DuckDuckGo, američka internetska tražilica koja se fokusira na privatnost, ove godine obara rekorde. U siječnju je ovaj konkurent Googleu dosegao 100 milijuna pretraga u jednom danu, i to čak sedam puta, ukazujući da se potencijalno razvija jedna nova industrija do jučer nezamisliva u svijetu internetskog pretraživanja.
Google, kao najveća internetska tražilica na svijetu, u jednom satu obradi više od 200 milijuna pretraga. Ugrubo, dnevno, Google ima 50-60 puta veći promet od DuckDuckGo-a. Međutim, do lani taj je odnos bio 100-120 puta. Google je bio daleko veći, a DuckDuckGo daleko manji. I onda su se nanizale afere s narušavanjem privatnosti.
Mjesečni prosjek pretraga na DuckDuckGo-u u siječnju prije dvije godine bio je 52 milijuna pretraga. Lani u siječnju narastao je na 79,4 milijuna. Sada u siječnju u prosjeku je na 94,5 milijuna pretraga.
Kao i Googleova tražilica tako i ona DuckDuckGo-a nije dostupna samo preko weba već se može koristiti i u drugim aplikacijama, a ima i vlastitu mobilnu aplikaciju. Tako mobilna aplikacija DuckDuckGo prisutna je na Appleovim i Googleovim Android uređajima. Appleova trgovina za aplikacije navodi da je u trenutku pisanja ovog teksta bila 6. među korisnim aplikacijama (eng. utilities), a Google Play trgovina kaže da je preuzeta više od 10 milijuna puta.
Inače, DuckDuckGo dobio je ime prema tradicionalnoj dječjoj igri u SAD-u. U Hrvatskoj se igramo istu igru, ali je nazivamo “Ide maca oko tebe” dok je Amerikanci nazivaju “Patka, Patka, Guska” ili Duck, Duck, Goose. Tražilica je pokrenuta prije 12 godina u mjestu Paoli u američkoj saveznoj državi Pennsylvaniji, daleko izvan Silicijske doline, velikih tehnoloških kompanija i Googlea.
DuckDuckGo je svoju reputaciju pravog privatnog pretraživača, temelja za spomenute uspjehe, izgradio na dva ključna postulata.
Prvo, on svim svojim korisnicima daje iste rezultate pretrage, odnosno ne daje “personalizirane” rezultate koji često znaju dovesti do stanja, kako je svojevremeno rekao internetski aktivist Eli Pariser, “intelektualne izolacije”.
Drugo, DuckDuckGo ne profilira svoje korisnike te ne koristi te profile kako bi im pokazivao tobože relevantne oglase.
Uz to, DuckDuckGo se hvali da ne prikazuje rezultate koji bi korisnike odvele na “farme sadržaja” te da izbjegava stranice koje sadrže znatne količine oglasa.
DuckDuckGo zarađuje tako što svojim korisnicima prikazuje oglase iz Yahoo-Bing mreže oglašivača te zahvaljujući poslovnim suradnjama s Amazonom i eBayjem.
Search Engine Journal smatra da se tražilica DuckDuckGo sve više koristi zato što je korisnici mogu koristiti bez da se pritom njihovi osobni podaci prikupljaju i prodaju oglašivačima. To nije slušaj kada internet pretražujete preko Googlea ili kada koristite Facebook.
Porast pretraga preko DuckDuckGoa događa se i u trenutku kada brojni korisnici aplikacije za komunikaciju WhatsApp zbog najave da će ta aplikacija podatke korisnika početi dijeliti s Facebookom, svojim vlasnikom, “bježe” na Signal i Telegram, aplikacije za komuniciranje koje svojim korisnicima obećavaju stupanj privatnosti kakav na WhatsAppu neće više imati.
Unatoč rekordnom mjesecu, DuckDuckGo u dogledno vrijeme neće bitno naštetiti Googleu, koji na dnevnoj bazi obradi pet milijardi zahtjeva za pretragom interneta te koji je prema podacima statističke platforme Statcounter u siječnju 2021. godine na globalnoj razini na svim platformama zauzimao 91,86 posto tržišta internetskih tražilica. Usporedbe radi, DuckDuckGo nalazi se u kategoriji “drugi” koja je u siječnju kontrolirala 1,98 posto tržišta.
Stvari nisu bitno drukčije u SAD-u, gdje Google također dominira s 87,72% tržišnog udjela, ali tamo DuckDuckGo s 2,61 posto udjela čvrsto drži četvrtu poziciju. Nastavi li rasti mogao bi ozbiljno ugroziti trećeplasirani Yahoo koji drži tankih 2,99 posto tržišta.
Kada je riječ o Hrvatskoj, DuckDuckGo je u siječnju ove godine držao 0,11 posto tržišta, a Google 98,47 posto.
Iako zasad još nije opasan konkurent Googleu, DuckDuckGo bi mogao biti upravo ono što traže korisnici kojima je prioritet privatnost na internetu.
DuckDuckGo i njegov paket pridruženih alata dostupni su kao proširenja za sve veće internetske preglednike poput Chromea, Firefoxa, Opere i Edgea. Stoga, ako želite promijeniti pretraživačke navike, u izborniku s postavkama preglednika kojeg ili koje koristite potražite stavku proširenja (eng. extension) te potom potražite DuckDuckGo.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....