AI PREMIJERA

Infobip razvio vlastiti AI, a koriste ga 3 od 5 FAANG-ova

Prvi hrvatski jednorog svoj AI prvijenac Signals izvozi u Silicijsku dolinu

Infobip je razvio vlastiti AI. Zove se Signals i prva je softverska usluga temeljena na umjetnoj inteligenciji na svijetu koja sprečava automatsko kreiranje lažnih računa na društvenim mrežama i softverskim platformama.

Iako je tek zaronio u AI, njihov vlastiti AI već koriste tri od pet FAANG kompanija. Inače, FAANG je akronim za Facebook (Metu), Apple, Amazon, Netflix i Google (Alphabet).

Besplatno preuzmite PDF magazina:
Startup Report No8

Adrian Benić, član uprave za proizvode Infobipa nije nam otkrio o kojim se FAANG-ovcima radi, a na naša nagađanja s obzirom na to da usluga cilja društvene mreže samo se nasmijao.

Prvih sto

- Ne mogu biti precizniji od toga da je točno da Infobip Signals platformu koriste tri od pet FAANG kompanija - prerezao je.

Po onome što smo doznali, Signals je razvijen na startupovski način. Na njemu je radio tim od 20 stručnjaka. Benić kaže da su od inicijalne faze dizajna te usluge počeli surađivati s potencijalnim budućim korisnicima. Ističe da su već na početku uvidjeli da im Signals štedi značajna sredstva.

- Danas, kad koriste naš AI i komercijalno, iznosi uštede koje ostvaruju su mnogo veći - kaže Benić.

Infobip je svoj prvi vlastiti AI pustio komercijalno na globalno tržište. Već u startu dobio je stotinjak korisnika, dio u testnoj, a dio u komercijalnoj fazi. S ponosom ističe da su im partneri iz razvojne faze sada prešli u komercijalne korisnike.

Signals je globalno prva softverska AI usluga koja sprečava automatsko kreiranje lažnih računa na društvenim mrežama i softverskim platformama.

Postoje tvrtke koje nude usluge kreiranja lažnih računa zaobilazeći proces dvostruke autentifikacije SMS-om. Te su tvrtke razvile vlastite aplikacije koje rade točno to. Te tvrtke poput hakera koriste rupe u procesima telekoma i komunikacijskih kompanija.

Sigurnosni standard

- One su uspjele ‘nadmudriti’ Captchu na webu i sad pokušavaju zaobići i zaštite u komunikacijskoj infrastrukturi pa je Infobip napravio vlastitu AI tehnologiju koja je mnogo naprednija od Captche i koja radi u pozadini, u velikim komunikacijskim infrastrukturama, i detektira lažne SMS-ove, kako bi osigurali da dvostruka autentifikacija bude sigurna i vjerodostojna - tumači Benić.

Navodi da Signals sprječava zloupotrebu dvostruke autentifikacije, pa tako i kreiranje lažnih računa.

- Signals vidimo kao budući sigurnosni standard u komunikacijskoj industriji u području dvostruke autentifikacije te šire, sigurnosti SMS prometa - kaže Benić.

Uslugu su integrirali u postojeću Infobipovu komunikacijsku platformu kao dodatan modul koji klijenti mogu sami odlučiti hoće li ili ne upaliti. Kad ga odaberu biraju osjetljivost od nula do 100, i ovisno o tome Infobipov AI odlučuje hoće li propustiti SMS ili ne.

Navodi da je svjestan da dio biznisa im ovisi o količini poslanih SMS-ova, ali ističe da su razvili ovaj AI jer generira veću vrijednost klijentima.

- Nama odgovara veća vrijednost, a ona se ne mjeri samo većim brojem poslanih SMS poruka već i većim zadovoljstvom i uštedama kod korisnika. To je ono što se na kraju odražava na prihode i naši partneri iz FAANG-a vide tu vrijednost - kaže Benić.

image

Roberto Kutić, suosnivač i operativni direktor Infobipa

JL/

Najbolja pozicija za razvoj AI-a u industriji

Infobip zadnjih nekoliko godina ulaže u implementaciju AI-a, kako interno na poboljšanju učinkovitosti tako i na stvaranju proizvoda.

S jedne strane, proizvode stvara kroz suradnju s drugim AI kompanijama iz čega su nastali LAQO GPT i Podravkin AI asistent SuperfoodChef-AI by Coolinarika, a s druge kroz razvoj vlastitih AI-jeva.

Dok to znači da s prve strane surađuju s autorima ChatGPT-a OpenAI-jem, s druge strane to znači da koriste vlastitu big datu i znanje za treniranje nove generacije AI-a u svojoj industriji.

Roberto Kutić, suosnivač i operativni direktor Infobipa kaže da je ključ dobrog AI-a u podacima, a Infobip je globalno najpovezanija komunikacijska platforma. Zato ga je Gartner ove godine uvrstio među CPaaS lidere.

- Naš tim stručnjaka za AI igra ključnu ulogu u ovom procesu i doprinosi našem statusu lidera u području komunikacije - kaže Kutić.

Dodaje da je Infobip predan inovacijama u području AI-ja i da je Signals tek početak te da rade na razvoju novih AI-jeva.

- Želimo biti aktivan kreator u budućnosti komunikacije i naprednijih korisničkih iskustava i zato smo predani inoviranju u području AI-ja i dubokog učenja te sam ponosan što smo među prvima u industriji prepoznali važnost AI tehnologija - zaključuje Kutić.

Nova vrijednost

Dodaje da im je sad to konkurentska prednost u odnosu na konkurenciju i veliki adut za telekome i brendove da koriste njihove usluge.

Član uprave za proizvode Infobipa kaže da tako krajnji korisnici imaju bolju percepciju povjerenja u brend, sami brendovi bolje kontroliraju svoje korisničko iskustvo, a investitori imaju pouzdanije podatke o tome koliko tvrtke stvarno imaju korisnika.

- Priča o lažnim računima na društvenim mrežama i cloud uslugama nije nova, ali je sve ekstremnija. Ima startupa koji su zbog toga propali, jer se ispostavilo da su lažirali korisnike. Infobipov Signals je AI koji garantira da se to ne može izvesti - zaključuje Benić.

Ispod haube 15 algoritama

Signals je AI koji u pozadini koristi i 15 algoritama u koja su ugrađena znanja Infobipovih stručnjaka iz desetljeća upravljanja telekom infrastrukturom, znanja iz analize brojeva telefona, prefiksa, ponašanja korisnika, kao i podaci koje je jednorog svojim radom agregirao.

- Ovo je jedna od prvih tehnologija koju smo razvili na našoj vlastitoj big dati - kaže Adrian Benić.

Dodaje da ono što Signals čini posebno efikasnim je činjenica da čak i da neka FAANG ili druga kompanija, ili čak telekom, pokuša sama razviti vlastito slično rješenje, nedostajali bi joj podaci kojima raspolaže Infobip.

- To su podaci koji daju perspektivu o SMS prometu ne samo na jednom telekomu na jednom geografskom mjestu za određenog korisnika već globalno, za najveći broj telekoma u svim dijelovima planete - pojašnjava Benić.

image
Jl/Tomislav Botic

*Tema je iz magazina Startup Report No8, kvartalne publikacije Hanza Medie koja izlazi u print izdanju uz Jutarnji list te u obliku PDF-a i na webu Jutarnji.hr u rubrici Startup Report.

Magazin je dostupan online:

> PDF izdanje Startup Report No8

> WEB izdanje Startup Report No8

> SVI brojevi Startup Reporta dosad

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
01. studeni 2024 07:54