Zamislite vrhunski filharmonijski orkestar; savršeno uštiman, pun talentiranih umjetnika. Njegova izvedba bit će sjajna tek ako svaki član orkestra ima priliku izraziti sebe te iskoristiti svoj potencijal. Sada zamislite put do poslovnog uspjeha jedne kompanije. Baš kao što će svirka orkestra biti izvrsna tek ako je svaki glazbenik dao svoj maksimum, tako i kompanija može dugoročno rasti jedino ako je osigurala prostor za napredak svih svojih zaposlenika. Poručuje tako Astrid Kleinhanns-Rollé, direktorica poslovne škole WU Executive Academy u Beču.
No, kvalitetno upravljanje talentima, danas često korištena fraza, puno je više od brendiranja poslodavaca, zapošljavanja i zadržavanja zaposlenika. Ukratko, ne želite samo zaposliti kvalitetan kadar, želite da vaši zaposlenici upravo u vašoj kompaniji ostvare svoje pune potencijale. To će, naime, višestruko doprinijeti i uspjehu same kompanije.
Stoga donosimo četiri koraka Astrid Kleinhanns-Rollé za uspješno upravljanje talentima.
1. Razvoj odgovarajućih vještina za budućnost
Baš kao što se orkestri ne sastoje samo od violinista jednako tako i organizacijama treba raznovrstan kadar. Ključno je, objašnjava direktorica bečke poslovne škole, redovito procjenjivati koje vještine kompanija već ima na raspolaganju, a koje će im u budućnosti biti presudne, te zatim u skladu s time i razvijati upravljačke strategije.
- Organizacije moraju biti svjesne individualnih snaga svojih zaposlenika i onoga što je potrebno za razvoj tih vještina - dodala je.
2. Stvorite što više prostora za oslobađanje talenata
- Inovaciji treba dati prostora kako bi uspjela - nastavlja Kleinhanns-Rollé i dodaje kako kreativnost i inovativnost ne mogu napredovati ako nema za to odgovarajućeg okruženja.
Da bi zaposlenici razvijali svoje talente ključno je pružiti priliku da se razvijaju rješavajući stvarne i konkretne poslovne izazove. Hvatanje u koštac s problemima sastavni je dio procesa davanja prostora talentima da agilno razmišljaju i eksperimentiraju, a pritom je ključan timski rad.
3. Poznavanje talenata i njihovih potreba
Kao direktor ili menadžer ne možete svojim radnicima naprosto narediti da budu motivirani, trebali biste prepoznati što je ono što ih motivira i zatim razvijati i njegovati takvu radnu atmosferu, objašnjava Kleinhanns-Rollé .
Milenijcima, onima koji danas čine velik udio radne snage i koji tek kreću masovno ulaziti na tržište rada, važno je da u onome što rade prepoznaju svrhu i smisao. Želite li ih motivirati, ovo imajte na umu.
4. Promislite o vodstvu
Tvrdo, autoritativno vodstvo više ne može odgovoriti na sve potrebe suvremene kompanije. Za lidera ključnima postaju sposobnost slušanja, zanimanje za svakog zaposlenika kao pojedinca, te spremnost da svojim radnicima omoguće i dopuste da ''sjaje''. Time, objašnjava Kleinhanns-Rollé, pomažete u stvaranju poslovnog okruženja u kojem se potiče strast i ambicija zaposlenika.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....