OSNIVAČ JUNG SKYJA

‘Za pozicioniranje elitnog turizma potrebna je poslovna avijacija‘

Očekujemo vrlo dobru sezonu. Budemo li letjeli koliko i dosad, imat ćemo između 140 i 160 letova mjesečno
Krešimir Jung
 Boris Kovačev/Cropix

Aviokompanija Jung Sky posluje već 11,5 godina. Okuplja tim od 26 ljudi, uključujući devet pilota. U floti ima dva Cessna 525A CJ2 mlažnjaka, koji u posljednje tri godine u prosjeku obave više od 1200 letova godišnje. Letove obavlja dvočlana posada, kapetan i prvi časnik, nerijetko i dva kapetana.

Jedan od kapetana je član uprave Krešimir Jung koji nam u razgovoru otkriva kako tržište poslovne avijacije raste, tko su putnici koji koriste usluge kompanije Jung Sky koju je Krešimir osnovao s bratom Vedranom i bratovom suprugom Jasnom.

Za posao kojim se bavi Krešimir Jung uvijek koristi pojam poslovna avijacija, a ne privatna avijacija jer je, kako pojašnjava, kontekst privatne avijacije malo drugačiji. Naime, privatni vlasnici aviona nemaju nužno komercijalno letenje pa ako nije komercijalno, onda je i regulativa drugačija.

Po kojim stopama raste interes za poslovnom avijacijom i tzv. privatnim letovima?

- Pojam pojačanog interesa najviše se odnosi na činjenicu da se od ožujka prošle godine, češće nego inače, susrećemo s putnicima koji privatnim zrakoplovom lete prvi put u životu. Za nas je, naravno, jako dobra vijest što se sve više putnika upoznaje s ovom uslugom.

U pravilu je nastavljaju koristiti te tako kolektivna svijest o poslovnoj avijaciji kontinuirano jača. Prošle je godine, posebno tijekom ljeta, bilo popularno reći da su privatni letovi zbog problema s redovnim aviolinijama postali pravi hit, ali takvo je tumačenje pogrešno. Interes za privatnim letovima već je niz godina kontinuirano visok, a mi smo se na ekstremno velik broj upita tijekom ljeta naviknuli davno prije pandemije.

Najveći utjecaj koji je pandemija imala na poslovnu avijaciju jest taj što se zbog svih problema u redovnom avioprijevozu pojačala osviještenost o prednostima koje ovakav tip prijevoza donosi, posebno u kontekstu epidemioloških rizika, ali također i mogućnosti da birate destinacije među tisućama zračnih luka na koje se uvijek leti direktno.

Što očekujete ove godine i od ove sezone?

- Očekujemo vrlo dobru sezonu. U kasno proljeće te tijekom ljeta u poslovnoj avijaciji nema puno nepoznanica, to je vrhunac sezone kada je povećan broj upita za morskim destinacijama te raste broj putnika koji naš mlažnjak unajmljuju iz turističkih razloga. Ako ćemo letjeti koliko i u dosad najboljim mjesecima, bit će to između 140 i 160 letova mjesečno s dva Cessna 525A CJ2 mlažnjaka. Ne opterećujemo se brojem letova jer prihod ionako ovisi o strukturi tih letova, a ne o njihovoj kvantiteti.

Imate li nekakve pogodnosti što se tiče hrvatskih zračnih luka? Imate li podršku turističkih javnih institucija, odnosno, turističkih zajednica i Ministarstva turizma?

- Poslovna avijacija u Europi je na visokim razinama, a u uzletu je i u Hrvatskoj i mislim da je konkretizacija suradnje između turističkog sektora, na nacionalnoj ili lokalnim razinama, i domaćih operatora poslovne avijacije u budućnosti neupitna.

U tom smjeru idu i drugi operatori u Europi, a posebno je to vidljivo u posljednjih godinu dana. U ovom trenutku kod nas nedostaje krovna vizija i strategija na koji način iskoristiti poslovnu avijaciju u smislu pozicioniranja turističke ponude, barem u onom dijelu koji se tiče tzv. elitnog turizma.

Koliko je tzv. elitni turizam zastupljen u Hrvatskoj?

