Brodotrogir d.d., druga od tri tvrtke iz grupacije Brodotrogir, ovih je dana sklopila predstečajnu nagodbu.
Nagodba bi trebala biti pravomoćna za otprilike sedam dana. Prošle su godine tri tvrtke od ukupno šesnaest koliko ih ima u grupaciji Brodotrogir, započele proces predstečajne nagodbe. Hrvatska brodogradnja Trogir sklopila je početkom siječnja nagodbu s vjerovnicima i izišla iz predstečajne nagodbe. Tvrtka za antikorozivnu zaštitu Tekol Trogir, prema procjenama Matea Tramontane, člana Uprave Brodotrogira, također bi trebala do kraja ožujka okončati postupak predstečajne nagodbe.
Povjerenje
Danko Končar, vlasnik Brodotrogira, izjavio je da Brodotrogir sada u situaciji kada su dovršeni predstečajni postupci može ulaziti u razna partnerstva.
- Povratili smo povjerenje i tržišta i potencijalnih partnera, tako da idemo u dodatna partnerstva. Tu, prije svega, mislim na partnerstvo s ukrajinskim proizvođačem čelika Vadimom Novinskim, vlasnikom Smart Holdinga koji ima udjel i suvlasnik je čeličana odnosno Metinvest Holdinga - ističe Danko Končar.
Najveći dioničar Metinvest Holdinga, koji ima godišnji promet od 13,5 milijarde eura, jest Rinat Ahmetov. Končar kaže da u takvu partnerstvu može doći do raznih sinergijskih učinaka jer se radi o proizvođaču čeličnih limova koji su vrlo važni u proizvodnji brodova. Vadim Novinsky vlasnik je i dvaju najvećih brodogradilišta u Ukrajini - Kherson i Nikolajev.
- Osim partnerstva, imamo i neke pregovore vezane za izlazak na tržište Kazahstana i Azerbejdžana - dodaje Danko Končar.
Na pitanje opstaje li brodogradnja u Trogiru, Končar kaže da u to nema sumnje i da definitivno opstaje.
- Zato smo i trošili dodatni novac i ulažemo u Brodotrogir. Sve to radimo isključivo da bi brodogradnja opstala - ističe Končar.
Nakon rješavanja predstečajnih nagodbi, prema riječima Matea Tramontane, u Brodotrogiru više neće imati formalne zapreke pri rješavanju financiranja gradnje novougovorenih brodova. Brodotrogir je, kako otkriva, ugovorio gradnju dvaju polarnih kruzera duljine oko 95 metara za naručitelja iz SAD-a. Sada treba riješiti financiranje njihove gradnje. Tramontana smatra da bi u narednih pola godine sve vezano za Brodotrogir trebalo dobiti konačan oblik. Nakon toga bi, kaže, prostor Brodotrogira na poluotoku imao jasno definiranu strukturu.
Dodaje kako ostale tvrtke unutar Brodotrogira posluju stabilno sa svim obilježjima dugoročno održivog poslovanja.
Potražnja
- U međuvremenu je Brodotrogir promijenio tržišnu nišu. Preorijentirali smo se s gradnje chemical tankera, za koje je potreban veliki broj radnika metalskih struka kojih na tržištu nedostaje, na gradnju malih kruzera. Za njihovu su gradnju potrebni radnici zanatskih zanimanja, a njih možemo donekle osigurati u partnerstvu sa specijaliziranim tvrtkama - ističe Mateo Tramontana.
Otkriva da se pregovara i s nizom potencijalnih naručitelja.
- U tijeku su razgovori o ugovaranju dvaju brodova za lokalno krstarenje duljine oko 50 m, jedan brod za krstarenje od 95 metara, jedan brod za polarno krstarenje od 80 metara za inozemnog naručitelja te za jedan veliki ribarski brod tvornicu. Moguća je suradnja s ukrajinskim tvrtkama, a nastojimo ući i na tržište Kazahstana i Azerbajdžana. Optimist sam jer na tržištu postoji egzaktna potražnja za našim brodovima - kaže Tramontana.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....