Red Apple Pub, restoran i kafić u zagrebačkom naselju Prečko, u petak je “zaposlio” prvog hrvatskog digitalnog konobara. Ne moraju konobari strahovati, neće ih zamijeniti androidi, kaže vlasnica i direktorica lokala Marija Kukuruzović, Digitalni Konobar je aplikacija koja će osoblju lokala olakšati i ubrzati svakodnevni posao.
Riječ je o jednoj od mogućnosti nove mobilne aplikacije YumiYum, iza koje stoje profesionalni chef Giuseppe Pette i poduzetnica Andrea Rukavina, a prema njihovim očekivanjima do kraja godine tu će aplikaciju preuzeti najmanje tisuću domaćih kafića. Stoga smo došli u Red Apple Pub i, na njegov prvi radni dan, odlučili testirati uslugu digitalnog konobara.
Broji korake
Funkcionira tako da ugostitelj na stolove u svojem lokalu zalijepi naljepnice s QR kodom. Gost, umjesto da čeka konobara koji će preuzeti njegovu narudžbu, preko aplikacije YumiYum skenira QR kod sa stola, što ga vodi u digitalni jelovnik. Iz cijele ponude restorana mi smo skromno odabrali kavu s mlijekom, odabrali način plaćanja i pritisnuli “naruči”.
Narudžba u tom trenutku stiže na šank, s brojem stola s kojega je kod skeniran. Minutu poslije stiže konobar Josip Biondić s našom kavom. U ugostiteljstvu radi već 28 godina, kaže, a očekuje da će mu aplikacija olakšati posao. Kako je izračunao, aplikacijom je upravo uštedio 25 metara hoda, koliko je udaljenost od šanka do našeg stola.
Bila je to i originalna ideja chefa Giuseppea Pettea, koji je u ugostiteljstvu 23 godine. Kako kaže, tu se svaki korak broji.
- Poznate su mi situacije praznog hoda, konobar prvo ide do stola, uzme narudžbu, a cijelo to vrijeme gosti za drugim stolovima čekaju. Preko aplikacije gost dobije to što je tražio puno brže, a konobar je "uštedio" puno koraka - objasnio nam je Pette.
Dodaje i da su aplikaciju YumiYum planirali predstaviti najesen, ali ponukani alarmantnim stanjem u ugostiteljstvu, nedostatkom radne snage, odlučili su krenuti sada, dok turistička sezona tek uzima maha.
- Vjerujte mi, ja nisam prodavač, stvarno želim pomoći ugostiteljstvu jer znam što znači raditi u tom sektoru i cijeli dan se znojiti u kuhinji - kaže nam chef Pette.
Rođen u Rijeci, otac mu je iz Kalabrije, s juga Italije, a majka Hrvatica, mnogima je poznat i kao jedan od mentora u kulinarskom showu “Tri, dva, jedan - kuhaj!”. Pette je velik dio svoje kuharske karijere proveo radeći u prestižnim restoranima i hotelima u inozemstvu, Italiji, Austriji, Belgiji, a sada, kaže, želi u Hrvatsku uvesti europski ugostiteljski mentalitet.
- Naravno, to ne znači da će tehnologija zamijeniti čovjeka, ali može mu olakšati posao - ističe Pette. Na ideju o mobilnoj aplikaciji YumiYum došao je prije četiri godine, kaže, jer je i sam potrošač, odlazi u kafiće i restorane te je primijetio da zbog velikih gužvi gost ponekad mora dugo čekati na svoju narudžbu, a konobar prevali kilometre jurcajući gore-dolje lokalom.
Ambicije za YumiYum, priča dvojac, ne staju na Digitalnom Konobaru. Cilj je digitalizirati cijelu HoRaCe industriju, a onda krenuti i u osvajanje svjetskog tržišta preko različitih distributera. Distributer za hrvatsko tržište, kažu, domaća je tvrtka Contact Plus, kojoj se ugostitelji mogu obratiti žele li tehnologiju YumiYum uvesti u svoje lokale.
Recenzija gosta
Osim Digitalnog Konobara, YumiYum aplikacija za goste će biti i društvena mreža. Nešto kao američki Yelp, platforma na kojoj gosti mogu ostavljati svoje fotografije, recenzije i komentare o hrani, usluzi i ambijentu restorana koji posjećuju. Osoblje restorana, konobari i kuhari, moći će u aplikaciji pristupiti burzi rada. Točnije, napraviti svoje profile i preko ocjena gostiju graditi reference koje im mogu omogućiti napredovanje i bolje plaćene poslove. Dugoročni je plan YumiYum ubaciti i na tržište dostave hrane, na kojem se već pozicioniralo nekoliko dostavnih aplikacija, Pauza, Wolt, Glovo.
- Naša je ideja da gost, umjesto da pretražuje restorane, može pretraživati preko ključnih riječi. Znači, ako želi najbolje sarajevske ćevape, da to jednostavno upiše u tražilicu i aplikacija pronađe sve lokale u njegovoj blizini koje može posjetiti ili iz kojih ćevape može naručiti - objasnio nam je Giuseppe Pette.
YumiYum vlasnicima lokala ne bi uzimao proviziju na svaku dostavu. Naplaćivao bi im mjesečnu pretplatu u iznosu od 150 do 250 kuna, a prema njihovu biznis modelu, glavni izvor prihoda ostvarivali bi od dobavljača opreme.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....