Stipe Režić, osnivač Mushroom Cups - kave i kakaa osnaženih gljivama, pun je dojmova nakon što je ta tvrtka predstavljena na austrijskoj nacionalnoj televiziji i to u njihovom najpopularnijem startup showu - 2 Minuten 2 Milionen. Prva su, kaže, hrvatska firma ikada koja je nastupila u toj emisiji.
- Saznali smo da su prijave otvorene preko naše mentorice Daniele, i vidjeli smo da je jedan od investitora od tamo već u prošlosti investirao u startup koji se bavi proizvodima na bazi gljiva. Radi toga smo pretpostavili da će im biti zanimljivo i da razumiju što se sve sa gljivama može. Nakon toga smo ispunili prijavu, snimili video gdje smo predstavili naš tim i proizvode i poslali im sve skupa. Par mjeseci nakon toga smo dobili poruku da smo prošli u zadnji krug i da idemo snimati u Austriju. Bili smo apsolutno oduševljeni – kazuje Stipe Režić.
U ovaj poduzetnički poduhvat zakoračio je 2017. kad je pokrenuo startup Mushroom Cups. Završio je računarstvo na splitskom Fakultetu elektrotehnike, strojarstva i brodogradnje (FESB). Bio je i hrvatski košarkaški reprezentativac, a u to vrijeme kad je bio profesionalni sportaš uzimao je kao dodatak prehrani ekstrakt medicinske gljive Cordyceps. To se kasnije pokazalo važnim u rješavanju zdravstvenog problema koji je imao njegov otac. Puno je, kaže, istraživao o učincima medicinskih gljiva, te su nakon niza drugih lijekova i pokušaja liječenja odlučili pokušati s ekstraktom koji je bio kombinacija više gljiva, a Cordyceps je bio glavni sastojak. Redovito uzimanje ekstrakta olakšano je kad su ga stavili u tursku kavu koju je njegov otac pio svako jutro.
Prijatelji su ga potom potaknuli da krene u posao, a njih nekoliko odlučilo je i investirati u Mushroom Cups. Otada uspješno razvijaju posao i tvrtku. Nastupom u austrijskom startup showu dobili su novi vjetar u leđa.
Za nastup su se, kaže Stipe, pripremali 2 tjedna, vježbali prezentaciju i uređivali promotivne materijale.
- I konačno smo otputovali u Beč gdje smo Mushroom Cups prezentirali ispred žirija od petoro uspješnih austrijskih poduzetnika i poduzetnica. Mojih dvoje kolega, Nina Plazibat i Morten Smalby odradili su nevjerojatan posao prezentirajući na njemačkom jeziku, a ja sam bio podrška iza kulisa. Sve skupa im se jako svidjelo. Probali su naše proizvode i rekli da su jako ukusni, radi čega su odlučili da ćemo mi biti jedna od firmi koje će prikazati u svom showu. I tako je bilo – kazuje Stipe Režić.
Od kako se to dogodilo počeli su, kaže, primati veliki broj narudžbi iz Austrije, a proteklog tjedna su počeli pristizati i prvi osvrti na poslane pakete.
- Za sad imamo samo 5 zvjezdica – zadovoljan je Stipe.
S obzirom da je ova 2022. Europska godina mladih, nedavno smo ga pitali o tome što bi poručio mladima koji tek žele zakoračiti u svijet poduzetnika, kao i onima koji su to već učinili pokretanjem startupa.
- Moja poruka mladima koji žele zakoračiti u svijet poduzetnika, i onima koji su to već učinili pokretanjem startupa, je da ne zaborave da je energija preduvjet bilo kakvog poslovnog uspjeha. Energija koju imaš u sebi limitira što možeš postići u jednom satu, danu ili godini. Hrpa ljudi izgori ili odustane jer ponestane energije, pa se problemi počmu činiti nesavladivim. Zato obratite pažnju na aktivnosti i ljude koji pune i koji prazne vašu energiju i pametno optimizirajte – kazao je mladi poduzetnik.
Spomenimo i kako će na Dan Europe, 9. svibnja troje supredsjedatelja Izvršnog odbora predstaviti završno izvješće Konferencije o budućnosti Europe predsjednicima institucija EU-a na svečanosti u Europskom parlamentu u Strasbourgu.
Zastupnici u Europskom parlamentu proteklog tjedna usvojili su Rezoluciju o daljnjem postupanju nakon zaključaka Konferencije o budućnosti Europe u kojoj su izrazili zadovoljstvo ambicioznim i konstruktivnim prijedlozima Konferencije koji se temelje na preporukama i idejama proizašlima iz europskih i nacionalnih panela građana i građanki, Europskog skupa mladih i internetske platforme.
Jedna od tema kojima su se bavili i donijeli preporuke je i "Snažnije gospodarstvo, socijalna pravda i radna mjesta". Između ostaloga, jedan od ciljeva je: "Predlažemo jačanje konkurentnosti i otpornosti gospodarstva, jedinstvenog tržišta i industrije Europske unije te rješavanje problema strateških ovisnosti. Moramo promicati poduzetničku kulturu u EU-u u kojoj se potiču inovativna poduzeća svih veličina, a posebno mikropoduzeća, mala i srednja poduzeća i novoosnovana poduzeća, te u kojoj ona mogu napredovati kako bi doprinijela otpornijim i povezanijim društvima. Postoji potreba za snažnim funkcionalnim tržišnim gospodarstvom kako bi se olakšala vizija Europe s istaknutijom socijalnom komponentom". Za ostvarenje tog cilja u okviru Konferencije o budućnosti Europe usuglašena je 21 mjera.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....