U travnju ove godine nastavljen je međugodišnji rast domaće trgovine, ali je u odnosu na prethodni mjesec ove godine zabilježena stagnacija njezinih prihoda, objavio je Državni zavod za statistiku. Kada se promotri promet u trgovini na malo u travnju ove u odnosu na isti mjesec prošle godine, bilježi se, prema podacima DZS-a, rast od 4,8 posto.
- Riječ je o kontinuiranom rastu realnog prometa od trgovine na malo na godišnjoj razini već 56 mjeseci zaredom od rujna 2014. - napominje DZS, dodajući kako je osam od deset najvećih tvrtki u domaćoj maloprodaji, koje, napominju, čine 86,4 posto ukupnog prometa u trgovini na malo, u travnju ove godine bilježilo porast prometa u odnosu na isto lanjsko razdoblje.
U najvećoj grupaciji unutar domaće maloprodaje, trgovini na malo hranom, pićem i duhanskim proizvodama međugodišnji rast u travnju iznosio je 8,4 posto. Višestruko slabiji rast od trgovina hranom, 1,4 posto, zabilježen je u trgovinama neprehrambenim proizvodima.
Stagnacija prometa u maloprodaji na međumjesečnoj razini u travnju rezultat je rasta u trgovini prehrambenim proizvodima za 1,2 posto i pada u maloprodaji neprehrambene robe za 2,3 posto. Zavod napominje da je prihod trgovaca na malo u travnju u odnosu na prethodni mjesec čak i u padu za 0,8 posto, kada se, navodi, od ukupnog prihoda maloprodaje oduzmu prihodi tvrtki kojima trgovina nije osnovna djelatnost.
Usporedba prometa u maloprodaji za prva četiri mjeseca ove godine s istovjetnim pokazateljima za prvi kvartal prošle godine, ukazuje na međugodišnji rast od 7,4 posto. Najveći međugodišnji rast od početka ove godine u trgovini zabilježen je u veljači, 8,7 posto. Budući je u ožujku trgovina rasla po međugodišnjoj stopi za 5,7 posto, travanj je donio nešto sporiji rast u odnosu na prethodna dva mjeseca.
Informacija DZS-a o kretanjima u domaćoj trgovini uslijedila je nakon objave iste institucije o međugodišnjem rastu BDP-a države u prvom kvartalu ove godine za 3,9 posto. Kao jedan od izvora najvećeg rasta domaćeg BDP-a od 2007. za prvo tromjesječje, u komentaru Zavoda navodi se rast potrošnje kućanstava, što se očito osjetilo i na prihodima trgovaca.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....