Dugoočekivani studijski album grupe Laibach “Spectre”,službeno objavljen 3. ožujka, dočekan je hvalospjevima od mnogih eminentnih europskih medija. Tri dana nakon izlaska grupa je započela dugu turneju po Starom kontinentu u sklopu koje dolaze i u Zagreb.
“Laibach – nevjerojatni kumovi pokreta Occupy i Anonymous – relevantniji nego ikad” piše Guardian. “Spectre je dokaz da nitko to ne radi bolje” ističe The Wire, dok glazbeni portal Rock A Rolla podcrtava da je album “divlji, ambiciozan I zreo za krivo tumačenje i previše analiziranja”.
Laibach su od samog početka isticali da će “Spectre” po mnogočemu označiti novo poglavlje u povijesti benda. Velik i važan, ali usudili bi se reći i, opasan korak naprijed za grupu koja se politički nikad nije jasno opredjelila, ali je konstantno analizirala politiku kroz svoja djela. Sad je došlo vrijeme da se puno toga promjeni jer “Spectre” doslovce zvuči kao politički manifest u poetskoj formi. S novim tekstovima i pjesmama Laibach, koji su uvijek djelovali kontroverzno ili odavali dojam da djeluju, jasno zauzimaju stranu i svjesno napuštaju udobnost svoje nekadašnje političke slobode i neutralnosti.
U prvi plan je brzo dospjela zarazna “The Whistleblowers”, zarazna i optimistična tema s klasičnim “militantnim i simfonijskim” štihom Laibacha koja zvuči kao nastavak “Colonel Bogey Marcha” i aludira na heroizam novih, “digitalnih” Prometeja slobode - Bradleya Manninga, Edwarda Snowdena, Juliana Assangea. Odličan pripadajući spot režirao je Norvežanin Morten Traavik koji je treningu mladih latvijskih gimnastičara dodao štih komunističkih propagandnih filmova I nazvao ga “vizualnim manifestom”.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....