Kad se govori o dugovječnosti brendova, Fortenova grupa u svojem sustavu ima velik broj kompanija s dugom tradicijom uspješnog poslovanja i nekim od najpopularnijih brendova među potrošačima. Među njima se posebno ističu Jamnica, koja je prošle godine proslavila svoj jubilarni, 195. rođendan, Zvijezda, koja je osnovana davne 1916. godine, i Belje, koje je začetnik poljoprivredne proizvodnje na ovim prostorima te ima tradiciju poslovanja dulju od tri stoljeća. Sve te kompanije svoje dugo i uspješno poslovanje duguju kontinuiranom praćenju i usvajanju najnovijih trendova i tehnologija, a s time će cijeli sustav Fortenova grupe u cijeloj regiji nastaviti i dalje. Pritom će se buduća poslovna strategija Fortenova grupe temeljiti na održivosti i tehnološkoj transformaciji, odnosno digitalizaciji kao globalnim trendovima. Digitalna transformacija Fortenova grupi je omogućila nove razine donošenja poslovnih odluka i povezivanja s korisnicima - od informiranja o kupnji i procesu kupnje do razmjene informacija o zadovoljstvu. Tako je Fortenova nedavno među velikim brojem korisnika platforme Google Cloud u svijetu prepoznata zbog svojih postignuća u uspješnoj primjeni napredne analitike i umjetne inteligencije u svojim operativnim kompanijama - Konzumu Hrvatska, Mercatoru Slovenija i Mercatoru Srbija, a sve s ciljem razvoja vodećih tehnoloških rješenja u industriji maloprodaje.
Lideri u maloprodaji
Na najpoznatijoj Googleovoj konferenciji - Google Next 2023 u San Franciscu - Fortenovi su uručene dvije nagrade za postignuća u ekosustavu Google Clouda: nagrada u industriji maloprodaje (Retail Industry Customer Award) i nagrada za transformaciju talenata (Talent Transformation Award). Ove nagrade predstavljaju dodatni poticaj za što kvalitetnije iskorištavanje strojnog učenja i umjetne inteligencije u maksimizaciji vrijednosti podataka kojima raspolažu sve kompanije Fortenova grupe. U maloprodaji Grupe, Konzum i Mercator već su godinama tržišni lideri u online trgovini, koji kontinuirano rade velike iskorake u daljnjem unaprjeđenju e-commercea i uvođenju digitalnih servisa, kao i u ukupnom tehnološkom unapređenju kupnje, primjerice putem usluga samoposlužnih i samonaplatnih blagajni. Konzum predvodi po svojim tehnološkim iskoracima - prvi je maloprodajni lanac robe široke potrošnje koji je imao internetsku trgovinu, prvi je uveo plaćanje kriptovalutama u svojim trgovinama, a od rujna prošle godine u Konzumovoj SMART trgovini kupci mogu vidjeti kako izgleda kad se trend budućnosti dovede u realnost. Brandovi koji traju desetljećima prilagođavaju se potrebama i zahtjevima potrošača. I u konačnici, da bi kompanija bila održiva, nužno je da je i taj segment među prioritetima poslovanja.
Održivost kao prioritet
Predanost tome da okolišne, društvene i upravljačke kriterije učini dijelom poslovanja Fortenova potvrđuje i svojim izvještajima o održivosti, u kojima već dvije godine zaredom podrobno informira javnost o tome kako su ESG kriteriji postali dio njezinih procesa, a upravo je u završnici priprema za objavu i trećeg takvog izvještaja, Izvješća o održivosti za 2023., u kojem će pokazati novi napredak u aktivnostima i inicijativama koje su vezane uz ispunjavanje svojih ESG ciljeva. Stoga je za kompaniju iznimno važno da su u konkurenciji velikih poduzeća s područja srednje i jugoistočne Europe Međunarodni ekonomski forum Perspektive i Društvo Promo global dodijelili Fortenova grupi Zlatnu nagradu i priznanje "Regionalni ESG lider".
Priznanje koje je dobila u kategoriji ukupnih ESG postignuća u Fortenova grupi je doživljeno kao još jedna vanjska potvrda da fokus na održivost, koji je kompanija prije dvije godine ugradila i u svoju strategiju, nema samo pozitivan utjecaj na poslovanje nego i na ukupno okruženje u kojem se odvijaju njezine poslovne operacije. ESG ciljevi Fortenove naslonjeni su na sedam strateških tema koje se odnose na područje smanjenja emisija, učinkovito upravljanje otpadom, utjecaj na kvalitetu života putem kvalitete hrane, smanjenje utjecaja na tlo i vodu, postizanje rodne ravnopravnosti i pozitivan doprinos zajednicama u kojima Grupa posluje, a za svaku od tema definirane su i mjerljive inicijative za razdoblje do 2030. S obzirom na vlastitu kompleksnost - u okviru različitih djelatnosti (maloprodaja i veleprodaja, poljoprivreda i proizvodnja hrane te neosnovne djelatnosti), kompanija posluje na pet tržišta jugoistočne Europe, dakle, u različitim jurisdikcijama i regulatornim okvirima - u Grupi se provodi ili daje podrška velikom broju projekata s ESG predznakom, od dugovječnog Konzumova projekta Najdonator ili Reciklopedije preko Bijele ambalaže i Održivih plakata u Mercatoru Slovenija, podrške projektu TRGni se za ravnopravnost u Hrvatskoj i BiH, uvođenja neodvojivog čepa u kompanijama grupe pića, projekta Reciklomata pa do projekata potpora edukaciji i profesionalnoj afirmaciji mladih odnosno projekata inkluzije i potpore ranjivim skupinama.
Sadržaj nastao u suradnji s Fortenovom
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....