Prema novoj analizi objavljenoj u četvrtak, Facebook nije uspio primijeniti vlastita pravila kako bi obuzdao kampanju dezinformacija koju je širila industrije nafte i plina, tijekom prošlogodišnjih predsjedničkih izbora u SAD-u.
U izvješću londonskog think tanka InfluenceMap-a, utvrđen je trend povećanja oglašavanja na društvenim mrežama od strane ExxonMobila i drugih tvrtki, s ciljem nametanja političke rasprave o alternativnim, znanstveno neutemeljenim politikama za rješavanje globalnog zatopljenja i klimatske krize uzrokovane emisijama štetnih plinova. Industrija je koristila i dalje koristi niz taktika koje su daleko suptilnije od otvorenih izjava o poricanju klimatskih promjena, piše u izvješću. Neke od taktika uključivale su inzistiranje na narativu o komplementarnosti visoke kvalitete života i upotrebi nafte, promicanje fosilnih plinova kao zelenih i objavljivanje kampanja koje je industrija navodno poduzela u borbi protiv klimatskih promjena.
Također je otkriveno i kako je 25 organizacija, koji zastupaju interese industrije nafte i plina, potrošilo oko 9 i pol milijuna dolara na 25 tisuća oglasa, koliko ih se pojavilo na Facebooku. Najviše je potrošila kompanija Exxon, čak 5 milijuna dolara.
Europarlamentarci ustraju na tome da i Unija i sve države članice pojedinačno moraju postati klimatski neutralne najkasnije 2050. te da poslije toga Unija treba ostvarivati „negativne emisije”. Traže i da se osiguraju dostatna sredstva za ostvarenje tog cilja.
Komisija mora do 31. svibnja 2023. u redovnom zakonodavnom postupku predložiti putanju napretka na razini Unije za postizanje ugljične neutralnosti do 2050. Pritom treba u obzir uzeti ukupne preostale emisije stakleničkih plinova do 2050. kako bi se ograničio porast temperature u skladu s Pariškim sporazumom. Putanja napretka preispitivat će se nakon svakog globalnog pregleda stanja.
Parlament je zatražio i osnivanje Europskog vijeća za klimatske promjene (ECCC) kao neovisnog znanstvenog tijela koje će ocjenjivati dosljednost politika i pratiti napredak.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....