Brodogradnja

Velik dan za Brodotrogir, prvi put pramčano porinuće velikog ledolomca

Brod će se sklopiti s krmenim dijelom u Helsinkiju za otprilike tri tjedna
Ilustracija
 Zvonimir Barišin / Hanza Media

U Brodotrogiru je obavljeno porinuće Novogradnje 344, Radi se o pramčanom dijelu broda duljine 167 metara namijenjenom za prijevoz kondenzata, odnosno ledolomcu klase leda ARC 7, nosivosti 44,000 metričkih tona, kojeg Hrvatska brodogradnja Trogir gradi za brodogradilište Arctech Helsinki Shipyard OY. Brod će se u Helsinkiju sklopiti s krmenim dijelom i to bi se trebalo dogoditi za oko tri tjedna. Inače je izgrađen za grčkog naručitelja.

To je, kako je izjavio Danko Končar, jedini takav tanker u Europi. „ Radi se o tri iskoraka i tri novosti za Brodotrogir. Prvi put gradimo ledolomac. Prvi put zavarujemojako debele limove visoke čvrstoće. Prvi put pramčano porinjujemo brod. Napravljen je veliki tehnološki iskorak s ovim arktičkim tankerom jer se radilo s materijalima koji do sada nisu korišteni u hrvatskoj brodogradnji ili bar ne u ovolikoj mjeri.“, rekao je Danko Končar, vlasnik Brodotrogira.

Končar je podsjetio da je prošlo pet godina od preuzimanja Brodotrogira i da sada razmišlja da Brodotrogir koji je relativno malo brodogradilište u svjetskim okvirima nađe sinergiju sa Uljanikom, Arctech i još nekim europskim brodogradilištem, sačinjava cjelinu te da u procesu specijalizacije i racionalizacije dođe u situaciju da može raditi brodove bilo koje vrste.

Dakle, u Brodotrogiru se prema ugovoru o gradnji prednjeg dijela broda koji je zaključen u srpnju 2016. godine obavilo porinuće prednjeg dijela arktičkog tankera koji je dug 167 metara, dok će ukupna dužina broda kad se spoji u Finskoj biti 220 metara. Radi se o brodu za prijevoz kondenzata, ledolomac klase leda ARC 7, nosivosti 44 000 metričkih tona za Arctech Helsinki Shipyard. Tanker je građen pod dvojnom klasom europskog Bureau Veritasa i ruskog Russian Register of Shipping. U eksploataciji ovog tankera nije potrebna pratnja posebnog ledolomca jer će biti u stanju ploviti u uvjetima kada je led debljine i do 1,6 metara. Plovit će 365 dana u godini i zato će biti ugrađen specijalni sustav vinterizacije. Radi se o posebnim sustavima i opremi koja omogućava da brod može funkcionirati u uvjetima kada je temperatura i do -50°C.

Za najteže arktičke uvjete

Brod je namijenjen prijevozu derivata i kondenzata po standardu IMO 3, dok mu je trup ledolomac. Može ploviti u najtežim arktičkim uvjetima, a za to je potrebna klasa leda sedam. To je najstroža klasa leda koja se koristila. Usporedbe radi postojeći ledolomci koriste klasu leda šest. Znači to je prvi tanker ledolomac ovakve namjene i nosivosti u svijetu. Klasa toga ledolomca je najveća i najstroža. Ovakav brod nitko nikada nije radio. Ne postoje tankeri koji mogu 365 dana u godini ploviti u polarnim uvjetima i prevoziti teret. U svakom slučaju gradnja ovog broda vezana je uz Jamal gdje se nalaze naftna i plinska polja,

Ovaj brod je porinut pramčano, što je prvi put da se u Brodotrogiru radi porinuće na taj način. Iz tog razloga pramac nije napravljen kao klasični pramac nego je posebno projektiran i pravi je ledolomac. Može lomiti led i pramcem i krmom.

Iz Brodotrogira pojasnili da je gradnja ovog broda bila jako zahtjevna čemu svjedoči i činjenica da je ovo prvi brod ove namjene u svijetu. Složenost se odnosi na tehničke karakteristike koje je bilo potrebno zadovoljiti u skladu sa zahtjevima klase leda ARC 7 što podrazumijeva prijevoz tereta i plovidbu u najtežim polarnim uvjetima. Razlika u izgradnji u odnosu na druge vrste brodova ogleda se u korištenju i ugradnji čvršćeg i debljeg materijala, naročito u pramčanom dijelu trupa koji zbog leda i niskih temperatura mora biti građen prema specijalnim uvjetima i primjenom posebnih tehnologija. Tanker se gradi pod dvojnom klasom europskog Bureau Veritasa i ruskog Russian Register of Shipping. U eksploataciji ovog tankera nije potrebna pratnja posebnog ledolomca jer će biti u stanju ploviti u uvjetima kada je led debljine i do 1,6 metara. Plovit će 365 dana u godini i zato će biti ugrađen specijalni sustav vinterizacije. Radi se o posebnim sustavima i opremi koja omogućava da brod može funkcionirati u uvjetima kada je temperatura i do -50°C.“, pojasnili su iz Brodotrogira.

Za djelatnike trogirskog brodogradilišta, ovaj projekt napominju iz Brodotrogira, predstavlja veliki izazov u konstrukcijskim rješenjima, izboru materijala, tehnologiji zavarivanja te i u samoj izvedbi zavarenih spojeva.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. studeni 2024 18:56