Ministarstvo graditeljstva i prostornoga uređenja je s 54 jedinice lokalne i regionalne samouprave potpisalo sporazume za digitalizaciju akata za gradnju i kupnju računalne opreme, procijenjene ukupne vrijednosti 70 milijuna kuna, izvijestili su u petak iz tog ministarstva.
Kako se navodi u priopćenju, Ministarstvo nastavlja s intenzivnim aktivnostima kojima je cilj daljnja digitalizacija akata za gradnju, ubrzavanje administrativnih procesa i izdavanje dozvola, što bi trebalo dodatno pojednostavniti i pojeftiniti te procese i za poduzetnike i za građane.
Pojašnjavaju da su s jedinicama lokalne i regionalne samouprave potpisana dva sporazuma.
Sporazumom "Digitalizacija postojećih akata o gradnji na području cijele RH" se osiguravaju sredstva za daljnju digitalizaciju procesa, odnosno skeniranje akata za gradnju koji su izdani u razdoblju od 1968. do 2014. godine. Pritom, digitalizacija će se provoditi kroz modul eArhiva, u sklopu Informacijskog sustava prostornog uređenja (ISPU), koji je namijenjen za uvoz digitalizirane arhivske građe, odnosno akata o gradnji izdanih prije uspostave eDozvole, te za pohranu, pregled i pretraživanje pripadajućih metapodataka, kao i njihovo georeferenciranje.
Osim administrativnog rasterećenja i nepotrebnih regulatornih troškova, digitalizacija građevinskih i uporabnih dozvola bit će korisna i svim građanima a pogotovo onima koji su takve dozvole izgubili, ističu iz Ministarstva.
Drugi sporazum "Nabava opreme (e-Inspekcija, e-Investicije, e-Nekretnine, e-Dozvola)" ima za cilj opremanje gradova i županija računalima i računalnom opremom te njihovim garantnim održavanjem, čime se doprinosi realizaciji ukupnog projekta ISPU kroz povezivanje postupaka više tijela javne uprave u integrirani informacijski sustav, što će u konačnici rezultirati povećanjem učinkovitosti javne uprave. Time će se ujedno skratiti proces pružanja e-usluga te smanjiti operativni troškovi, kažu iz Ministarstva.
Štromar: Štedimo novac i vrijeme
Potpredsjednik Vlade i resorni ministar Predrag Štromar u izjavi koja se prenosi u priopćenju navodi da će s ta dva sporazuma jedinicama lokalne i regionalne samouprave maksimalno pojednostavniti i olakšati svi procesi vezani uz gradnju i dozvole.
"Time štedimo i novac i vrijeme te činimo da javna uprava zaista bude efikasan servis građanima, što joj je i svrha. Uz ove dvije aktivnosti, Ministarstvo je napravilo ogroman iskorak u svom resoru i nešto što je donedavno predugo trajalo i bilo komplicirano, sada će biti lagan i brz proces", ocjenjuje Štromar.
Iznos se u visini od 85 posto osigurava u okviru provedbe projekta Ministarstva "Informacijski sustav prostornoga uređenja (ISPU) i njegovi moduli“, sufinanciranog sredstvima Europskog fonda za regionalni razvoj, u sklopu Operativnog programa Konkurentnost i kohezija, dok 15 posto osigurava Ministarstvo.
Iz Ministarstva podsjećaju da se ISPU, državni interoperabilni i multiplatformni sustav, kontinuirano razvija i nadograđuje od 2013. godine, a ukupna vrijednost europskog projekta za daljnji razvoj tog sustava, koji će se provoditi do 1. siječnja 2022. godine, iznosi 131 milijun kuna, od čega je 111 milijuna kuna osigurano iz Europskog fonda za regionalni razvoj.
Trenutno je u funkcionalnoj fazi 12 modula sustava - GEO portal, ePlanovi, eKatalog, ePlanovi - editor, eDozvola, ISPU lokator, eKonferencija, eArhiva, Registar Brownfield područja, eNekretnine, eSateliti, ePIC, a istovremeno se razvijaju i novi moduli - eInvesticije, eEnergetski certifikat, eInspekcija prostora, eGrađevinski dnevnik i eRežimi.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....