere Nesklad. S četvorkom iz Hrvatskih autocesta našao se iza rešetaka zbog sumnji da su oštetili državni proračun za 22 milijuna kuna. Tereti ih se za namještanje poslova, odnosno prenapuhane cijene bojenja tunela Sveti Rok i Mala Kapela. Optužnica još nije podignuta, ali iz izvora bliskog istrazi doznajemo da je u završnoj fazi.

- Taj slučaj vodi se po starom Kaznenom zakonu, pa je procedura nešto dulja - objašnjava naš izvor.

Sličan scenarij ponovio se u listopadu prošle godine - Slaven Žužul opet je priveden!

Ovaj put po nalogu Županijskoga državnog odvjetništva u Splitu, i to zbog navodno “napuhanih troškova” za radove koje je Skladgradnja izvodila u brodogradilištu Split. Slučaj se odnosi na naplatu troškova u škveru te za ispisivanje fiktivnih putnih naloga. Tada nije zadržan u pritvoru, nego je pušten nakon davanja iskaza.

No, tko je pomogao braći Žužul i njihovoj Skladgradnji da u tako kratkom razdoblju okrenu tolike milijune?

U kuloarima se priča da ih je rođak Miomir Žužul, bivši veleposlanik, povezao s bivšim premijerom Ivom Sanaderom, nakon čega su im poslovi krenuli. No, Žužul to demantira.

CIJELI ČLANAK PROČITAJTE U TISKANOM IZDANJU JUTARNJEG LISTA

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
16. travanj 2024 07:31