Kina je trenutno država u kojoj je objavljeno najviše natječaja za poslove vezane uz istraživanje i razvoj umjetne inteligencije i strojnog učenja, ali ako se u obzir uzme omjer broja otvorenih radnih mjesta i broja stanovnika pojedine države, tron preuzima Japan. Pokazuje tako analiza kompanije UiPath, specijalizirane za razvoj softwarea za robotsku automatizaciju.
Oni su, prenosi Quartz, analizirali 30.000 natječaja za posao objavljenih na jednoj od najvećih svjetskih platformi za oglašavanje radnih mjesta, portalu indeed.com. Fokusirali su se na 15 zemalja, a tražili su sve poslove koji su na bilo koji način povezani s umjetnom inteligencijom ili strojnim učenjem, ili pak bilo koju poziciju u kompanijama koje se time bave.
Njihova je analiza pokazala da, prilika za posao u ovim sektorima trenutno ne nedostaje, ali su koncentrirane su u svega nekoliko država i gradova na svijetu. Kina, Sjedinjene Američke Države i Japan zemlje su u kojima je trenutno najviše aktivnih oglasa za posao u ovim sektorima. Od europskih država, među prvih 10 našli su se Ujedinjeno Kraljevstvo, Njemačka, Francuska i Poljska.
Međutim, ako se objavljeni oglasi gledaju u kontekstu broja stanovnika pojedine države, na prvo je mjesto izbio Japan, dok se Izrael progurao na drugo mjesto, iako je na ljestvici ukupnog broja oglasa po državi bio tek na 12. mjestu. Ujedinjeno Kraljevstvo na ovoj je listi zauzelo 3. mjesto.
Drugim riječima, piše Quartz, ove tri države trenutno zapošljavaju veći udio svog stanovništva u sektorima vezanim uz umjetnu inteligenciju, nego SAD i Kina koje su na ovoj listi zauzele tek 4. i 10. mjesto.
Kada su pak u pitanju gradovi u kojima se najviše zapošljava u navedenim sektorima, Kina tu dominira. Naime, šest od deset gradova s najvećim brojem natječaja za posao, kineski su. Najviše radnih mjesta, njih 3329, otvoreno je u Suzhou (Kina). Jedini američki grad koji se našao na ovoj listi je New York, s 568 raspisanih natječaja.
Inače, američki predsjednik Donald Trump upravo je ovih dana zatražio od svog kabineta da umjetnoj inteligenciji prida prioritetan status kako bi se učvrstila pozicija SAD-a u utakmici s Kinom. Iako se, kako piše Hina, Kina ne spominje riječju, u Trumpovoj izvršnoj uredbi stoji kako se traži „akcijski plan kako bi se zaštitila prednost SAD-a na području umjetne inteligencije i tehnologija ključnih za obranu nacionalnih i ekonomskih interesa SAD-a od strateških konkurenata i stranih protivnika".
- Amerikanci su strahovito profitirali od pionirske i vodeće pozicije na međunarodnoj razini na području razvoja AI-ja. Međutim, tempo inovacija na tom području ubrzao je širom svijeta pa ne možemo samo mirno sjediti i uzimati našu vodeću poziciju zdravo za gotovo - poručili su iz Bijele kuće.
Trumpova uredba vremenski se podudarila s pojačanim bojaznima da bi Kina mogla preteći SAD na ključnim područjima razvoja umjetne inteligencije, i to zahvaljujući njihovoj nacionalnoj strategiji i ubrzanim ulaganjima, prenosi Hina. Ipak američki predsjednik nije objavio i konkretnu strategiju primjene umjetne inteligencije, kao niti plan ulaganja i razvoja ovog sektora.
Uz pomoć umjetne inteligencije do novih okusa i začina
Umjetna inteligencija sve intenzivnije ulazi u sve pore ekonomije, a čini se da joj više ne može odoljeti ni prehrambena industrija. Naime, najveći svjetski proizvođač začina McCormick pokrenuo je suradnju s IBM-om kako bi stvorili sustav poduprt umjetnom inteligencijom koji će kreirati nove okusne kombinacije, piše CNN.
Njihovi prvi proizvodi koji će testirati nepca i umove potrošača, na tržištu bi se trebali naći već ove godine, a uključuju okuse poput „toskanske piletine” i „svinjski file s aromom bourbona”.
Umjetna inteligencija skraćuje vrijeme potrebno za razvoj proizvoda, kazao je šef znanstvenih istraživanja u McCormicku Hamed Faridi, a ta kompanija planira koristiti ovu tehnologiju za razvoj svih svojih novih proizvoda do kraja 2021. godine.
Inače, ovo nije prvi put da se umjetna inteligencija koristi u razvoju novih paleta okusa. Primjerice, pivovara Carlsberg već koristi senzore i strojno učenje kako bi predvidjeli kakvog će okusa biti pivo. Dodatno, neke su kompanije posve predane korištenju umjetne inteligencije kako bi nadogradili hranu i piće. Recimo, kompanija Foodpairing, koristi baze podataka i strojno učenje kako bi pomogli restoranima kreirati nova jela i koktele, piše CNN.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....