Trend masovne kupnje godišnjih ulaznica sve je jači u Hrvatskoj i naši klubovi često objavljuju kako je postavljen novi rekord. Iako je prodaja karata za sezonu koja je krenula još u tijeku i prerano je govoriti o konačnim brojkama, one će biti visoke i potvrditi zanimanje za HNL, barem za vodeće klubove.
Hajduk i Osijek postavili su apsolutni rekord, Rijeka je nadmašila lanjsku cifru, a jedino je Dinamo u padu. Ne velikom, ali ipak u padu.
Hajduk je protekle sezone imao 13.100 pretplatnika, a u srijedu je objavio novi rekord 13.019 i pitanje je gdje će stati. Još jednom su potvrdili da su klub s daleko najbrojnijom navijačkom podrškom na svojem stadionu.
Bez dizanja
Bijeli su ostavili cijene iste kakve su bile i prošle sezone, u ovo doba inflacije to je itekako pohvalno i dodatan razlog navijačima da uzmu godišnje karte jer na kraju će im se financijski i na svaki drugi način isplatiti. Iako, i da nije tako, vjerojatno bi cifre bili vrlo slične. Već za prvo kolo rasprodali su Poljud za derbi s Rijekom, a klub ima čak 84 tisuće članova. Ide prema povijesnoj stotki...
Hajduk je, dakle, posljednje objelodanio 13.019 prodanih godišnjih ulaznica, Osijek oko 5600, Rijeka točno 4541, a Dinamo nešto sitno više od 4000, pritom nam plavi klub nije dao preciznu brojku. To govori da Dinamo nije samo slabiji nego protekle sezone jer lani je imao 4927 pretplatnika, nego je posljednji od četiri najpopularnija kluba iz najvećih gradova. Kad se zna da Zagreb ima dvostruko više stanovnika nego sva tri ostala zajedno, a da Dinamo ima najzvjezdaniju momčad s reprezentativcima, članovima Vatrenih, dinamovci definitivno najslabije u tom kvartetu, s manje odanosti i strasti, prate svoj klub. I ne mogu se vaditi na to da Dinamo redovno osvaja HNL pa im nije toliko napeto, kad bi to bio kriterij Bayern bi imao praznu Allianz Arenu, a ulaznice su ionako za sve utakmice, ne samo za domaću ligu.
Dinamo je podigao cijene i pojedinačnih i godišnjih karata, o čemu je bilo dosta napisa i to je vjerojatno nešto utjecalo, sigurno i stanje Maksimira, no ono nije novo, ali klub daje pogodnost od kojih bolje ne može biti - s njegovom godišnjom ulaznicom možete na svaku, baš svaku utakmicu, od Kupa do skupine Lige prvaka, Europske lige ili Konferencijske lige, pa i potencijalne kasnije faze europskih natjecanja. Tako za 150 eura, a ako ste član kluba za 120 eura, možete biti uživo na svakoj utakmici Modrih na tribini Sjever dolje, dok mlađi od 18 godina moraju platiti samo 90 eura. Za Zapad dolje cijena je 350 eura, za članove kluba 300 eura. Nekome se na prvi pogled čini puno, ali kolika je samo cijena jedne karte u Europi za jake oglede u UEFA-inom natjecanjima... Modri još prodaju godišnje pretplate, ali samo za Sjever dolje.
Prednost i pogodnost
Osijek živi svojevrsnu euforiju jer novi stadion Opus Arena, koja nije samo klasičan nogometni objekt nego nudi poseban doživljaj, na prvoj je utakmici bio jako dobro popunjen, a na drugoj sa ZTE-om rasprodan. Prošle godine na Gradskom vrtu imali su 4200 pretplatnika, nije iznenađenje što su sada na 5600.
Rijeka gradi lijepo ozračje, ima 7775 članova i 4541 godišnjih karata, to nije rekord jer on ostaje iz sezone 2017./18. nakon što su postali prvaci, ali je jako dobra za Kvarner i Primorje.
Dakako da svi koji imaju godišnje ulaznice ne dođu na svaki susret iz raznih razloga, no činjenica jest da navijači sve više prepoznaju koristi jer oni koji pohode većinu susreta vide da ih to znatno jeftinije dođe nego da kupuju od utakmice do utakmice. Osim toga, nemaju brige hoće li nabaviti svoj “papirić” na derbi kad je navala, a ako su u to uključeni i europski susreti, onda je to prava prednost i pogodnost jer dobro svi znaju kakva je cijena karata, pogotovo za Ligu prvaka, na stadionima širom kontinenta.
Povremeno buđenje
Zanimanje za HNL raste, tako i svijest i navika navijača da uzmu godišnje karte. Još kad bi na nekim stadionima, kao što je Maksimir, bilo više nazočnih gledatelja, bilo bi to jako dobro. No, Poljud ima za hrvatske prilike impresivne brojke, a na početku na novom stadionu tim je tragom krenuo i Osijek, kojeg prati Rijeka. Baš nas zanima koliko bi često bi pun novi Maksimir i koliko bi imao pretplatnika kad bi bio izgrađen. Ili ako jednom bude...
Na ostalim stadionima veće zanimanje se pobudi tek kad dođu u goste neki od najvećih. Kao što je bilo u Puli u subotu za ogled s Dinamom. Nije čudno jer iz Zagreba i okolice su četiri kluba, tri osim Dinama, a Zagrepčani nisu osobiti sportski zanesenjaci. Zanimaju ih samo spektakli i veliki uspjesi, a ne žive sa svojim nogometnim klubom iz dana u dan kao što je to u Europi na mnogim lokacijama.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....