Hrvatska bi iduće godine mogla postati tehnološki raj Europe, istaknuo je u svojem najnovijem članku američki poslovni magazin i portal Fast Company, nakon što je u rujnu posjetio Zadar za vrijeme Infobip Shifta, najveće developerske konferencije u ovom dijelu Europe.
Među pet najuspješnijih zemalja
Tekst o Hrvatskoj potpisuje Chris Stokel-Walker, slobodni novinar i suradnik portala Fast Company, koji je ujedno i autor knjiga YouTubers: How YouTube Shook up TV and Created a New Generation of Stars i TikTok Boom: China‘s Dynamite App and the Superpower Race for Social Media.
Stolker-Walker je u Zadru razgovarao s Nikolom Pavešićem, direktorom za developersko iskustvo i startupe u Infobipu, te Srđanom Kovačevićem, suosnivačem i glavnim izvršnim direktorom ORQA-e, hrvatskog startupa koji razvija tehnologiju za videoprijenos za bespilotne letjelice.
Nikola Pavešić navodi kako bi Hrvatska uskoro po pitanju IT-ja mogla biti kao Estonija ili Izrael, dvije zemlje za koje se često kaže kako su na korak od pridruživanja velikim igračima na svjetskoj tehnološkoj sceni. U prilog svojoj tvrdnji istaknuo je kako je Hrvatska iznjedrila dva jednoroga – Infobip i Rimac Automobile.
- Pogledamo li situaciju kroz prizmu jednoroga po glavi stanovnika, ispada da smo jedna od pet najuspješnijih zemalja - objasnio je Pavešić.
Dolazi do značajne promjene
U tekstu je Infobip opisan kao tzv. bootstrapped jednorog ili brzorastuća privatna tvrtka koja je samostalno financirala svoj razvoj, sa svojih 80-ak ureda diljem svijeta i renomiranim globalnim klijentima, te da sada otvara vrata drugim sličnim hrvatskim startupima.
Štoviše, Pavešić smatra kako je Infobip u Hrvatskoj ono što je Skype bio za Estoniju te da je moguće ponavljanje scenarija gdje iz jedne kompanije proizađe mnoštvo investicijskih fondova, drugih tvrtki jednoroga i sličnih poslovanja. Navedeno je i kako je u posljednjih nekoliko godina zabilježeno nekoliko velikih poslova vrijednih više od 100 milijuna dolara.
No, i dalje stoji činjenica da je hrvatska tehnološka scena još uvijek nepoznata u očima globalne javnosti, a Infobipov direktor navodi dva razloga iza manjka vidljivosti – usredotočenost na B2B sektor te neisticanje uspjeha domaćih kompanija.
- Naše proizvode koristite svakodnevno. Svaki puta kada pozovete Uber ili Bolt, ili kada putem SMS-a od svoje banke dobijete jednokratnu lozinku – vrlo je vjerojatno da svakoga dana koristite naša rješenja - kaže Pavešić za Fast Company.
Srđan Kovačević istaknuo je da dio razloga leži u tome što hrvatski startupovi i tehnološki divovi nisu uvijek isticali svoj uspjeh, već da su bili striktno usredotočeni na svoj rad.
Pitanje percepcije
Ipak, Kovačević i Pavešić vjeruju kako će uskoro doći do značajne promjene u vanjskoj percepciji situacije u Hrvatskoj jer je hrvatska baza potencijalnih talenata sve veća, s time da infrastruktura potrebna za razvoj takvog tehnološkog ekosustava već postoji.
- Svakako imamo što pokazati i mislim da smo stigli do prekretnice - zaključuje Pavešić.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....