Svijet u kojem živimo se rapidno mijenja, a s tim promjenama mijenjaju se i potrebe naših kupaca. Oni su danas puno informiraniji i žele proizvod i uslugu koja u potpunosti odgovara njihovim potrebama i uvjerenjima. Imamo sreću zastupati takav brand koji je većini ljudi još uvijek pojam za ostvarenje dječjih snova, a istovremeno širi svoju paletu proizvoda kako bi proširio tržište na nove ciljne skupine.
Već prije nekoliko godina postavljena je i komunicirana strategija poslovanja, po kojoj će do 2025. polovica Porsche automobila biti hibridna ili električna, a do 2030. čak 80%. Prvi korak u tom smjeru bio je razvoj i plasiranje na tržište prvog potpuno električnog modela s Porsche logom. Taycan je pokrenuo rasprave, ali i vrlo brzo dokazao da struja nije "ubila" Porscheovu sportsku karizmu. Za novi smjer ili iskorak uvijek je potrebna hrabrost, ali i pomne analize i pripreme. Na ovakvu strategiju može se gledati kao na novu stranicu u poslovanju. Ali, Porsche kroz nova strateška partnerstva i ulaganja te kroz vlastiti razvoj novih proizvoda i tehnologija, uz puno veći fokus na održivost, radi ono što radi već godinama; Trudi se svojim kako postojećim tako i novim kupcima ponuditi vrhunski proizvod i uslugu koja ispunjava očekivanja i potrebe svakodnevnog života.
Porsche je svojom širokom ponudom pokrio veliki dio premium segmenta, a upravo su velika mogućnost individualizacije vozila, kao i odlično pozicioniranje modela donijeli rekordne prodajne rezultate u ovim izazovnim vremenima.
2021. godina bit će za marku Porsche u Hrvatskoj najbolja godina kada govorimo o broju prodanih vozila. Globalna nestašica poluvodiča spriječila nas je da u ovoj godini isporučimo 200 vozila, ali potražnja je premašila sva naša očekivanja, pogotovo kada govorimo o hibridnim vozilima. Već sada poprilično sigurno možemo reći da ćemo, sudeći po broju naručenih vozila, u 2022. premašiti brojku od 200 prodanih novih Porsche-a.
Porsche je i na globalnoj razini ove godine ostvario svoju rekordnu prodaju s povećanjem od 13 posto i već u trećem kvartalu dosegao planirani poslovni rezultat. Takav rezultat dokaz je da strategija ulaganja u elektrifikaciju, digitalizaciju, ali i u održivost ima smisla i da smo se odlično postavili – kako kod strukture troškova i prihoda, tako i kod atraktivne palete modela.
Nastala pandemija za nas je kao tvrtku, u slučaju Porsche branda, donijela prednost u odnosu na konkurenciju jer imamo mogućnost otkupa rabljenih vozila koja naši konkurenti ne mogu ili ne žele otkupiti. To pogotovo dolazi do izražaja kod premium rabljenih vozila svih marki gdje govorimo o cijenama i do milijun kuna, a što nas stavlja na mapu kao trgovca s najvećim izborom rabljenih Porsche vozila u Hrvatskoj. To je u današnjoj situaciji nestašice vozila velika prednost. Također, tu je i servisna podrška, odnosno mogućnost da kupcima vozila ponudimo sve što im treba na jednom mjestu.
Porsche Taycan je na tržište plasiran krajem 2019. godine, neposredno prije pandemije koronavirusa. Bez obzira na to, već u prvoj godini prodan je u više od 20.000 primjeraka, a u ovoj, svojoj drugoj godini na tržištu, je od siječnja do rujna isporučeno 28,640 vozila krajnjim kupcima. Posebno nas raduje činjenica što je u toj brojki oko 50 posto novih kupaca. Čisto usporedbe radi, Taycan je sada po prodaji u istom rangu s našom ikonom sportskih vozila, kultnom 911-icom. Interes za Taycan sve više raste, a ni titule najinovativnijeg automobila i najbržeg sustava punjenja nisu zanemarive. Uz 270 kW, 800 V-ni sustav punjenja vozilo se može napuniti za 20ak minuta na brzim punjačima.
Kako bismo osigurali uspješan nastavak prodaje, aktivno radimo na razvoju sustava brzih punionica. Ove godine smo investirali u dva brza punjača od 350 kW koja su postavljena su ispred našeg Porsche centra na Jankomiru. Radi se o jednima od najbržih punjača koji su trenutno dostupni u Hrvatskoj i na njima se istovremeno mogu puniti dva Taycana maksimalnom brzinom punjenja.
Kroz strateška partnerstva cilj je do 2025. povećati broj mjesta za punjenje s 400 na više od 1.000. Međutim, ne smijemo zanemariti činjenicu da se većina punjenja događa upravo kod kuće zbog čega mnogi kupci imaju izazove jer ne znaju mogu li postaviti punjače u svoje domove, kako odvojiti struju u zajedničkim garažama i slično. Zbog toga im nudimo uslugu električarskog tima koji dolazi na lokaciju i nudi najbolje rješenje. Također, aktivno radimo na Destination Charging programu gdje tražimo partnere i lokacije na kojima kupci provode svoje vrijeme (restorani, hoteli, teretane, wellness centri…), a na kojima onda mogu besplatno puniti svoje vozilo ne mijenjajući svoje navike.
Taycan je svakako opravdao očekivanja, ali sa sobom donio i nove izazove na koje moramo biti spremni i na kojima aktivno radimo. Osim u edukaciju javnosti, velik naglasak stavljamo na edukaciju naših servisnih tehničara, kao i prodajnih savjetnika. Svaki naš djelatnik provodi minimalno 3 tjedna godišnje na raznim stručnim školovanjima u inozemstvu, nakon čega mora položiti online testove i ostvariti zadane ciljeve. Na taj način osiguravamo potrebno znanje za nove tehnologije, primarno u sustavima podrške vozaču te za što sigurniju i ekološki čišću vožnju.
Unatoč tome što je elektrifikacija postavljena kao strateški cilj, ne smijemo zaboraviti da je snaga Porsche branda upravo njegova tradicija, koja se veže uz motore s unutrašnjim izgaranjem. Održivost i zaštita okoliša i tu imaju svoju važnost pa se aktivno radi na razvoju i komercijalizaciji ugljično neutralnog tekućeg goriva. Već za 2023. najavljen je potpuno električni Porsche Macan, u najavi su i prvi potpuno električni trkaći automobili za motorsport, međutim, paralelno se radi na tome da razvoj e-goriva omogući ljubiteljima sportskih automobila s unutrašnjim izgaranjem da među Porsche modelima uvijek pronađu nešto za sebe. Veći fokus na održivost u smislu dodatne ponude modela, usluga i strateških partnerstva samo je prednost i ima za cilj poboljšanje kvalitete života.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....