Šesnaest kompanija i organizacija pridružilo se izradi novog europskog kodeksa prakse u suzbijanju dezinformacija, čime su pokazali dobru volju u borbi protiv lažnih vijesti i teorija zavjera.
Od poznatijih imena izdvajaju se popularna streaming platforma za gamere Twitch i multinacionalna softverska tvrtka Adobe.
Ostali potencijalni potpisnici koji se pridružuju izradi ojačanog kodeksa prakse o dezinformacijama, prvog takvog okvira na svijetu kojim se utvrđuju obveze platformi i sektora u borbi protiv dezinformacija, uključuju nevladinu organizaciju Reporteri bez granica, nizozemsku organizaciju za primijenjena znanstvena istraživanja TNO i jednu od najvećih svjetskih kompanija koja se bavi marketinškim komunikacijama, Havas grupu.
"Pozdravljam sve nove potpisnike. Jedini način borbe protiv dezinformacija je zajednički rad: civilno društvo, tvrtke i regulatori", poručila je povjerenica Komisije za vrijednosti i transparentnost Věra Jourová, "Potreban nam je revidirani kodeks protiv dezinformacija, sa snažnim okvirom za praćenje koji se temelji na pokazateljima uspješnosti. Sada je zadatak na sadašnjim i budućim potpisnicima da dostave rezultate. Jedini kodeks koji ćemo prihvatiti je snažan i ambiciozan kodeks koji u potpunosti provodi naše smjernice, rješavajući njegove trenutne nedostatke."
Povjerenik za unutarnje tržište Thierry Breton složio se da jedini način da EU bude učinkovita u borbi protiv dezinformacija je da sve strane rade na zajedničkom cilju.
"Pozdravljam nove partnere koji nam se pridružuju. To pokazuje istinsku spremnost da se angažiraju i preuzmu značajne obveze. Kako pregovori o zakonu o digitalnim uslugama brzo napreduju, radujem se dobroj suradnji postojećih i novih potpisnika kako bismo osigurali da novi kodeks bude spreman prije usvajanja novih pravila", dodao je Breton.
Komisija očekuje da potpisnici kodeksa nadograđuju predloženih deset preporuka europske skupine regulatora za audiovizualne medijske usluge (ERGA), uključujući mjesečnu detaljnu analizu programa praćenja dezinformacija o COVID-19.
Novi kodeks protiv dezinformacija primarno bi se trebao baviti monetizacijom dezinformacija, manipulativnih tehnikama dezinformiranja, povećati opseg fact-checkinga diljem EU i stvoriti bolje korisničke alate za razumijevanje i prijavljivanje lažnih informacija.
Revizija kodeksa trebala bi biti gotovo do kraja ove godine, a u međuvremenu Europski parlament ubrzano radi na paketu digitalnih zakona (zakonu o digitalnim uslugama i zakonu o digitalnim tržištima) koji bi trebali po prvi puta sveobuhvatno i na razini cijele Unije djelovati na suzbijanje štetnog i nezakonitog sadržaja na internetu.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....