Istraživači Sveučilišta Monash u australskom gradu Melbourneu objavili su istraživanje u kojem stoji da su internetske tražilice Bing i Ecosia bolje za pretraživanje vijesti od Googlea, piše The Guardian.
Hub za komunikaciju o klimatskim promjenama Sveučilišta Monash uzeo je 10 pojmova koji su tijekom dva dana prošlog mjeseca najviše interesirali Australce te je potom usporedio kako pretrage tih pojmova tretiraju Google, Microsoftova tražilica Bing i njemačka Ecosia. Istraživači su otkrili da su pretrage preko Binga i Ecosije korisnicima dale puno više profesionalno proizvedenih vijesti.
Primjerice, pojam "Grace Tame", ime australske aktivistice za prava osoba koje su preživjele seksualni napad koja je krajem siječnja 2021. godine proglašena Australkom godine, bio je najpretraživaniji pojam u toj zemlji na Dan Australije koji se slavi 26. siječnja.
Prvih 50 rezultata Google pretrage tog pojma dalo je samo 70 posto stranica koje se mogu smatrati profesionalnim novinarskim web portalima. Prvih 50 rezultata Bing pretrage sadržavalo je 94 posto profesionalnih novinarskih stranica, a pretraga preko Ecosije dala je 82 posto profesionalnih stranica.
Australci su se 31. siječnja interesirali za "lockdown" u Perthu te je pojam "perth lockdown" toga dana bio najpretraživaniji. Prvih 50 rezultata Google pretrage tog pojma dao je samo 80 posto novinarskih stranica. Bing je dao 90 posto, a Ecosia 86 posto.
Google pretraga političkog poraza australskog parlamentarca Kevina Andrewsa dala je 34 posto novinarskih stranica. Bing je dao 70 posto, a Ecosia 48 posto.
Voditelj Huba docent David Holmes rekao je da rezultat istraživanja pokazuju koliko su novinski portali važni za pretraživače. "Rezultati pri vrhu pretraga pokazuju da se ljudi žele informirati o aktualnostima. Pretraživači bi trebali željeti prikazivati novinske portale jer im to donosi korisnike koji traže povjerljive i korisne informacije", rekao je Holmes. "Rezultati istraživanja također pokazuju da Googleovi konkurenti korisnicima mogu dostaviti profesionalan sadržaj."
Rezultati ovog istraživanja dolaze nakon što se Google prijetio da će onemogućiti korištenje svoje tražilice u Australiji. Podsjetimo, australska vlada trenutno razrađuje prijedlog zakona koji bi Google i Facebook natjerali da medijskim tvrtkama plaćaju za distribuciju njihovog sadržaja. Microsoft je u međuvremenu rekao da će on rado popuniti tu za sada još hipotetsku prazninu na tržištu.
Googleova tražilica drži 94 posto tržišta u Australiji, dok Bing kontrolira svega 3,7 posto.
Googleov glasnogovornik rezultate istraživanja komentirao je ovako: "Google nije sakupljač vijesti. Udio pretraga koje se tiču vijesti u Australiji u godini dana iznosi 1,25 posto. Ljudi na Google dolaze jer traže sve vrste informacija i tražilicu smo dizajnirali tako da korisnicima daje najrelevantnije i najpouzdanije stranice."
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....