Nova španjolska super-podmornica S-80, vrijednosti 1,14 milijardi dolara, prevelika je da bi stala u njihovu pomorsku luku u Cartageni, piše španjolski El Pais.
Četiri najnovije, tehnološki napredne, S-80 podmornice trebale su biti na vezu u Kartageni, kao zamjene za zastarjelu španjolsku flotu od tri Agosta S-70 podmornice iz sredine 80-ih. To ipak neće biti moguće jer stara Cartagena, sagrađena još 1918. godine, ima čak tri metra prekratke dokove za najnoviju i daleko najskuplju investiciju španjolske mornarice.
Neugodna situacija za španjolsku mornaricu posljedica je inženjerske pogreške, piše New York Times. Naime, prije nego što je podmornica trebala biti puštena u more 2013. godine, uočeno je da je čak stotinu tona teža nego što je originalno trebala biti. To naravno znači da je preteška da bi plovila. Naknadno je otkriveno da je greška bila u jednom decimalnom zarezu projektanta koja nije uočena sve dok nije počela izrada podmornice.
Naravno, da bi podmornica bila plovna potrebno ju je redizajnirati. Skupim preinakama trup podmornice povećan je s 71 na 81 metar, a troškovi su se radova na jednoj podmornici povećali s inicijalnih 500 milijuna dolara na više od milijardu. Isto tako, konačni zaron sve četiri podmornice, sada ukupne vrijednosti gotovo 4,5 milijardi dolara, odgođen je tek za 2022. godine.
Domino efektom, zbog povećanja trupa i preinaka u veličini, podmornice sada ne stanu u luku Kartagenu te će dodatni radovi na proširenju luke biti potrebni kako bi se Španjolska končano pohvalila novom pomorskom flotom. Uz sve rečeno, premala luka u koju bi podmornice vezali, čini se kao najmanji u nizu problema koje će u naredne četiri godine Španjolci morati riješiti.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....