- Globalne korporacije u prosjeku potroše oko 200 milijardi dolara godišnje na pozicije svojih proizvoda u trgovačkim lancima, a naša aplikacija je tu da ih nitko ne prevari, odnosno da im se taj novac i isplati - rekao nam je Domagoj Boršić, direktor i osnivač zagrebačkog startupa Besplay koji je razvio aplikaciju RedAI.
Zastupljenost
Zastupljenost proizvoda u trgovinama, naime, varira ovisno o tome koliko je prostora proizvođač platio i na neki je način, tvrdi Boršić, ta polica njegova, pa kompanija ima pravo kontrolirati kako izgleda i je li sve na svojem mjestu, odnosno je li sve onako kako je ugovoreno. Inače se tom kontrolom bave prodajni predstavnici ili unapređivači prodaje, a RedAI je, kako doznajemo, softversko rješenje koje uz pomoć umjetne inteligencije njima olakšava posao. Sada oni posjećuju trgovačke lance i ugostiteljske lokale s njihovim proizvodima te ih tamo ručno prebrojavaju kako bi provjerili je li na dužini polica koju su zakupili ugovorena količina.
Sve podatke zapisuju u bilježnice te uz pomoć formula izračunavaju popunjenost.
Primjerice, prodajni predstavnik proizvođača kave dolazi u sve dućane u koje je plasirao svoj brend i pazi je li na policama onoliko pakiranja kave koliko je kompanija platila da bude. RedAI to čini za njih u nekoliko sekundi te im uštedi 15 do 20 minuta, koliko bi oni potrošili na to. Time im se omogućava da se bave svojom osnovnom zadaćom, a to je poboljšavanje prodaje.
Pića i žvakaće
- RedAI je namijenjen kompanijama koje se bave proizvodnjom robe široke potrošnje, kao što su pića, žvakaće gume, tjestenina, brijaći aparati i bilo što drugo što se može evidentirati i klasificirati, i može se instalirati na bilo kojem pametnom telefonu i većini tableta. Aplikacija fotografira policu ili hladnjak gdje se proizvodi nalaze te identificira brend, vrstu i količinu artikla - pojasnio je Boršić.
Osim pozicija na policama trgovačkih centara, RedAI precizno i bez mogućnosti ljudske pogreške pregledava i brendirane hladnjake ugostitelja poput onog Coca-Cole ili Cockte, koje često primjećujemo u kafićima i restoranima. Kako nam je objasnio Domagoj Boršić, u brendiranim hladnjacima 80 posto proizvoda moraju biti pića kompanije čiji je brend na hladnjaku, a preostalih 20 posto mogu biti konkurentski proizvodi. Ipak, mnogi ugostitelji, tvrdi Boršić, daleko prekorače tih 20 posto, što se teško kontrolira.
Hladnjaci
- Kompanije raznim lokalima daju svoje hladnjake i zauzvrat traže da u njima budu njihovi proizvodi, što je logično, zar ne? No, u jako puno slučajeva u tim je hladnjacima više od 60 posto proizvoda konkurentskih kompanija, što baš i nije pošteno - ispričao nam je i dodao da “aplikacija, osim što izračuna točan postotak i omjer proizvoda kompanije čiji je hladnjak te onih konkurentskih, postoji kao dokaz da je to stvarno tako jer sačuva i fotografiju koja vjerno prikazuje istinitu situaciju”.
Ono što je pritom ključno, doznajemo, jest da aplikacija računa samo proizvode koji se nalaze u prvom redu jer su to oni koje kupac vidi. Preciznije, kako nam je objasnio direktor Besplaya, nije važan ukupni broj proizvoda na polici i koliko je kutija kave u stupcu, nego broj proizvoda koje potrošač vidi, odnosno dužina i metraža na polici na kojoj su te kutije kave poslagane.
- Ključ industrije je ‘prvi red’ i usklađenost izgleda police s idejama proizvođača, a to je ono što RedAI prepoznaje - rekao nam je.
No, Besplay trenutno radi i na razvoju 3D mapiranja unutar aplikacije, kojim bi se onda doista i izračunala dubina, odnosno točan broj proizvoda koji se nalazi na polici ili u hladnjaku. Međutim, daleko je to od realizacije, rekli su nam u zagrebačkom startupu, koji je osnovan prije godinu dana, odnosno nakon što je Boršić došao na ideju o izradi ove aplikacije. - Bio sam na simpoziju o umjetnoj inteligenciji gdje sam gledao demonstraciju aplikacije koja prepoznaje različite objekte kao što su, primjerice, čaša, pepeljara, boca. Mene je zanimalo može li umjetna inteligencija prepoznati koja je to boca, koja je to vrsta pakiranja i slično - prisjetio se. To ga je, kako nam je ispričao, zaintrigiralo pa je počeo istraživati što bi se s time moglo napraviti i krenuo je u realizaciju ideje. Pronašao je partnere te su 12 mjeseci proveli u svojim prostorima na Krugama i razvijali RedAI. J
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....