ANDREJ ISAKOVIC Afp
CROATIA RALLY

Jedan od najvećih sportskih događaja na hrvatskom tlu: ‘Ovdje ima toliko skokova, što je neobično...‘

Nakon jučerašnjeg ceremonijalnog starta u Zagrebu danas kreće prava WRC jurnjava...
Piše: Ivan JelkićObjavljeno: 23. travanj 2021. 08:06

Hrvatska je od danas i službeno 34. država u povijesti koja je organizirala utrku za Svjetsko prvnstvo u reliju (WRC). S obzirom da povijest WRC-a seže od 1973. godine, dakle riječ je o tradiciji od skoro pola stoljeća, apsolutno se može smatrati kako je za Hrvatsku ulazak u to ekskluzivno svjetsko društvo velika stvar.

Za Hrvatsku je ovo jedan od najvećih sportskih događaja na našem tlu, uz bok ili iznad rukometnog SP, Eurobasketa (jedna od skupina), vaterpolskog EP, atletskog Kupa kontinenata, teniskog Davis Cup finala..., a organizacijski i logistički zasigurno također jedan od najzahtjevnijih jer sve se odvija na teritoriju koje uzduž i poprijeko pokriva oko 1.300 kvadratnih kilometara, odnosno na ukupno 1.200 kilometara cesta, od čega 300 kilometara otpada na brzinske ispite - one najvažnije i najzanimljivije dijelove relija - a pri tome svaki metar ceste treba biti osiguran i pokriven sucima, redarima, medicinskom pomoći, policijom...

image
ANDREJ ISAKOVIC Afp

No, Hrvati su na glasu kao dobri organizatori pa ne treba sumnjati da će u tom dijelu sve “štimati” u sljedeća tri dana. Što se, pak, tiče samog sportskog dijela relija tiče pored domaćih vozača - a bit će šest hrvatskih posada - u fokusu će biti borba na vrhu među “velikim dečkima” za svjetske bodove. Kalle Rovanperä stigao je u Hrvatsku kao vodeći u ukupnom poretku, što je nemalo iznenađenje jer riječ je o mladiću od samo 20 godina i koji je postao najmlađi lider WRC-a u povijesti. Ipak, samo su dvije utrke za sada u sezoni prošle, Monte Carlo i Arktički reli (Finska), još je devet relija u kalendaru nakon Hrvatske i daleko je sve od raspleta, ali ono zbog čega je hrvatska utrka vrlo zanimljiva jest činjenica da se vozi na asfaltu.

image
ANDREJ ISAKOVIC Afp

Posljednja “prava” asfaltna utrka bila je Njemačka 2019., a iako su u okrnjenoj 2020. na papiru Monte Carlo i Monza bili na asfaltu, u stvarnosti su se zbog vremenskih uvjeta zapravo vozili na snijegu, ledu, blatu, kiši, a najmanje na asfaltu. K tome, WRC društvo - Top 10 vozača - dobili su i novu generaciju Pirellijevih guma za asfalt pa će sve to u kombinaciji s nepoznavanjem itinerara, zasigurno dati veliku dramatičnost Croatia Rallyju.

Činjenica da je vodeći u SP, Rovanperi daje priviligiju i čast da u petak prvi prolazi brzinskim ispitima, što bi na asfaltnoj podlogama inače trebala biti prednost, ali... - Sigurno da je lijepo biti na poziciji vodećeg, ali nakon što smo prošli upoznavanje staze, čini se da će ceste u petak već biti prljave i to nam sigurno neće baš pomoći da budemo prvi - rekao je mladi Finac. Gotovo unisono ocjena svih vozača koji su komentirali uvjete i ceste koje ih čekaju u sljedeća tri dana jest da će biti - “zeznuto”.

- Oh, ovdje ima i toliko skokova, što je neobično za asfalt i to može biti vrlo nezgodno - naglasio je Hyundaijev vozač Craig Breen.

- Moraš biti iznimno precizan, tu nema kao na makadamu mjesta da odeš lijevo ili desno pri doskoku, već moraš doći na točno mjesto, na asfalt jer u suprotnom lako izletiš. - Došao sam s puno samopouzdanja ovdje, ali kada sam prošao stazu i vidio što nas sve čeka malo je splasnulo - u polušali je dodao francuski vozač Yohan Rossel.

Da, u tih 300 kilometara brzinaca je gomila prijevoja, kombinacija brzih i ravnih dijelova koje “presjeku” kratki, oštri zavoji. Ceste su čas uske, čas široke, čak suhe, čas mokre i kliske, pa kad se na to “naljepi” stalna promjena podloge, odnosno različiti tipovi asfalta, jer negdje je popucao, negdje su ceste presvučene novim slojem, negdje je grbavo, negdje su rupe (ipak su to hrvatske ceste), a negdje je umjesto asfalta jednostavno - beton.

image
ANDREJ ISAKOVIC Afp

Ukupno se izmjenjuje šest tipova asfalta kroz tri dana. I u svemu tome treba se snaći vozeći sa 150-200 km/h...

- Kao i uvijek treba biti brz, ali ovoga puta i pametan te jako oprezan - prisnažio je Breen.

Svjetske zvijezde su za hrvatsku relijašku premijeru možda očekivale jednostavnost, ali, eto, organizatori su im priredili prilično izazovan itinerar, koji su prije svega “birali” Mate Šebalj i Željko Štefanić. - Oni su još od prošlog ljeta valjda po stotinu puta prolazili sve te silne ceste i popisivali svaki detalj pa onda slagali rutu i pri tome su morali upisivati i sve sporedne makadamske ceste, šumske puteve, baš svaki detalj - rekao je Daniel Šaškin, prvi čovjek Croatia Rallyja.

Kako god, malo su “zapaprili” Ogieru, Rovanperi, Neuvilleu, Tänaku i ostatku elitnog društvu, koji od danas od 8:39 u Rudama kreću u veliku jurnjavu. Prvi puta WRC na hrvatskom tlu...

Raspored brzinskih ispita

Petak:

8.39 BI 1 Rude - Plešivica 1
9.32 BI 2 Kostanjevac - Petruš Vrh 1
10.35 BI 3 Jaškovo - Mali Modruš
Potok 1
11.38 BI 4 Pećurkovo Brdo -
Mrežnički Novaki 1
15.01 BI 5 Rude - Plešivica 1
15.54 BI 6 Kostanjevac - Petruš
Vrh 2
16.57 BI 7 Jaškovo - Mali Modruš
Potok 2
18.00 BI 8 Pećurkovo Brdo -
Mrežnički Novaki 2

Linker
01. studeni 2024 02:30