Današnjim ceremonijalnim startom ispred zagrebačke Nacionalne i sveučilišne knjižnice i službeno će odpočeti najveći automobilistički događaj u povijesti Hrvatske, ujedno i najveći sportski događaj ove godine na tlu Lijepe Naše, a vjerojatno i jedan od najvećih u posljednjih nekoliko desetljeća.
Croatia Rally treća je ovogodišnja postaja Svjetskog prvenstva u reliju (WRC), natjecanja koje je odmah ispod Formule 1 u svijetu oktana i koje je u Hrvatsku dovelo najveće zvijezde ovoga sporta. Zbog Sebastiena Ogiera, Thierryja Neuvillea, Kallea Rovanpere, Otta Tänaka i brojnih drugih vozača oči stotina milijuna ljubitelja autosporta iz cijeloga svijeta ovoga su tjedna uperene u Zagreb i Hrvatsku.
- Ovo je kao najveći svjetski rock-koncert, odnosno kao da dolaze Rolling Stonesi - jednom nam je prilikom slikovito to opisao Juraj Šebalj, poznati naš reli vozač, koji je i sam tri puta bio sudionik WRC utrka u karijeri, ali, nažalost, neće biti i na startu domaće utrke.
Svaki kotačić važan
Brojke o gledanosti i efektu koje za državu domaćina “proizvodi” WRC utrka na papiru djeluju impresivno, zapanjujuće, a kada se sve to stopi i u vrhunski sportski događaj, onda je to cijeli paket.
- Vozači i ekipe oduševljeni su Hrvatskom. Staze su zahtjevne i zanimljive, pred nama je pravi sportski spektakl - reći će Daniel Šaškin, prvi čovjek ovog relija i glavni “krivac” što se Hrvatska našla u kalendaru WRC-a.
Ideja se kod ovog Porečanina odavno javila, dugo je trajalo da bi se realizirala, a u međuvremenu je bilo i obeshrabrujućih trenutaka jer su prilike dobivali Japan, Turska, Kenija, međutim Šaškin i njegova ekipa nisu htjeli odustati. Na koncu se san o WRC-u u Hrvatskoj obistinio, a danas na ceremonijalnom startu i u sljedeća tri dana, kada će se juriti brzincima po Žumberku, Plešivici, po Zagorju i Medvednici, sigurno neće biti sretnijeg i ponosnijeg čovjeka od Šaškina.
- Na nama je da sada opravdamo to povjerenje, koje nam je prije svega dao Jean Todt kao predsjednik Međunarodne automobilističke federacije (FIA), kvalitetnom organizacijom kako bi WRC ostao u Hrvatskoj još dugo - kaže Šaškin.
Koliko su njegov entuzijazam i čvrsta volja zaslužni za dolazak “kraljice autosporta” - jer upravo takav epitet krasi reli - u cijeli je projekt praktički uključen cijeli hrvatski autosport, od klubova, preko sudaca, do volontera...
- Nositelji tehničke realizacije i provedbe utrke su klubovi INA Delta, Delta Timing, Delta sport i AK Opatija te slovenski AMTK Velenje, a sve zajedno je uključeno preko tisuću ljudi u organizaciju. Svaki kotačić je iznimno važan s obzirom da je nakon Univerzijade u Zagrebu ovo organizacijski i logistički najzahtjevniji sportski projekt koji se ikada dogodio u Hrvatskoj - istaknuo je Šaškin.
Dodatne godine ugovora
Pandemija koronavirusa, nažalost, malo će umanjiti kompletan dojam jer neće biti stranaca, odnosno zagriženih navijača koji zbog relija znaju putovati po cijeloj Europi, a to su navijači koji imaju i ne libe se potrošiti koji euro više. No, dokaže li se Croatia Rally na svojoj premijeri, onda će se aktivirati i dodatne godine ugovora, a do sljedeće godine situacija bi se valjda trebala normalizirati i onda bi hrvatska reli utrka trebala ubrati plodove u punom smislu.
No, to je nešto dalja budućnost, za sada treba uživati sljedeća četiri dana u istinskom oktanskom spektaklu koji nas čeka.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....