EU projekti poduzetnika

Rimac najviše povukao iz EU, čak 52,2 milijuna kuna za razvoj električnog automobila C_Two

Do 2020. Rimac očekuje povećanje prihoda od prodaje novih proizvoda za tržište za 822%
Rimac C_Two
 Ronald Goršić / Hanza Media

Od 2015. godine do danas, Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta je u okviru Operativnog programa Konkurentnost i kohezija 2014.-2020. (OPKK) objavilo ukupno 27 poziva na dostavu projektnih prijedloga u vrijednosti 5,4 milijardi kuna. Od toga je kroz 19 poziva 4,5 milijardi kuna direktno stavljeno na raspolaganje poduzetnicima, dok su ostali pozivi usmjereni unaprjeđenju poduzetničke infrastrukture i indirektno su namijenjeni poduzetnicima putem stvaranja povoljnog poduzetničkog okruženja. Kroz financirane projekte potaknuto je ukupno sedam milijardi kuna ulaganja.

"Naš najvažniji zadatak je staviti na raspolaganje gospodarstvu, odnosno poduzetnicima značajna bespovratna sredstva kako bi povećali konkurentnost hrvatskoga gospodarstva, potaknuli rast i stvaranje radna mjesta te unaprijedili životni standard građana. Tako ćemo do kraja 2018. godine pripremiti i objaviti nove pozive i poduzetnicima omogućiti javljanje na natječaje vrijedne 1,8 milijardi kuna", najavio je ministar gospodarstva Darko Horvat u nedavno objavljenoj brošuri „150 uspješnih poduzetničkih projekata“, u kojoj su izdvojeni globalno inovativni projekti i oni koji su uz pomoć dodijeljenih bespovratnih sredstava otvorili brojna radna mjesta te doprinijeli razvoju hrvatskog gospodarstva i povećanju konkurentnosti.

Izdvajamo projekte koji su bili najuspješniji u povlačenju sredstava EU:

Prioritetna os 1 - Povećanje razvoja novih proizvoda i usluga koji proizlaze iz aktivnosti istraživanja i razvoja

Tvrtka Rimac Automobili dobila je najveći iznos - čak 52.226.456,66 kuna iz EU za projekt "Razvoj i homologacija supersportskog električnog automobila C_Two", ukupne vrijednosti 128.642.021,95 kuna. Cilj stvaranja vlastitog inovativnog proizvoda je ponuditi tržištu jedinstveni proizvod čije je globalno tržište procijenjeno na 1,036 milijarde eura godišnje te će uspješnim završetkom projekta tvrtka biti spremna za komercijalizaciju supersportskog automobila C_Two, kao i baterijskih paketa i infotainment sustava. Do 2020. se očekuje povećanje prihoda od prodaje novih proizvoda za tržište za 822%, povećanje ulaganja poduzeća u aktivnosti istraživanja i razvoja u S3 prioritetnom području „Promet i mobilnost“ i „Energija i održiv okoliš“ u odnosu na prošlu godinu za 620%, povećanje dobiti za 1931%, povećanje zaposlenih za 413%, povećanje izvoza za 904% te povećanje ukupnog prihoda za 741%.

Prioritetna os 3 - Izgradnja proizvodnih kapaciteta MSP i ulaganje u opremu

Najveći iznos dobio je Bomark Pak za proširenje proizvodnih kapaciteta izgradnjom hale i nabavkom nove tehnologije – PRINT. Iz EU im je stiglo 12.752.151,78 kuna (ukupna vrijednost projekta je 45.352.030,36 kuna). Projekt se odnosi na podizanje konkurentnosti tvrtke na tržištu proizvodnje stretch folije radi jačanja tržišne pozicije u zapadnoj Europi. Naime, potražnja za stretch folijom znatno je veća kod naprednih zapadnih zemalja zbog razvijenog industrijskog sektora, koji je glavni potrošač stretch folije, takvo tržište traži velike količine i visoku kvalitetu folije zbog strogih propisa EU-a. Rezultati projekta su povećanje kapaciteta i kvalitete proizvoda, konkurentnija vrsta proizvoda, smanjenje otpadne folije u proizvodnom procesu, stručno usavršavanje 18 djelatnika i otvaranje 11 novih radnih mjesta. Do 2020. se planira otvoriti još dodatnih devet radnih mjesta.

Ulaganje u proizvodnu tehnologiju MSP

Isti iznos su povukle tvrtka Adoro i Muraplast - 5.000.000,00 kuna. Adoro je taj iznos dobio za svoj projekt širenja kapaciteta i proizvodnog programa - Adoro everest line, ukupne vrijednosti 11.436.547,73 kuna. Rezultati projekta su izgradnja proizvodno-poslovnog objekta od 1280 m2, nabava strojeva i softvera vezanih za proizvodni proces te stručno usavršavanje pet djelatnika. Do 2019. je planirano povećanje prihoda od prodaje za 61%, povećanje prihoda od izvoza za 62% te otvaranje 10 novih radnih mjesta.

Muraplast, pak, je novce iz EU dobio za za uvođenje linije za tisak fleksibilne ambalaže (ukupna vrijednost projekta je 18.249.214,00 kuna). Rezultat provedbe projekta je uvođenje proizvodne linije za fleksotisak, povećanje prihoda od prodaje za 22%, povećanje prihoda od izvoza za 15%, kao i otvaranje 53 nova radna mjesta. Do 2019. godine planirano je povećanje prihoda od prodaje za dodatnih 46%, povećanje prihoda od izvoza za dodatnih 63% te otvaranje dodatna tri radna mjesta.

