Tea Duplančić Vlahović

‘Orijentirani smo na uvođenje tehnologija koje su relevantne za poslovanje, koje služe našim kupcima i zaposlenicima na pametan i jednostavan način‘

Digitalni marketing temeljen na AI-ju omogućava veću personalizaciju u pristupu kupcu tijekom procesa naručivanja naših proizvoda

Direktorica za digitalne i tehnološke platforme Coca-Cole HBC za regiju Adria Tea Duplančić Vlahović

Na čemu je fokus u Coca-Coli HBC Adria kad je riječ o digitalizaciji?

- U Coca-Coli HBC Adria fokusirani smo na razvoj digitalnih tehnoloških platformi uz pomoć kojih želimo ubrzati isporuku vrijednosti za naše kupce, zaposlenike i partnere te osigurati rast prihoda i veću produktivnost. Kroz strategiju digitalne transformacije isporučujemo inovativna i održiva rješenja za modernizaciju našeg poslovanja, proizvoda i procesa, te omogućujemo bržu i agilniju prilagodbu stalno promjenjivim tržišnim trendovima. Orijentirani smo na uvođenje onih tehnologija koje su relevantne za poslovanje, koje služe našim kupcima i zaposlenicima na pametan i jednostavan način. U posljednjih nekoliko godina Coca-Cola HBC Adria ubrzala je svoju tehnološku transformaciju kroz implementaciju digitalnih platformi i aplikacija, povećavajući time i konkurentnost na sva tri tržišta, a ulaganje u tehnologiju i digitalne platforme kontinuirano je prioritet u svim poslovnim jedinicama Coca-Cole HBC.

Na kojim digitalnim projektima koji poboljšavaju iskustvo kupovine potrošačima I kupcima radite?

- S jedne strane, surađujemo s e-trgovcima da bismo povećali prostor na digitalnim policama i dostupnost našeg raznolikog portfelja proizvoda prema krajnjim potrošačima. S druge strane, nastavljamo unapređivati platformu Customer portal, redovito uvodeći nove funkcionalnosti s ciljem da proces online naručivanja za naše kupce učinimo jednostavnijim i lakšim, a u isto vrijeme želimo povećavati i njihovu digitalnu angažiranost. Jedno od područja na koja stavljamo velik naglasak je digitalni marketing temeljen na AI tehnologiji, koji nam omogućuje veću personalizaciju u pristupu kupcu prilikom procesa naručivanja naših proizvoda.

Koji su vam ciljevi za rast kanala digitalne trgovine?

- Ulaganje u digitalnu trgovinu za nas je jedan od strateških prioriteta. Razvijamo niz rješenja za brzorastući kanal digitalne trgovine da bismo podržali sve veći broj digitalno usmjerenih kupaca i odgovorili na potrebe tržišta. Naglasila bih da je usvajanje i ispravno korištenje inovativnih rješenja kojima podržavamo naše prodajne timove na terenu cilj kojem smo posvećeni jer vjerujemo da je to ključno za daljnji rast online udjela prodaje i pružanje dodatne vrijednosti kupcima. Customer portal platforma tu igra važnu ulogu na našem putu da imamo potpuno digitalno angažirane kupce u nadolazećim godinama.

Ove godine, u partnerstvu s Infobipom, otvorili ste kanale za obavijesti o narudžbama putem Vibera i WhatsAppa. Što sve omogućuju takvi kanali?

- Ako razmislite o poslovanju nekoga tko, na primjer, ima kafić, on želi znati kada može očekivati dostavu naručenih proizvoda. Naravno da bi kupac mogao nazvati prodajnog predstavnika ili pozivni centar i raspitati se o datumu i vremenu dostave, ali odnedavno to više nije potrebno s obzirom na to da će dobiti informaciju koju treba na kanalu koji većina kupaca najviše koristi. U Hrvatskoj i Sloveniji kupci su navikli na WhatsApp, dok je u Bosni i Hercegovini preferirani kanal komunikacije Viber, i na taj način mi se prilagođavamo njihovim potrebama. U svemu što radimo nastojimo razmišljati o tome koju vrijednost pojedina tehnološka inovacija donosi našim kupcima jer je usmjerenost na njih jedna od naših temeljnih kompanijskih vrijednosti.

Kako sve koristite naprednu analitiku u upravljanju prodajom i zalihama?

