Mazars, jedna od pet najvećih regionalnih konzultantskih tvrtki, širi se u pružanje usluga digitalne transformacije i organizacijske kulture. Mazars je preuzeo Spona digital, mladu hrvatsku informatičku tvrtku specijaliziranu upravo za ta dva segmenta. Vrijednost transakcije nije objavljena.
Kristijan Cinotti, managing partner u Mazarsu Hrvatska, kaže da su stekli većinski udio u Sponi i da će na tržištu nastupati pod novim imenom, Mazars digital.
- Tehnologija postaje sastavni dio poslovanja tako da ovime Mazars može odgovoriti na potrebe tržišta na kojem klijenti trebaju digitalnu strategiju i pomoć oko prilagodbe poslovanja u budućnosti - kaže Cinotti.
Svojevrstan joint-venture
Pojašnjava da će Mazars digital ostati zaseban poslovni subjekt, a dosadašnji direktor i jedini vlasnik tog startupa postao je partner u Mazarsu. Cinotti komentira da je posao zapravo svojevrstan joint-venture i kao takav dio šire strategije.
Mazars sada broji 150 zaposlenika, a godišnje u ljudstvu raste za 23 posto. Ova konzultantska tvrtka posao organizira kroz regionalne tvrtke kojima su vlasnici lokalni partneri te u svakoj od tvrtki gradi određeni skup kompetencija. Tako je zagrebački tim ojačan Sponom fokusiran na izradu strategija i objedinjavanje digitalno-financijskih usluga. Slovenski ured se specijalizirao za usluge IT revizije i sigurnosti, beogradski za poslovnu inteligenciju. U Mazarsu razmatraju i otvaranje ureda u Sarajevu. Cijeli taj digitalni dio poslovanja tvrtke razvijat će novi partner Drago Cmuk.
Spona digital relativno je mlada tvrtka. Nastala je u travnju 2022. Pokrenuo ju je IT menadžer Drago Cmuk, koji je tu tvrtku osnovao nakon što je prethodno vodio CADCAM grupu.
Vlastiti startup
Cmuk kaže da je Spona digital nastala kao njegov vlastiti startup koji je zamislio kao hub za stručnjake za digitalnu transformaciju.
- Smisao Spone nije bio da okuplja sve tehnološke stručnjake u jednoj tvrtki već da bude hub za vodeće regionalne stručnjake iz različitih domena, a to uključuje i CADCAM grupu koja je specijalizirana za digitalnu proizvodnju i 3D - kaže Cmuk.
Navodi da je uspio okupiti stručnjake za CX, UX, umjetnu inteligenciju, ICT sigurnost, IoT, za organizacijsku kulturu i upravljanje ljudskim potencijalima te za digitalne platforme kao što su, među inim, CRM, HRM, ERP, PLM i APS.
- Organizacijska kultura i ljudski potencijali su posebno važni jer predstavljaju ključni aspekt digitalne transformacije - tvrdi Cmuk.
Novi partner u Mazarsu ističe da je kriza uvijek dobra prilika za digitalnu transformaciju.
- Mnoge će cijene energenata baciti na koljena, ali je to ujedno prilika za one koji žele uložiti u energetsku učinkovitost da neopreznu konkurenciju ostave iza sebe. Slično je s digitalnom transformacijom, ali to mnogi ne vide - zaključuje Cmuk.