Poboljšanje konkurentnosti i učinkovitosti u područjima s razvojnim posebnostima kroz informacijske i komunikacijske tehnologije

Po povučenom iznosu iz fondova EU prednjači tvrtka Multinorm s projektom e multinom, ukupne vrijednost 2.208.565,80 kuna. Oni su iz EU povukli 1.450.000,00 kuna. Svrha projekta bila je povećati produktivnost i inovativnost poduzeća optimiziranjem i redizajnom poslovnih procesa i osposobljavanja zaposlenika, što je rezultiralo povećanom učinkovitošću i inovativnošću tvrtke integriranjem softverskih rješenja u jedinstven sustav te unaprjeđenjem znanja i vještina zaposlenika za rad u novim softverima. Plan je da se do 2020. otvori 37 novih radnih mjesta, uz očuvanje postojećih 80. U istom razdoblju očekuje se ukupno povećanje prihoda od prodaje za 11.052.228,90 kuna.

Podrške razvoju malih i srednjih tvrtki u turizmu povećanjem kvalitete i dodatne ponude hotela

Najviše EU sredstava je uspio povući Andro Internacional za izgradnja novog turističkog objekta Hotel Plaža Duće 4. Ukupna vrijednost projekta je 103.452.747,84 kuna, udio iz EU iznosi 10.000.000,00 kuna i do 2020. godine je planirano otvaranje 41 novog radnog mjesta te se očekuje povećanje prihoda od prodaje za 18.364.709,00 HRK.

Inovacija novoosnovanih MSP

Vitastiq je za uređaj za mjerenje vitamina i minerala povukao 1.493.625,60 kuna (ukupna vrijednost projekta je 2.510.332,31 kuna). Vitastiq je start up poduzeće, a projekt im je omogućio rast prihoda od prodaje, širenje na tržištu, segmentaciju tržišta kroz uvođenje potpuno novog proizvoda te otvoriti vrata širenju prodaje na drugim tržišnim nišama. Kao rezultat provedbe projekta tvrtka očekuje povećanje prihoda, dobiti, zapošljavanja, ulaganja u istraživanja i razvoj te općenito povećanu konkurentnost tvrtke te razvoj dva nova proizvoda i inovativne usluge koje će u najkraćem roku komercijalizirati i lansirati na tržište do kraja 2019. godine. Procjena je da će se poslovni prihodi poduzeća do kraja godine 2020. gotovo upeterostručiti u odnosu na 2015., izvoz tvrtke iznosit će 98% udjela u ukupnoj prodaji.

Kompetentnost i razvoj MSP

Mobilisis je za povećanje proizvodnih kapaciteta tvrtke izgradnjom novog poslovnog prostora i ulaganjem u opremu (ukupna vrijednost projekta 38.252.308,06 kuna), povukao 13.743.033,81 kuna. Svrha projekta je izgradnja novog proizvodno-poslovnog prostora i ulaganje u opremu kako bi se povećali proizvodni kapaciteti, a čime će se zadovoljiti obrada sve većeg broja narudžbi od strane postojećih i novih kupaca. Tvrtka teži postati regionalni lider u sektoru proizvodnje komunikacijske opreme za praćenje prometa u kretanju i mirovanju. Rezultati projekta su početak gradnje proizvodno-poslovnog objekta, nabava uredske, proizvodne i IKT opreme, nabava softver licenci. Također je otvoreno 13 novih radnih mjesta i provedena je edukacija djelatnika. Do 2021. je planirano povećanje prihoda od prodaje za 30.584.258,00 kuna, povećanje prihoda od izvozRETAa za 18.001.599,00 kuna, kao i otvaranje dodatnih 16 novih radnih mjesta.

E-impuls

Najviše je povukla tvrtka T.H. Performance za nabavu opreme za automatiziranu proizvodnju ambalaže od papira i kartona. Ukupna vrijednost projekta je 321.466,66 kuna, a udio EU sredstava iznosi 264.190,15 kuna. Provedbom projekta kupljen je automatski stroj za rezanje i stvaranje utora za presavijanje ambalaže, uređaj za odmotavanje i mjerenje materijala koji dozira papir/karton te mjeri njegovu dužinu te jedno stolno i dva prijenosna računala te pripadajući softver. Do 2020. godine planira se otvaranje četiri nova radna mjesta te povećanje prihoda od prodaje za 63%.

Internacionalizacija poslovanja MSP-ova

Stražaplastika i Presenta su povukle isti iznos iz EU. Ukupna vrijednost projekta Stražaplastike je 1.562.894,00 kuna, dok je udio EU sredstava 1.000.000,00 kuna. Do 2020. planirani rezultati projekta su rast prihoda od prodaje za 6% u odnosu na 2016. , rast prihoda od izvoza za 6% odnosu na 2016., rast tržišne svijesti o proizvodima poduzeća na tržištu Europske unije i regionalnom tržištu te sudjelovanje na 18 međunarodnih sajmova na kojima se planira sklopiti pet novih ugovora o izvozu.

Tvrtka Presenta, pak, je isti iznos povukla za promociju na tržištima Francuske, Njemačke i Italije (ukupna vrijednost projekta je 1.196.392,00 kuna). Rezultat provedbe projekta je rast prihoda od prodaje za 11% 2020. u odnosu na 2016. te rast izvoza za 11% 2020.. u odnosu na 2016.

Povećanje konkurentnosti certificiranjem proizvoda

BioGnost se javio na poziv za povećanje konkurentnosti certificiranjem proizvoda te dobio 1.000.000,00 kuna iz fondova EU (ukupna vrijednost projekta je 1.504.100,00 kuna). Mjerljivi rezultati projekta bit će povećanje prihoda od prodaje za 25%, povećanje prihoda od izvoza za 45% te povećanje udjela izvoza u ukupnih prihodima na 37,5%.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
15. studeni 2024 21:37