KERESTINEC

Zavirite u novi Rimčev kampus: ‘Tek smo se uselili, a već nam fali prostora, kupujemo još zemljišta‘

Proizvodna zgrada otprilike je veličine starog grada Dubrovnika, zbog čega glavni hodnik odmilja zovemo Stradun

Mate Rimac prošao je kroz cijelu povijest kompanije koju je osnovao

 Marko Todorov/Cropix

Mate Rimac danas je u kampusu svoje tvrtke u Kerestincu hrvatskoj javnosti pokazao dokle su došli radovi s izgradnjom cijelog kompleksa, kao i dijelove proizvodnih pogona za Bugatti, Rimac te ostale globalne proizvođače automobila s kojima surađuju.

Osim toga, Rimac i suradnici detaljno su prikazali sve detalje svojega najnovijeg superautomobila, Nevere R, agresivnije i nabrijanije verzije Rimac Nevere, koja je opremljena baterijskim sustavom od 108 kWh i ima 2107 konjskih snaga. Neveri R to omogućuje najveću brzinu od 412 kilometara na sat (što se smije postići samo uz nadzor proizvođača), dok je inače ograničena na 350 km/h. Za ubrzanje do 300 km/h potrebno je samo 8,66 sekundi, a do 100 km/h tek 1,81 sekunda.

image

Mate Rimac u Neveri R, autu sa 2107 konjskih snaga

Marko Todorov/Cropix

Rimac je na početku istaknuo da je Rimac Group podijeljena na tri segmenta, Bugatti Rimac (zadužen za razvoj i proizvodnju automobila), zatim Rimac Technology (ponajprije zadužen za razvoj komponenata i sustava za druge automobilske kompanije) te Verne, tvrtku koja razvija projekt robotaksija. Dodao je da je on i dalje najveći vlasnik kompanije, s 23 posto udjela.

"Trenutačno imamo više od 2000 zaposlenih, a ukupno, zajedno s Bugattijem, imamo ugovorenih više od pet milijardi eura poslova. Od toga oko tri milijarde eura otpada na Rimac Technology.

Osim brojnih lokacija u Hrvatskoj i one u Velikoj Britaniji i drugim zemljama, nedavno smo otvorili pogon u Bologni, zbog velikog broja talijanskih zaposlenika. Kada je riječ o kampusu, kompletno je gotova samo proizvodna zgrada, u koju se već useljavaju radnici. Veličine je otprilike starog grada Dubrovnika, zbog čega glavni hodnik kroz zgradu odmilja zovemo Stradun. Ovdje će biti zapravo dvije različite vrste proizvodnje. Bugatti i Rimac Automobili proizvodit će se i dalje ručno, dok će drugi dio tvornice biti u potpunosti automatiziran. Uskoro će se u veliki dio hale useliti roboti vrijedni oko 100 milijuna eura za proizvodnu liniju za BMW, koja bi trebala biti gotova sljedeće godine. Tu će biti još jedna linija za još jednog njemačkog proizvođača, ali ne smijemo još otkriti o kome se radi", kazao je Rimac.

image

Rimac pred ogromnim strojem koji stvara kalupe za karoserijske komponente

Marko Todorov/Cropix

Direktor Rimac Group istaknuo je da je planirani budžet za izgradnju cijelog kampusa bio 120 milijuna eura, ali je to bila kalkulacija koja je rađena prije korone. Naposljetku je taj iznos bio dovoljan samo za proizvodnu halu, a potrebno je još izgraditi upravnu zgradu, vrtić i druge zamišljene dijelove kompleksa. Nagađa se da će za završetak zamišljenog kampusa biti potrebno oko 300 milijuna eura.

"Osim toga, kada smo radili te planove, bilo nas je puno manje i iako se tek useljavamo ovdje, prostor nam je već premali. Zato smo kupili još zemljišta, gradit ćemo testni pogon za baterije tu u Stupniku i kupili smo još zemljišta od Plive u Kalinovici", rekao je hrvatski inovator.

image

Izrada Bugatti Tourbillona

Marko Todorov/Cropix
image

Mjesto za završnu provjeru kvalitete automobila

Marko Todorov/Cropix

Rimac je priznao da još nije prodana cijela predviđena serija Nevere, ali je dodao da ima interesa. Što se tiče Bugattija, njih više nije moguće naručiti. Svi su rasprodani do kraja desetljeća, a Rimac je kao kuriozitet istaknuo da je prilikom narudžbe bilo moguće naručiti dodatnih opcija do vrijednosti od pola milijuna eura. Kompanije, priznao je Rimac, još nisu profitabilne, ali donose visoki profit.

"U prošloj godini prihodi Bugatti Rimca bili su 320,2 milijuna eura, Rimac Technologyja 97,8 milijuna, a Vernea 600 tisuća eura, dakle kumulativno oko 418 milijuna eura. Minusi na kraju godine iznosili su 31,2 milijuna eura, 68,3 milijuna te 13,2 milijuna eura, ili ukupno oko 112 milijuna eura. No ponavljam, imamo pet milijardi eura ugovorenih poslova, tako da smo vrlo optimistični. Isto tako bih istaknuo da je Bugatti Rimac primio 100.000 eura poticaja od Hrvatske i EU, a Rimac Technology od svog osnivanja 1,2 milijuna eura. Prijašnja tvrtka Rimac Automobili je prije 2022. godine iz EU fondova primila 9,3 milijuna eura, a naš projekt robotaksija Verne je dosad povukao 89,7 milijuna od ugovorenih 179 milijuna", kazao je Mate Rimac.

image

Jedinstveni motor Bugatti Tourbillona

Marko Todorov/Cropix
image

Polovica proizvodne hale izgledat će ovako, potpuno robotizirano

Marko Todorov/Cropix
image

Filigranski proces izrade dijelova od ugljičnih vlakana

Marko Todorov/Cropix
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
11. studeni 2024 11:07