U ne tako dalekoj budućnosti, europski zračni prostor bit će otvoren za nove oblike mobilnosti. Iznad glava građana Unije možda će lebdjeti bespilotne letjelice za dostavu medicinskih proizvoda ili čak zračni taksiji za prijevoz tereta i putnika.
Postavlja se pitanje: kako će gradovi i kreatori prometnih politika osigurati da zračni prostor niske razine bude siguran i dobro organiziran?
Potencijalni odgovor na to pitanje dao je AiRMOUR. Riječ je o EU projektu u sklopu kojeg je nastao alat namijenjen donositeljima odluka, a koji im pomaže da se pripreme za primjenu tehnologije dronova u urbanim zračnim prostorima i da počnu 'razmišljati' u tri dimenzije.
Alat bi mogao pomoći gradskim urbanističkim i prostornim planerima, kao i kreatorima politika, da vizualiziraju kombinirane podatke o zemlji i zraku kao što su buka, zaštita prirode i žarišta mobilnosti.
"Otvaranje urbanog zračnog prostora također zahtijeva od građana da vide vrijednost u ovoj vrsti mobilnosti. Naš alat je osmišljen kako bi olakšali angažman građana u tom pogledu. Mogućnost vizualizacije povećava razumijevanje i omogućuje donošenje odluka koje se temelje na činjenicama", izjavio je direktor poslovnog razvoja Benoît Larrouturou u Robots Expert.
Uz AiRMOUR-ov GIS alat, kreatori politika mogu u obzir uzeti širok raspon čimbenika, od ublažavanja rizika do zona za smanjenje buke, grafikona gustoće populacije i sezonskih područja gniježđenja ptica. Budući da većina relevantnih podataka već postoji u gradovima, izazov je kombinirati ih na smislen i izvediv način.
Alat se trenutno može koristiti u Helsinkiju, Kasselu, Luksemburgu, Stavangeru i Stockholmu, a prva demonstracija projekta će se održati u drugoj polovici ove godine.
Osim velikih putničkih dronova koji mogu brzo transportirati liječnike na udaljena mjesta u hitnim situacijama, tim AiRMOUR-a trenutačno istražuje prednosti malih dronova za dostavu medicinske pomoći. Primjerice, dronovi se mogu koristiti za učinkovito prenošenje uzoraka krvi ili tkiva iz bolnica u laboratorije ili za isporuku automatskih defibrilatora za hitne slučajeve na lokacije diljem grada.
Podsjetimo, 2018. uvedena su prva europska pravila o bespilotnim letjelicama, odnosno dronovima, za zaštitu potrošača i poduzeća, učinkovitiju zaštitu osobnih podataka, veću sigurnost, privatnost i zabavu. Europski parlament usvojio je zajednička pravila o sigurnosti zračnog prometa koja omogućuju bespilotnim letjelicama svih veličina da sigurno lete u EU-u te osiguravaju jasna i usklađena pravila u svim državama članicama.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....