Prodaja svježe hrane preko interneta u prvom polugodištu ove godine skočila je za čak sedam puta dok je ukupna online trgovina unas porasla za 13,9 posto, objavio je Državni zavod za statistiku (DZS). Pojedinačno, najviše koristi od toga imao je Konzum u sastavu Fortenova grupe. Riječ je o klasičnom trgovcu koji je među prvima napravio web trgovinu kroz koju je ponudio kupnju i dostavu svježe hrane zahvaljujući čemu se čvrsto pozicionirao u toj niši. U taj je segment u međuvremenu ušao i najveći online trgovac u Hrvatskoj, eKupi u sastavu M SAN grupacije.
Tomislava Ravlić, direktorica Sektora za trgovinu HGK kaže da se primjećuje da su potrošači u Hrvatskoj počeli mijenjati navike i da ih zbog pandemije sve više počinje kupovati online putem.
“Prvi podaci pokazuju da je u mjesec dana od početka pandemije online trgovina narasla i do 15 posto, što je veliki skok ako znamo da je do sada na godišnjoj razini rasla oko 12 posto. Taj trend se nastavio i u sljedeći mjesecima pa je online trgovina prosječno u prvi šest mjeseci 2020. narasla 13,9 posto”, kaže Ravlić.
Ivan Širanović, direktor korporativnih komunikacija Konzuma kaže da su zabilježili veliki rast online maloprodaje te da se taj trend nastavio.
"Interes za kupnju u Konzumovoj online trgovini i dalje je velik, što je i očekivano s obzirom da je situacija s koronavirusom i dalje izazovna te činjenicu da je Konzum jedini trgovački lanac u Hrvatskoj koji ima vlastitu internetsku trgovinu", kaže Širanović.
Prema podacima eCommerce Hrvatska, udruge koja okuplja više od 300 internetskih trgovina u Hrvatskoj, online prodaja čini svega 6 posto ukupne domaće maloprodaje. Lani je preko interneta prodano robe u vrijednosti 3,4 milijarde kuna, odnosno 449 milijuna eura.
Marcel Majsan, predsjednik udruge eCommerce Hrvatska kaže da je većina trgovaca članova udruge zabilježila značajan rast online prodaje u usporedbi s godinom prije.
"Ove godine je zbog epidemije zabilježen veliki porast novih online kupaca, koji dosad nisu nikad kupovali, te porast u online prodaji hrane, jer su mnogi OPG-ovi shvatili da ne mogu opstati bez internetskih kanala prodaje", kaže Majsan.
Dodaje da zato očekuje da će se udio onlinea u ukupnoj domaćoj maloprodaji u narednom razdoblju dodatno povećati. Ističe da je izolacija smanjila otpor prema tom obliku kupovine.
"Naša istraživanja su pokazala da je za stjecanje povjerenja najvažnija prva kupovina pa će najviše profitirati oni trgovci koji su u vrijeme krize pružali kvalitetnu uslugu kupcima", kaže Majsan.
Prije korone najviše su se preko interneta kupovala putovanja, smještaj, karte za zabavne sadržaje, kao i drugi proizvodi i usluge, koji se proteklih mjeseci nisu mogli lako uživati zbog ograničenja na kretanje i okupljanja. Sada se online najviše kupuju odjeća, obuća, potrepštine za kuću, a novi hit je prodaja svježe hrane.
Alan Slapar, koji je pokrenuo brend GoGreen, a koji u Anytime Logistici sad radi na razvoju i digitalizaciji domaćih proizvođača hrane kaže da je posljednjih mjeseci došlo do naglog porasta prodaje hrane online putem.
"Zahvaljujući tome sada se mnogo više priča o potrebi unapređenja logistike koja prati online prodaju i posljednjih pola godine dokaz je da je tržište spremno za ovaj način distribucije", kaže Slapar.
Pojašnjava da pojedinačno, OPG-ovi mogu napraviti vrlo malo dostava, a manje trgovine, poput kvartovskih voćarni koje su se okrenule online prodaji uglavnom imaju problem s adekvatnom dostavom.
"Mnogi trgovci prilagođavaju svoje kanale prodaje upravo na online", zaključuje Ravlić.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....