Kad sam u ljeto 2013. godine, uoči ulaska Hrvatske u Europsku uniju, razgovarala s Alanom Begićem, bio je 20-godišnji student na najvećem europskom ekonomskom sveučilištu Wirtschaftsuniversität Wien (WU) u Beču. U Jutarnjem smo tada pisali o mogućnostima studiranja u EU, a kako je omiljena destinacija mladih Hrvata bila Austrija, Alan Begić je bio idealan sugovornik koji je detaljno pojasnio mogućnosti koje pruža studij u toj zemlji.
Deset godina kasnije globalni je direktor za e-Commerce i aplikacije te business development u kompaniji Aleph Holding u Madridu, a u telefonskom razgovoru ispričao je kako mu se razvijala karijera.
Mreža poznanstava
- Došao sam na studij ekonomije u Beču dvije godine prije ulaska naše zemlje u EU jer su Austrija i Hrvatska već imale bilateralni sporazum po kome je cijena studija bila dosta prihvatljiva, no nije bilo besplatno.
Smatrao sam da se kroz studij u inozemstvu stvara network, odnosno mreža ljudi koja omogućava daljnje napredovanje na stabilnijim temeljima nego što bi bila karijera započeta na studiju u Zagrebu ili Hrvatskoj općenito. Nadalje, kad studirate vani, idete u svijet u kome nikoga ne poznajete i sami se morate snaći - prisjetio se Alan Begić odluke da studira u Beču.
Dodiplomski studij je završio 2015., a 2016. je diplomirao.
- Tijekom rada na diplomskom upoznao sam neke ljude koji su radili na vrlo atraktivnim lokacijama u svijetu, u Maleziji, Indoneziji, Kini itd. i to mi se svidjelo kao ideja. Upravo zahvaljujući toj mreži poznanstava, dobio sam priliku raditi u Maleziji u start-upu Foodpanda koji je sličan Woltu ili Glovu. To je bio prvi takav start-up u Aziji i dobio sam priliku voditi njihove operacije u Maleziji - rekao je Alan.
Nakon što je u Maleziji proveo nešto više od godine dana, odlučio se za novi izazov.
- Napredujući u karijeri, upoznao sam osobu koja je radila u Googleu, od koje sam saznao puno o toj kompaniji i njezinoj kulturi. Spoznao sam i da Google ima veliki odjel koji je posvećen biznisu, što dotad nisam znao. Zvučalo mi je zanimljivo i izazovno i odlučio sam pokušati. To je rezultiralo ponudom Googlea da dođem raditi u njihovo europsko središte u Dublinu - dodao je. U Googleu je najprije radio u englesko-irskom timu, a kasnije za njemački tim, što je dosta ubrzalo njegovu karijeru.
Europa kao dom
- Poznavanje njemačkog jezika svakako je pospješilo moju karijeru unutar Googlea gdje sam proveo tri godine. Nakon toga sam prešao u Facebook gdje sam pomogao izgraditi novi program i novi tim za njemačko govorno područje, dakle za Njemačku, Austriju i Švicarsku. Kad sam nakon tri godine odlučio otići iz Facebooka, otvorilo se puno novih mogućnosti: vrtjelo se između Njemačke, Austrije, Španjolske i SAD-a. Na kraju mi je bila najbliža ova opcija u Madridu koja je opet došla zahvaljujući networku: visoki menadžment s kojim sam radio u Facebooku prešao je u Aleph - ispričao je Begić.
Osvrnuo se na beneficije članstva Hrvatske u EU.
- Što se tiče biznisa, Hrvatska se otvorila, a sad smo uveli i euro. Imamo visokokvalificiranu radnu snagu koja je cjenovno kompetitivna u usporedbi sa zapadnim zemljama. To se i vidi, naši developeri dobivaju velike ugovore te sve više i više poslova dolazi u Zagreb i Hrvatsku. S osobne pozicije, najveći benefit je što se više ne moram mučiti s vizama i raznim dozvolama za boravak i rad u EU. Osjećam da mi je cijela Europa dom - zaključio je Begić.