Sveukupni konsolidirani neto prihod vodećeg pružatelja telekomunikacijskih usluga u Hrvatskoj u prvom tromjesečju 2020. smanjio se za 40 milijuna kuna, odnosno za 2,2 posto.
Smanjeni prihod rezultat je manje realizacije prihoda iz područja fiksnih telekomunikacija 47 milijuna kuna, što je pad od 5,7%, mobilnih telekomunikacija koje iznose 28 milijuna kuna, odnosno 3,5 posto te ostalih prihoda koji iznose 3 milijuna kuna, točnije 92,2 posto, što je djelomično nadoknađeno rastom prihoda iz sistemskih rješenja od 38 milijuna kuna, točnije 26,6 posto.
Tako je u prvom tromjesečju EBITDA prije jednokratnih stavki nakon najmova smanjena je za 53 milijuna kuna ili 7,9 posto, na 620 milijuna kuna, i to zbog rezultata HT Grupe u Hrvatskoj, manjeg za 55 milijuna kuna tj. 8,8 posto, dok je Crnogorski Telekom zabilježio porast za 2 milijuna kuna tj. 4,3 posto. Sveukupna kapitalna ulaganja iznosila su pritom 413 milijuna kuna i veća su za 7% u odnosu na isto razdoblje prošle godine.
Nakon stabilnog tromjesečja, u HT-u predviđaju određene izazove vezane uz pandemiju Covida-19 zbog suspenzije usluga za poduzeća koja su prestala s radom, smanjenja uplata prepaid bonova zbog manje mobilnosti korisnika, kašnjenja s plaćanjima i otpisa za poduzeća koja su se našla u problemima te pada prihoda od posjetitelja kao posljedice bitno smanjenog broja turističkih dolazaka. To, kako napominju, zahtijeva odgovornu optimizaciju troškova kako bi se održao neizmijenjeni plan kapitalnih ulaganja te osigurao održivi rast u budućnosti.
Neovisno na dobro poslovanje u prvom tromjesečju 2020. godine, s obzirom na trenutnu veliku razinu nesigurnosti i volatilnosti, nije moguće s pouzdanom točnošću predvidjeti
financijske izglede, te stoga stavljamo naše projekcije za 2020. godinu u razmatranje, ističu iz HT-a.
U komentaru poslovnih rezultata za prvo tromjesečje predsjednik Uprave HT-a Kostas Nebis istaknuo je da je prvo tromjesečje 2020. godine bilo sve samo ne uobičajeno, međutim HT se uspješno prilagodio novoj stvarnosti.
"U iznimno zahtjevnom poslovnom okruženju ostvarili smo dobre financijske rezultate, u svega nekoliko dana uspješno smo reorganizirati svaki aspekt našeg poslovanja, uspostavili smo operativni model koji nam je omogućio ne samo da zadržimo visoku razinu učinkovitosti, produktivnosti i kvalitete usluge, nego da ostvarimo i rast digitalnih kanala te s najkvalitetnijom mrežom na hrvatskom tržištu ponudimo i najbolje korisničko iskustvo. Pritom smo dali značajan doprinos gospodarstvu, ispunili smo naše obećanje pružanja povezanosti te smo našim korisnicima i društvu pružili stabilnost, pouzdanost i vrijednost, i to u današnje vrijeme kada je to od presudnog značaja", naveo je Nebis.
Napomenuo je i da će se gospodarska situacija bez presedana s kojom su se suočili u prvom tromjesečju, kao i izazovni gospodarski izgledi za ostatak godine neminovno imati
utjecaja na cjelokupno gospodarstvo i na godišnje rezultate te će zahtijevati određene prilagodbe na strani troškova i planiranih ulaganja.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....