- Elitni turizam kod nas još nije dovoljno povezana cjelina. Puno se govori o nautičkom turizmu, luksuznim hotelima i vilama koji su sasvim sigurno naš prekrasan potencijal, no premalo slušamo o svim ostalim oblicima i parametrima koji pridonose tomu da se određeno iskustvo može okarakterizirati kao 'elitno'. I definitivno se premalo uvažava poslovna avijacija kao točka od koje sve može početi.

Tko su ti ljudi koji iznajmljuju vaše zrakoplove?

- Naši putnici su osobe koje nerijetko ciljaju nautičke destinacije te privatne i izoliranije smještaje. Suprotno učestaloj predrasudi, to nisu isključivo pojedinci dubokih džepova, ali su osobe koje su u kupovnom smislu vrlo aktivne, spremne trošiti svoj novac na različite sadržaje, posebno one autentične i personalizirane.

Najam privatnog mlažnjaka, posebno ako je više putnika u avionu i kada se dolazi iz slabije povezanih mjesta, može itekako biti optimalno i povoljno ulaganje koje se idealno uklapa u priču brzog, praktičnog i bezbrižnog odlaska na godišnji odmor.

Koje su im omiljene destinacije?

- Što se omiljenih destinacija tiče, ljeti su dosta traženi Split, Dubrovnik, Zadar, Azurna obala, Sicilija, Sardinija, grčki otoci, Tivat, Napulj... Prošlo ljeto letjeli smo za 109 zračnih luka. Inače, svako ljeto bilježimo porast potražnje za našim destinacijama.

Može li poslovanje vaše tvrtke biti održivo?

- Uz povremene iznimke, naši su putnici gotovo pa isključivo stranci. Tržište poslovne avijacije u Europi je već sada dosta razvijeno i intenzivno napreduje. Konkurencija je strašno jaka, ali i klijenata je jako puno. Netko uvijek treba negdje putovati i ako ste posvećeni kvaliteti i pametnom razvoju vlastite usluge, ako ne priznajete ništa ispod toga da ste ponosni onim što radite, klijenti će vam dolaziti i vraćati vam se.

U ovakvom tipu avioprijevoza, povjerenje je sve. Uživali smo u dosadašnjih 11 godina tijekom kojih smo isključivo poslovali tržišno, a činjenica da nastavljamo planirati dugoročno znak je da je naše poslovanje održivo. Okupili smo fantastičan kadar stručnjaka, imamo sjajne pilote, planiramo uspostavu vlastite organizacije održavanje zrakoplova, a u bliskoj budućnosti sigurno ćemo krenuti u proširenje flote.

O klijentima, destinacijama i Hvaru

O klijentima
To nisu isključivo osobe dubljeg džepa

Naši putnici su osobe koje nerijetko ciljaju nautičke destinacije te privatne i izoliranije smještaje. Suprotno učestaloj predrasudi, to nisu isključivo pojedinci dubokih džepova, ali su osobe koje su u kupovnom smislu vrlo aktivne, spremne trošiti svoj novac na različite sadržaje.

Najam privatnog mlažnjaka, posebno ako je više putnika u avionu, može itekako biti optimalno i povoljno ulaganje

O destinacijama
Ljeti su traženi Split, Zadar, Tivat i Napulj

Ljeti su dosta traženi Split, Dubrovnik, Zadar, Azurna obala, Sicilija, Sardinija, grčki otoci, Tivat, Napulj... Prošlo ljeto letjeli smo za 109 zračnih luka. Inače, svako ljeto bilježimo porast potražnje za našim destinacijama.

U vrhuncu turističke sezone povećan je broj upita za morskim destinacijama te raste broj putnika koji naš mlažnjak unajmljuju iz turističkih razloga.

O Hvaru
Više zračnih luka u interesu je operatora

Teško mi je procijeniti koliko je našem profilu putnika trenutno presudno to što Hvar nema zračnu luku, no povećanje broja zračnih luka neupitno je u interesu operatora poslovne avijacije i to primarno zbog dva razloga.

Prvi je taj da, gledajući iz perspektive putnika, kvaliteta proizvoda i cjelokupnog iskustva-raste, a drugi je da veći broj aktera pridonosi stvaranju zdrave konkurencije.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
09. studeni 2024 02:30