Svijet je uvijek bio nepredvidljiv, a pandemija je to učinila još vidljivijim. Kad je kriza započela, strah i neizvjesnost širili su se poput požara. Stari poslovni modeli srušili su se preko noći, a organizacije su se trudile stvoriti nove standarde i pravila poslovanja dok su prelazile na rad na daljinu. Poslovni lideri koji su osigurali rast poslovanja tijekom pandemije bili su ti koji su odabrali najbolji mogući smjer razvoja poslovanja i pritom ostali fleksibilni. Ti lideri stvorili su stratešku agilnost, ključnu vještinu poduzeća digitalnog doba.
Uspješni poslovni lideri koriste metode i alate hipersvjesnost, sposobnost poduzeća da detektira i prati promjene u internom i eksternom okruženju koje mogu utjecati na prilike i rizike za poduzetnika. Također, oni koriste podatke za analizu i predviđanje budućih promjena, tako da uz ograničene informacije mogu donositi informirane odluke, te provode planove i odluke brzo i učinkovito.
Strateška agilnost je stalna navika poduzetnika, a ne jednokratni projekt.
Biti odlučan i inovativan jedna je od ključnih karakteristika uspješnih lidera u bilo kojoj industriji. Kako bi bili u najboljoj poslovnoj spremi, liderima se preporučuje odraditi poslovni fitness za postpandemijsko razdoblje. To će najbolje napraviti primjenom sljedećih triju aktivnosti.
1. Aktivno upravljajte organizacijskom kulturom.
Za napredak poslovanja u željenom smjeru, ali u nesigurnom okruženju, svaki dionik vašeg poslovnog sustava mora razumjeti strateške prioritete vašeg poduzeća - viziju, misiju, temeljne vrijednosti i strateške prioritete. Proaktivnim upravljanjem organizacijskom kulturom postiže se nekoliko važnih ciljeva. Od usklađenosti rada timova na osnovi zajedničkih vrijednosti i principa i bolje prioritizacije poslovnih zadataka pa sve do odabira novih zaposlenika. Iskustva iz prakse pokazuju da je stvaranje odgovarajuće organizacijske kulture ključni čimbenik uspješnosti transformacije poduzeća i postizanja strateške agilnosti organizacije.
2. Razvijte suvremene (digitalne) vještine zaposlenika.
Staro normalno više ne postoji niti će se ikada vratiti. Novo normalno je normalno. To normalno je okruženje koje je nestabilno, nesigurno, složeno i dvosmisleno; a zaposlenici koji su stekli temelje za poslovanje u tom okruženju danas su imperativ uspješnog poslovanja.
Ako još niste poduzeli korake za razvoj suvremenih vještina svojih zaposlenika, prvi korak je pojedinačno revidirati zaposlenike kako biste utvrdili koje su vještine najnužnije. Shvaćanje važnosti i osnova na područjima analize podataka, blockchaina, računarstva u oblaku i umjetnoj inteligenciji nužno je za napredak. Također, razumijevanje odnosa tehnologije i ljudi kroz bolju empatiju, kritičko razmišljanje te primjena suvremenih poslovnih alata (Design Thinking) danas su velika prednost za poslovni uspjeh.
3. Pripremite se za potpore iz NPOO i VFO.
Hrvatska je danas u boljoj poziciji za daljnji razvoj od većine drugih članica Europske unije. Prioriteti razvoja EU kroz zelenu i digitalnu tranziciju jako dobro odgovaraju potrebama hrvatskog gospodarstva, a alocirana sredstva kroz NPOO i VFO više su nego dovoljna da sva poduzeća mogu pripremiti i provesti digitalnu tranziciju i stvaranje strateške agilnosti u poslovanju.
U tu svrhu Hrvatska je kroz NPOO osigurala vaučere i bespovratna financijska sredstva u visini od četiri milijarde eura za aktivnosti usmjerene stvaranju otpornosti na stalno mijenjajuće okruženje te sposobnost za brzo odgovaranje na disrupcije i proaktivni pristup poslovnim prilikama oko nas. Ovo je jedinstvena prilika za sve poduzetnike u Hrvatskoj da u razdoblju od četiri do šest godina znatno osnaže svoju agilnost i otpornost, a time pridonesu značajnom i velikom razvoju hrvatskog gospodarstva u cjelini. Ako iskoristimo ovu priliku, naša pozicija za daljnji razvoj bila bi tada puno bolja i osigurala nam da se svojim ekonomskim rezultatima približimo državama liderima Europske unije.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....