- Držimo korak sa svjetskim tehnološkim trendovima, pa tako ponosno mogu reći i da kroz uvođenje sistema temeljenih na Big Dati i naprednoj analitici stvaramo temelje za poboljšano poslovno odlučivanje i upravljanje poslovnim procesima. U toj domeni ima još puno potencijala tako da za sljedeću godinu planiramo određene inicijative koje će biti usmjerene prema daljnjem poboljšanju podatkovnih modela za predikcije u različitim poslovnim područjima. Naš fokus je maksimalno iskoristiti interne i eksterne izvore podataka, pa je tako, na primjer, vrlo važna inicijativa u tom kontekstu razvoj i integracija rješenja koja će nam do kraja godine omogućiti još preciznije predviđanje volumena prodaje, a time i bolje planiranje proizvodnje i cjelokupnog lanca opskrbe prema kupcima. Drugi primjer prilagođen je potrebama našeg prodajnog tima; omogućili smo kroz naprednu analitiku uvid u sistemski predložene narudžbe - "suggested orders". Za prodajnog predstavnika koji obilazi prodajna mjesta to znači da ne mora ulagati puno vremena u analiziranje prethodnih narudžbi svakog pojedinog kupca, s obzirom na to da AI i algoritmi napredne analitike obavljaju većinu pripremnog posla u pozadini. Tehnologija danas u funkciji je podrške našim prodajnim predstavnicima, olakšava im rad na terenu i oslobađa im vrijeme da bi se mogli produktivnije usredotočiti na izgradnju odnosa s kupcima i unapređenje njihova poslovanja.

Kako funkcionira vaš projekt planiranja ruta prodajnih predstavnika s ciljem uštede vremena i daljnjeg smanjivanja emisija CO2?

- To je projekt koji je u svojim začecima. Ove godine smo implementirali softver nove generacije za bolje planiranje ruta za prodajne predstavnike. Cilj je smanjiti vrijeme putovanja do prodajnih mjesta kroz optimizaciju ruta primjenom napredne analitike, što će dodatno smanjiti i operativne troškove i emisije CO2. U ovom trenutku rano je govoriti o rezultatima, ali smo vrlo optimistični da će projekt donijeti dugoročne uštede i povećati prodajnu učinkovitost.

Koje online alate koristite za svoje zaposlenike?

- Povećali smo investicije u digitalne alate za zaposlenike, kako za njihovo učenje tako i za povezanost. Na primjer, platforma za digitalnu prodajnu akademiju nudi digitalni sadržaj za razvoj i edukaciju prodajnih predstavnika. Pruža digitalno iskustvo uvođenja u poslovne aktivnosti kao i detaljnu obuku u specifičnim kategorijama proizvoda i HoReCa i retail kanala... Kroz suradnju s Microsoftom, ponosni smo što smo među rijetkim tvrtkama u svijetu koje su osigurale zaposlenicima priliku da testiraju Microsoft Copilot osobnog asistenta baziranog na AI da olakša izvršavanje svakodnevnih operativnih zadataka. Istovremeno, interni razvojni timovi rade na digitalizaciji svakodnevnih operativnih zadataka putem platforme Power Apps, čime zaposlenici postaju digitalno orijentiraniji.

Kako svoje zaposlenike potičete na inovacije?

- Kroz cijelu godinu omogućili smo našim zaposlenicima pristup na digitalnu platformu za inovacije, gdje su svi pozvani da svojim idejama pridonesu kako digitalno unaprijediti poslovne procese s kojima se susreću i gdje vide priliku za poboljšanje učinkovitosti. Nastojimo podržati motivirajuće okruženje za dijeljenje ideja sa svih razina i funkcija unutar organizacije. Naravno, samo najkreativnije ideje koje donose poslovnu vrijednost kroz digitalne elemente na kraju se biti i implementirane. Također, svake godine u studenom, baš u ovo vrijeme, svi zaposlenici mogu se prijaviti na digitalnu platformu za učenje, kroz koju imaju priliku čuti novosti o tehnološkim trendovima iz FMCG područja i inspirirati se kroz seriju webinara i interaktivnih foruma s relevantnim govornicima iz digitalnog ekosustava. Vjerujemo da su naši zaposlenici u središtu puta digitalne transformacije - da bi podržali inovativne načine rada te pridonijeli stvaranju prilika za razvoj poslovanja dugoročno. Zato nam je cilj učiniti ih digitalno vještima i opremiti ih tehnološkim alatima za budućnost.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
15. studeni 2024 12:11