U sjeni svih događanja oko pandemije koronavirusa prošla je vijest da je Vlada na svojoj 220. sjednici donijela odluku o prijenosu koncesije u brodograđevnoj luci Uljanik sa starog koncesionara Uljanik d.d. na novu firmu Uljanik brodogradnja 1856 d.o.o.
To je odluka koje se čekala još od siječnja kada je Uljanik d.d. poslan u likvidaciju, pa su se zato koncesije trebale prenijeti na ovu tvrtku koja bi mogla završiti neke započete poslove u pulskom škveru. A to bi značilo i neku vrstu oživljavanja brodograđevne djelatnosti u Puli.
Naime, stečajna upraviteljica Uljanika Marija Ružić svojedobno je govorila da bi slamka spasa za pulsku brodogradnju u sklopu Uljanika mogao biti završetak broda za prijevoz žive stoke koji sablasno stoji na jednom od navoza Uljanikova Otoka. Novi ovlaštenik koncesije mora u roku od 90 dana od dana objave odluke u Narodnim novinama dostaviti Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture ovjerene zadužnice u iznosu 4.001.226,00 kuna, što je iznos od dvije godišnje naknade za stalni dio koncesijske naknade, u korist Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, kao instrumente osiguranja naplate naknade za koncesiju, te za naknadu štete koja može nastati zbog neispunjenja obveza iz Ugovora o koncesiji. Doduše, sada je epidemija zaustavila sve, pa većini sada ova vijest nije toliko bitna. No, brojni su se škverani na radu u inozemstvu vratili u Pulu.
Ova je vijest iznimno bitna poduzećima koji su nastavili raditi na području nekadašnjeg Uljanika i koji su imali potkoncesije. Upravo bi oni mogli ponovno ovo područje oživjeti jednom kada pandemija prođe. Tome se barem nada Livio Bolković iz tvrtke Motortech Consulting. Njegova tvrtka koja je izrasla iz Uljanik Strojogradnje posluje još od 1997. godine na tom području, a kako se ništa dugo vremena nije događalo, i sam je htio zatražiti koncesiju.
- Ukoliko se koncesija ne prenese na Uljanik brodogradilište 1852, kao što je prijedlog stečajne upraviteljice, nama Motortech consultingu ne preostaje ništa drugo nego da zatražimo direktnu koncesiju na prostoru koji koristimo, rekao nam je svojedobno ovaj poduzetnik koji se 36 godina nije maknuo iz Uljanika i dan danas tamo radi.
Figurativno rečeno budući da je Uljanik propao, ali nije propala jedva tvrtka koja je nastala iz Uljanika sada već davne 1997. godine kada se taj dio Uljanik Strojogradnje smatrao besperspektivnim. Tada je s još sedmero Uljanikovaca preuzeo proizvodnju brodskih motora na sebe te su osnovali tvrtku koja je danas itekako perspektivna na globalnom tržištu te ima u planu širenje djelatnosti i proizvodnje. Najveća je tvrtka u Hrvatskoj za proizvodnju brodskih dizel električnih agregata i da je trenutno najveći servisni punkt za brodske dizel motore i dizel agregate na Jadranu, uključujući talijansku obalu. Mogu jedini u Hrvatskoj ispitati bilo koji motor od 20 do 3500 Kw. Ujedno, više od dva milijuna eura agregata ta je tvrtka izvezla na rusko tržište. Rade i za sva hrvatska brodogradilišta. I to je samo dio poslova koje ova uspješna tvrtka obavlja.
- Radimo u halama od 1400 kvadrata i jednoj pomoćnoj bravarskoj radioni koja ima oko 250 kvadrat. Tu je još oko 1000 kvadrata drugog terena. Ali mi smo spremni proširiti zahtjev za koncesiju na još jednu zgradu koja je dosad služila Uljanik brodogradilištu za skladišni prostor. Jer u svim razgovorima dosad koje sam imao sa stečajnim upraviteljicom i drugima, njima taj prostor više nije potreban. A ako njima ne treba, mi smo spremni to preuzeti. A mi bismo tu napravili novu proizvodnju koja se sada razvija a to je proizvodnja hibridnih brodskih motora. Širili bismo poslovanje i djelatnost, a čak smo i zaposlili nekoliko uljanikovaca koji su ostali bez posla, najavio je Bolković. To znači da bi poslovanje svoje tvrtke koja zapošljava 20-tak djelatnika, od toga 7 diplomiranih inženjera, širila svoje poslovanje za 30 posto.
No, nisu oni jedini. S njima velike planove imaju još dvije tvrtke u okolici Pule.
- Mi i još dvije tvrtke osnovali smo neslužbeni konzorcij. To su uz moju tvrtku tvrtka koja se bavi izolatorskim radovima Kontra iz Štinjana i bravarska tvrtka Škamp iz Vodnjana. Riječ je o manjim tvrtkama koje zapošljavaju oko 30 djelatnika. Kontra bi također odmah uzela u koncesiju najam jedne hale, a to bi sigurno napravio i Škamp. Ujedno, imamo kontakte s talijanskim partnerima koji se bave proizvodnjom jahti do 80 metara iz više dijelova. Specijalizirani su za izradu trupova tih jahti. I oni su bili zainteresirani uzeti u najam jedan Uljanikov navoz i hale uz navoz vezano za bravarske poslove. Oni bi zaposlili sve ono što Uljanik može dati, od dizalica, viljuškara, ljudi koji rade na transportu, varioce, a već i sada zapošljavaju radnike koji su otišli iz Uljanika. Dakle sve ono što Uljanik ima bi se zaposlilo. To bi bila okosnica trenutnog oživljavanja tog prostora. Čim se situacija oko epidemije, vjerujem da će to krenuti, veli nam Bolković.
Dodaje da bi se u startu odmah zaposlilo 400 ljudi. Barem 20 do 30 posto prostora bivšeg brodogradilišta stavili bi u funkciju. Kada bi sve krenulo kako treba, u roku od godinu dana zaposlilo bi se i do tisuću ljudi.
- Tu bi se radili brodovi do porinuća, a potom bi se finalizirali u Italiji, kaže nam Bolković. Veli da bi bili spremni preuzeti i završetak gradnje stočara, ako se situacija u budućnosti oko tog broda ne promijeni.
- Ne tražimo nikakve kredite ni novac od države. Sve ćemo sami isfinancirati, pa čak i dovršetak gradnje 526 koji je sada na navozu. Tvrtka je spremna iznaći sredstva za dovršetak te gradnje. Mi smo to predložili Ružić koja je bila oduševljena tim prijedlogom jer je smatrala da je to odlična ideja da se pokrene brodogradnja, kazao je Bolković. Veli da su spremni u sve uključiti i druge tvrtke.
- To može sutradan biti naša kičma. Zašto u taj konzorcij ne bi ušle i druge tvrtke, kazao je Bolković.
Rješavanje pitanje koncesije je i dobra vijest za tvrtku koja je proizašla iz Uljanik Strojogradnja koja je ušla u suradnji s tvrtkom Palfinger, koja je poznati proizvođač brodskih dizalica. Dio tih dizalica se sada radi u Strojogradnji. I oni su u potkoncesiji. Oni zapošljavaju oko 30 radnika. Uz njih tu radi i još 4-5 manjih tvrtki koji ima prostore na području nekadašnjeg brodogradilišta. Za sve njih ova je nova situacija pozitivan signal, barem u smislu da će dobiti koncesije nad zemljištem.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....