Još jedan sportsko-rekreativni spektakl je iza nas, a Istria300, najbrže rastući biciklistički događaj u svijetu, ponovno je oduševio strastvene bicikliste. Iz Poreča, koji je bio baza, na vožnju kroz veličanstveni istarski krajolik zaputilo se oko 3600 ljubitelja biciklizma iz više od 40 država.
Najbrži na najdužoj ruti od 300 kilometara bio je Alban Lakata iz Austrije s vremenom 8;44:52, dok je u ženskoj konkurenciji pobjedu odnijela Catherine Rossmann iz Njemačke s vremenom 10;14:36.
- Bila je to vrlo izazovna utrka s prekrasnom stazom. Godinama treniram u Poreču i mislio sam da poznajem sve ceste, ali sada ih znam još više - izjavio je Lakata, trostruki svjetski prvak u maratonu s brdskim biciklom.
- Prošle sam se godine zaljubila u ovu regiju i bila sam oduševljena organizacijom. Ove godine sam se vratila kako bih pobijedila i drago mi je da sam uspjela - rekla je Rossmann.
Istria300 jedinstvena je po tome što sudionici tijekom vožnje mogu birati između tri rute - najkraće od 155 km, srednje od 209 km ili najduže od 300 km. Svi su ovi pothvati zahtjevni, čak i za profesionalne bicikliste, a iznenađujuće je koliko su sudionici motivirani da savladaju duže dionice.
Zagrijavanje za CRO Race
Da je Istria300 pravi izazov, svjedoči i izjava Felixa Gottwalda, sedmerostrukog olimpijskog osvajača medalja u nordijskoj kombinaciji.
- Moram reći da mi je drago što nikada nisam morao živjeti od biciklizma, jer je to nevjerojatno opasan sport. Ljudi ovdje ne bicikliraju zbog novca ili prestiža, već zbog sebe. Meni je cilj bio ostati zdrav i uživati u putovanju. Ovo je prvi put da sam odvozio 300 kilometara u komadu i sada zaslužujem otići na pizzu i pivo s prijateljima.
Na ruti od 209 kilometara, najbrži je bio Marko Emeršić iz Slovenije, dok je najkraću rutu kilometra najbrže svladao Austrijanac Gerald Grundner. U ženskoj konkurenciji na tim dionicama pobjede su odnijele Astrid Schatmuller iz Njemačke, odnosno Valerie Rupitsch iz Austrije.
Bivši nogometaš, sada pomoćni trener hrvatske nogometne reprezentacije, Vedran Ćorluka, inače istarski zet, također je sudjelovao. Nakon što je savladao 209 kilometara (8;43:35), izjavio je:
- Nogomet jest težak na svoj način, ali ovo je nešto ekstremno. Biti više od osam sati na biciklu, čak i više, za to stvarno moraš biti malo lud! Nije bilo lako, ali uživao sam jer event je odlično organiziran, ceste su prelijepe i na koncu ostaje samo zadovoljstvo.
Organizatori su, uz podršku Policijske uprave istarske, osigurali sigurno okruženje za sve sudionike na zatvorenim i poluzatvorenim cestama.
- Sunce sja, svi su odlično raspoloženi i ostajemo nekoliko dana uživati u najljepšem što Istra nudi. Ovo je najbolji način promoviranja Istre i biciklizma - rekao je Julius Rupitsch, organizator događaja.
Ove godine događaj je premašio sva očekivanja i donio veliku promociju Istri kao biciklističkoj destinaciji. Gotovo 20 tisuća noćenja ostvareno je u Poreču zahvaljujući ovoj manifestaciji. Čak 90% sudionika su stranci.
Osim za odrasle, bilo je tu sadržaja i za biciklističke početnike koje je razveselila dječja vožnja Istria300 mini. Manifestacija završava posljednjim danom Istria300 Expo sajma u Poreču, a organizatori već najavljuju još bogatiji program za iduću godinu, a planira se i proširenje uspješnih inicijativa na druge gradove u Hrvatskoj i inozemstvu.
Za veliki dio operativaca u organizaciji Istrie300, ovo je bilo svojevrsno “zagrijavanje” za ono što slijedi ovoga tjedna. Naime, gotovo ista ekipa provodi i CRO Race, koja od utorka starta u Vodicama. Svijet amatera i rekreativne vožnje zamijenit će profesionalcima i njihovom borbom za svaki centimetar asfalta kroz šest etapa najveće hrvatske biciklističke utrke.
Uostalom, direktor Istrie300 te tehnički direktor, Vladimir Miholjević i Luka Mišović, iste funkcije obnašaju i na CRO Raceu, a iako je riječ o dva potpuno različita tipa utrke, nekih dodirnih točaka ima.
- Glavni fokus na oba događaja je sigurnost sudionika. No, ako gledamo s jednodnevnog aspekta, teže je organizirati Istria300 od CRO Racea jer tu brinemo o 3600 ljudi različite fizičke spreme, različitih ambicija, na tri različite rute s ukupno 400 kilometara cesta, jer se rute na nekim dijelovima razdvajaju. I tu je potreban veći broj ljudi nego na CRO Raceu u dužem vremenskom razdoblju. Dan je počeo u 4 ujutro i završava sat iza ponoći - objasnit će Vladimir Miholjević.
Još razina više
Uz stazu je bilo oko 600 ljudi, praktički svakih 500 metara bili su redari koji su pazili da sa sporednih cesta ne iskoči neko vozilo na ceste kojima voze biciklisti. Tu je još policija, te motociklisti iz organizacije koji patroliraju po stazi.
Princip sigurnost isti je i na CRO Raceu, a iako je tamo riječ o ipak manjoj karavani biciklista (oko 140), na istoj ruti i utrka traje kraće, ovdje je ipak riječ o profesionalcima te ponajboljim biciklistima svijeta iz najboljih momčadi na planeti, pa stoga sve mora biti podignuto na razinu više i očekuje se da sve bude besprijekorno, što pak iziskuje intenzivniji angažman.
No, sada su već i ljudi iz CRO Racea skupili puno iskustva da znaju kako obaviti kvalitetan posao, jer ovo će biti deveto izdanje utrke iz kalendara UCI-a. I prvi puta s čak šest World Tour momčadi na startnoj listi, tako da nas čeka jako uzbudljiv biciklistički tjedan na hrvatskim cestama.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....