Što je postigao?
Lukša Novak, ostvario je obećano. Kroz splitsku zračnu luku kojoj je na čelu još od početka devedesetih prošle je godine proveo malo više od 3,3 milijuna putnika u 14.500 zrakoplova, što je povijesni rekord aerodroma. Uz to, u srpnju se prvi put dogodilo da jedna zračna luka u Hrvatskoj samo u jednom mjesecu usluži više od 700.000 putnika. To je uspjelo Splitu, koji je u tom segmentu prestigao ne samo Dubrovnik, nekoć najprometniji aerodrom u Jugoslaviji, nego i danas najveći i najprometniji Zagreb (3,4 milijuna putnika u 2019.).
Zašto je to važno?
Iz više razloga, ali Splitu i okolici vjerojatno najviše znači činjenica da više nisu samo sezonska destinacija. Prošlogodišnji svibanj potukao je stari rekord s vrhunca sezone, a promet je značajno rastao i u ožujku i travnju, kao i u jesenskim mjesecima.
Kako posluje?
Već godinama odlično, a od izgradnje novog terminala još bolje, uz očekivani rast od pet posto godišnje. Zračna luka Split ima izravne zrakoplovne linije s 25 država. Činjenica da su ove godine prihvatili 600.000 putnika više nego lani najtvrđi je pokazatelj tog rasta. Po broju putnika su iz godine u godinu sve bliži zračnoj luci Zagreb i očekuju da će se ove godine izjednačiti, ako polugodišnje predsjedanje Europskom unijom privremeno ne napumpa zagrebačke brojke.
Što će učiniti u budućnosti?
U planu je proširenje stajanke za zrakoplove kako bi terminal godišnje mogao prihvatiti do pet milijuna putnika. Sadašnji je kapacitet 3,5 milijuna putnika i već ove godine očekuju porast na 3,4 milijuna, a za svaki dalji rast današnji kapacitet mogao bi se pokazati premalenim.
Tekst je preuzet iz tiskanog izdanja Globusa
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....