Retro proljeće stiglo je na hrvatske nogometne travnjake, dame i gospodo! Svi su - donedavna Barcelona. No, nažalost, ne zbog briljantnih umotvorina klupskih marketinga, čija bi takva akcija sigurno kudikamo podigla prodaju klupskih artikala, nego, nažalost, zbog nestašice sponzora.
Od 16 hrvatskih prvoligaša, dakle stanovnika elitnog ranga, samo se Osijek, Split, Zadar, Cibalia, Rijeka i Karlovac diče logom na prednjoj strani dresa. Praktički četvrtina lige, budući da Riječanima i Vinkovčanima ugovor s Croatia osiguranjem istječe krajem tekuće sezone, dok se Osječanima milijun kuna smiješi do kraja godine. A, sudeći prema kontraktima osiguravajućeg društva s ostalim prvoligašima, postoji velika sumnja hoće li ih produžiti.
Split ima “obiteljskog” sponzora, kontroverznu Skladgradnju. Zadar iščekuje kraj ugovora sa Santom, a jedini s “pravim” sponzorom u ovome je času Karlovac. Premda je u teškoj situaciji, klub s četiri rijeke sponzorira HS-produkt, tvrtka koja se bavi proizvodnjom i prodajom hrvatskih samostrela. Uostalom, preksinoć je i nominirana za Zlatnu kunu... Možemo, dakle, zaključiti kako je proizvođač i prodavač oružja jedini pravi sponzor u hrvatskom nogometu.
Ovdje, jasno, govorimo o glavnim sponzorima čija loga krase prsa hrvatskih prvoligaša. Postoje manji sponzori čija su imena skrivena na poleđini dresa ili pak na gaćicama. U današnje vrijeme i njihova je (financijska) prisusutnost u hrvatskim klubovima od goleme važnosti.
- Mi ostajemo bez sponzora - zavapio je izvršni dopredsjednik Zdravko Mamić još prije godinu dana, dok je Dinamov direktor Damir Vrbanović prije nekoliko mjeseci i precizirao:
- Od Nove godine ostajemo bez velikih sponzora!
Zloguko se proročanstvo obistinilo: Dinamo je u Karlovcu istrčao bez sponzora na dresu, a koliko čujemo, situacija se sigurno neće promijeniti barem do kraja tekuće sezone. U istoj je situaciji i Hajduk, čija gola prsa također otkrivaju manjak interesenata za taj, donedavno, prestižni reklamni prostor. Što nas, na koncu, dovodi i do paradoksa - manji klubovi imaju, a veći, u biti, oni najveći - ne.
Za kraj smo ostavili - optimiste. Oni nemaju sponzora, ali im on i dalje ponosno stanuje pokraj klupskog grba. Varaždin je, doduše, tvrde u klubu, u ozbiljnim pregovorima o nastavku suradnje s Croatia osiguranjem. Šibeniku je ugovor sa Zagrebačkom bankom istekao krajem prošle godine, međutim, kako ZABA potpomaže šibenski sport, tako se i klub sa Šubićevca nada da bi se bankarska ustanova ipak mogla smilovati. A najvećem se milodaru nadaju Crni iz Sigeta. Njima je ugovor s Croatia osiguranjem istekao krajem 2009. godine (?!), no Hrvatski dragovoljac ne odustaje i stalno je u komunikaciji s osiguravateljskom tvrtkom. Pritom, jasno, ne skida reklamu s majice... Nada je opaka stvarčica, ali kudikamo i jeftinija. Jer, novi kontingent dresova, bez reklama, košta. A ovako je stvar besplatna, a uvijek postoji mogućnost da na osnovi toga nešto i - nažicate...
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....