Kompanije u Hrvatskoj moraju biti na oprezu kako ne bi prespavale ključan trenutak u mobilnoj transformaciji te kako bi ili značajno povećale prisutnost na mobilnim kanalima ili, ako već nisu, napokon prešle mobilni prag.
Prelazak na mobilan način najveća je transformacija u području konzumacije medija još od izuma tiskarskog stroja u 15. stoljeću.
Ne, to nije pretjerano izjaviti. Svjedoci smo najbržeg usvajanja komunikacijskih tehnologija u povijesti: televiziji je trebalo desetljeće da dosegne 50 milijuna ljudi. Pametni telefoni dosegli su milijardu ljudi u razdoblju od pet godina.
Taj se trend samo ubrzava – previđa se da će tržište mobilnog interneta doći do prekretnice od 5 milijardi korisnika u 2025. godine. Prema izvješću GSMA-e iz 2018. godine, očekuje se da će mobilni ekosustavi doprinijeti globalnoj ekonomiji s 4,6 bilijuna dolara do 2022. godine (5 posto BDP-a), što je porast od 3,6 bilijuna dolara u odnosu na 2017. godinu (4,5 posto BDP-a).
Mobilni vlak sve više dobiva na značaju i uskoro će napustiti postaju, ostavljajući za sobom kompanije koje nemaju mobilnu strategiju.
Facebook je na vrijeme ušao u mobilni segment – Mark Zuckerberg najavio je u rujnu 2012. godine da će se Facebook usredotočiti na izgradnju svoje mobilne platforme. Danas je to nepobitna činjenica, no u to se vrijeme činila kao strateški zaokret kompanije. Tad nije bilo Facebookove aplikacije za Android, a šest mjeseci prije toga Facebook nije bio pokrenuo nijedan mobilni oglas.
Danas mobilno oglašavanje čini oko 94 posto ukupnog Facebookovog prihoda od oglašavanja.
U 2012. godini taj je potez predstavljao ogromnu obvezu i odvažan ulog. U narednih sedam godina svijet je otišao naprijed. Danas je mobilni način, i ne mogu to dovoljno naglasiti, ključan za uspjeh gotovo svake kompanije.
Do mobilnih strategija lakše nego ikad
Izraz „mobilna strategija” zvuči kao nešto što bi moglo biti izdvojeno iz korporacijskog razvojnog poslovnog plana, no to je zapravo točno ono što male i srednje kompanije u Hrvatskoj danas trebaju. Riječ je jednostavno o pronalasku načina za dolazak do zaslona pametnih telefona potrošača. Srećom, danas vam nisu potrebni složeni alati. Sve što vam treba je stranica na Facebooku i Instagramu kojom se dobro upravlja.
To je primjer kako je razvoj mobilnih tehnologija uveo demokraciju u marketing. Pod time mislim na to da se na našim platformama i najvećim svjetskim brendovima i malim i srednjim kompanijama nude identične mogućnosti i alati s kojima mogu doprijeti do svojih korisnika, proporcionalno opsegu njihovog poslovanja. Tako im se omogućava da pronađu korisnike po razumnoj cijeni. Uz to imaju i mogućnost u potpunosti mjeriti učinke svojih aktivnosti na prodaju.
Takva praksa pretvara se u stvarne koristi za kompanije i pomaže u razvoju ekonomije. O tome smo razgovarali i s europskim poduzetnicima koji koriste Facebook. Njih 68 posto izjavilo je da im je Facebook pomogao u povećanju prihoda, dok je 83 posto tvrdilo da im je Facebook pomogao u privlačenju novih korisnika. A u više od polovice ispitanih kompanija došlo je do novih zapošljavanja zahvaljujući porastu potražnje za njihovim proizvodima i uslugama nakon priključenja Facebooku.
Stoga ne čudi da se sve više kompanija odlučuje pojačati svoju prisutnost online. Naša je procjena da danas više od 140 milijuna kompanija, većinom malim poduzeća, koriste naše usluge svakog mjeseca kako bi rasle, stvarale nova radna mjesta i razvijale se u društvene hubove u svojim zajednicama.
Punom parom naprijed
Oglašivački alati platformi poput Facebooka ili Instagrama omogućavaju kompanijama u Hrvatskoj da dosegnu korisnike tamo gdje se oni već nalaze, putem uređaja kojima se najčešće koriste. Korištenje naših platformi prirodan je odgovor na mobilnu revoluciju. Facebook neprestano osmišljava nove alate i nudi kompanijama priliku da iskoriste nadolazeće trendove u komunikacijama i marketingu, poput formata storyja na Facebooku, Instagramu i ostalim platformama, kojima trenutno raste popularnost.
Kad je riječ o videozapisima, istraživači agencije SalesBrain uspoređivali su reakcije na oglašivačke kampanje na televiziji i na mobilnim platformama. Primijetili su da određeni videozapisi izazivaju puno više emocija na mobilnim uređajima. Razlog je jednostavan – ljudi drže mobilne uređaje bliže očima u usporedbi s udaljenosti do televizora ili računala. Unatoč činjenici da su potonji puno veći, veličina slike u usporedbi s okolinom pokazuje da se sadržaj prikazan na mobilnim uređajima konzumira mnogo pažljivije. Uslijed toga su videoformati koji su nam poznati s tradicionalne televizije, poput sportskih prijenosa, dobili novu marketinšku dimenziju na Facebooku.
Kompanije u Hrvatskoj, srećom, ne moraju same pratiti najnovije trendove i osmišljavati digitalne marketinške strategije. Facebook na lokalnoj razini surađuje s Httpoolom koji agencijama nudi podršku u preoblikovanju marketinških kampanja, odabiru najboljih kanala, testiranju potencijalnih alternativa i, u konačnici, ostvarenju odličnih rezultata. Httpool pomaže pružajući iscrpne informacije i iskustvo vezano uz najbolje prakse u oglašavanju na Facebooku i organizirajući redovita edukativna događanja. S uredima u 22 državama diljem svijeta, Httpool pruža podršku kompanijama u rastu i razvoju na međunarodnoj razini ili im pomaže u stupanju u kontakt s korisnicima izvan države.
Facebook je osmislio i platformu za e-učenje Blueprint, na kojoj je moguće pronaći desetke tečajeva – od onih najosnovnijih koji objašnjavaju temelje osmišljavanja kreativnih oglasa za mobilne uređaje, do naprednijih s temama poput strateškog planiranja i budžetiranja oglašivačkih kampanja.
piše Robert Bednarski, regionalni direktor Facebooka za središnju i istočnu Europu
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....