Kada netko spomene TikTok, vjerojatno prvo pomislimo na skečeve, kuhanje, sport ili kozmetiku. No sve više poduzeća otvara profile na TikToku uključujući i ona koja svojim poljima djelatnosti ne spadaju u ove tipične domene. I sve više takvih, atipičnih, TikTok profila ostvaruje velike uspjehe na ovoj platformi.
S rođenjem content platformi poput YouTubea, Instagrama i TikToka rodio se i novi oblik marketinga - content marketing. Za razliku od ranijih oblika marketinga koji bili usmjereni na oglašavanje i za jedini cilj imali predstaviti potencijalnim potrošačima ponudu poduzeća, cilj content marketinga je dati publici određenu vrijednost. Ta vrijednost može biti zabava, ali jednako tako može biti i edukacija. Poduzeća i institucije posjeduju naime razna znanja koja njihovoj publici mogu biti itekako korisna. Naravno da ovakav pristup nije odmah zadobio puno poklonika u poslovnom svijetu - no oni koji su takav pristup prihvatili, vrlo brzo su naučili zašto - zato što se time stječe nešto veće od monetarne vrijednosti - povjerenje.
Edukacijom do povjerenja
Izvrstan primjer uspješnog TikTok profila je Specijalna bolnica Sv. Katarina. To je najveća privatna bolnica u Hrvatskoj, a neke od njezinih 80 liječnika od 2023. godine moguće je vidjeti i na TikToku. U svojim viralnim videima, osoblje Sv. Katarine dijeli s publikom razne zdravstvene savjete, pokazuje zanimljive uređaje u svojoj bolnici, govori o svakodnevici liječnika i medicinskih sestara ili čak objašnjava procedure raznih operacija. Za razliku od mnogih profila na TikToku, ova bolnica ne koristi platformu kao kanal za prodaju vlastitih usluga, već za edukaciju mladih kako bi bolje razumjeli zdravstvene teme i samu važnost brige za vlastito zdravlje.
Na ovaj način, Sv. Katarina stječe povjerenje potencijalnih pacijenata koji znaju što ih čeka čak i prije no što su stupili nogom u samu bolnicu. Publika na profilu nerijetko i u komentarima postavlja razna pitanja na koja liječnici u idućim videima odgovaraju, daljnje gradeći kvalitetne odnose. Tako je primjerice jedan od najuspješnijih sadržaja video u kojem je prikazan proces operacije krajnika, a on je upravo nastao kao odgovor na pitanje postavljeno u komentaru jednog od prijašnjih videa.
No kako ova bolnica uspijeva postići tako dobre rezultate unatoč temi koja je vrlo neuobičajena na platformi poznatoj po zabavi i plesovima? Ako zamijenimo jednu riječ, odgovor ćemo pronaći već u samom pitanju. Ključna riječ naime nije “unatoč” već “zahvaljujući.” Baš zato što je TikTok preplavljen guruima i zabavljačima, liječnici se mogu istaknuti. Publika uvijek traži nešto novo, a TikTok je još uvijek mlada platforma čiji potencijal još ne vide svi. No oni koji ga u ovoj ranoj fazi prepoznaju, uživaju veliko povjerenje svoje publike. Tako primjerice Sv. Katarina ima odličan priljev pratitelja i vrlo pozitivne povratne informacije. A pritom nitko ne kaže da i liječnici ne mogu biti duhoviti.
Dijelite svoje znanje
Svijet je svakim danom sve kompleksniji, a s razvojem tehnoloških mogućnosti i publika, potrošači te pacijenti postaju sve zahtjevniji. Kao i kada smo govorili o pozornosti, ključna doktrina je “Davajte, kako biste i dobili.” Dijelite znanje koje imate. Umjesto da se fokusirate na prodaju usluga svojoj publici, fokusirajte se na samu publiku. Koji je najbolji način da im date vrijednost i pridonesete podizanju kvalitete njihovog života? U slučaju specijalne bolnice Sv. Katarine, to su zdravstveni savjeti i zabavni sadržaji vezani uz ovo, inače strogo ozbiljno polje. Zato ova bolnica uz svojih 18 centara izvrsnosti zaslužuje još jedan dodatni - centar za izvrsnost u marketingu.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....