Proizvodnja i izvoz parketa u Hrvatskoj posljednjih godina bilježe velik uzlazni trend, pokazuju podaci HGK.
Hrvatska je, primjerice, u 2016. godini izvezla 493.000 tone parketa, ukupne vrijednosti 193 milijuna eura, dok je u 2017. godini izvoz parketa dosegao 550.000 tona, što je 11,5 posto više nego u 2016., a vrijednost izvezenih parketa dosegla je 213 milijuna eura, ili 10,4 posto više nego u 2016. godini. I dostupni podaci za prošlu godinu ulijevaju optimizam, budući da je u prvih devet mjeseci 2018. godine iz Hrvatske na međunarodno tržište otišlo 420.000 tona parketa, ukupne vrijednosti 184,1 milijun eura, ističu u Komori.
Najveći proizvođači parketa u Hrvatskoj okupljeni su u Udruženju drvno-prerađivačke industrije HGK. Radi se o DI Čazma, Drvoproizvodu, Exportdrvu, Evolenu, PPS - Majur, Pan Parketu i Spačvi. Predstavnici hrvatskih proizvođača parketa sudjeluju, ističu u HGK, na 31. međunarodnom sajmu podnih obloga Domotex, koji se od 11. do 14. siječnja održava u Hannoveru.
Hrvatski proizvođači parketa na sajmu u Hannoveru predstavljaju novitete u vlastitoj ponudi parketa i drvenih podnih obloga, u čemu im pomaže HGK. U Komori ističu kako je kvaliteta hrvatskog parketa odavno prepoznata na najzahtjevnijim europskim i svjetskim tržištima, te da su proizvodi od slavonskog hrasta etabliran brend na njemačkom tržištu proizvoda od drva.
- Cilj nam je povećati prodaju na tržištu Kine i SAD-a, te eventualno otvoriti nova tržišta na kojima nismo prisutni. Domotex je idealna prigoda za to jer na njemu sudjeluje više od 1.400 izlagača iz 60-ak zemalja te bilježi više od 50.000 stručnih posjetitelja iz stotinjak zemalja - ocijenio je Deni Kelava iz Pan Parketa, a prenosi HGK u priopćenju.
Ipak, upozoravaju u HGK, proizvođačima parketa ne smije biti cilj samo izvoz, već svoje proizvode moraju znati prodati i na domaćem tržištu.
- Iako su na međunarodnom tržištu iznimno uspješni, domaći proizvođači parketa nemaju prevelikog uspjeha na našem. Domaće višeslojne parkete i inovativne podne obloge i dalje u dovoljnoj mjeri ne prepoznaju hrvatski kupci. Stoga je nužno više se marketinški orijentirati na njih. Boljoj prodaji parketa svakako bi na ruku trebao ići i oporavak gospodarstva, koji diže kupovnu moć građana - poručio je Dragan Kovačević, potpredsjednik HGK za poljoprivredu.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....