U svom sjedištu u Berlinu Zalando je predstavio poslovne rezultate postignute u prošloj godini i najavio novitete koji će korisnicima biti predstavljeni u 2024. godini. U tijeku je razvijanje poslovnih strategija kako bi se izgradio paneuropski ekosustav koji će obuhvatiti veći udio modnog i lifestyle tržišta online trgovina.
Model ekosustava strateška je revolucija u odnosu na trenutni platformski sustav te je fokusiran na dva vektora rasta: poslovanja poslovnih subjekata s krajnjim korisnicima (B2C) i poslovanja s poslovnim subjektima (B2B).
Kod B2C poslovanja Zalando je usmjeren prema tome da svojom kvalitetom krajnjim korisnicima ponudi najbolje moguće iskustvo kupnje, a taj cilj će postići unaprjeđenjem sportskog, dječjeg i obiteljskog asortimana, nudeći personalizirani sadržaj i zabavu. Što se tiče B2B poslovanja Zalando planira pokrenuti vlastitu logističku infrastrukturu i softver koji će biti pokretači za online transakcije bez obzira odvijaju li se one na platformi ili izvan nje.
Korištenjem novih strategija cilj je postići godišnju stopu rasta bruto vrijednosti prodane robe (GMV) za 5 do 10 posto. Takav trend trebao bi se nastaviti narednih pet godina, odnosno do 2028. godine kad bi prilagođena operativna dobit (EBIT) kao postotak prihoda trebala iznositi 6-8 posto.
B2B i B2C poslovanjem Zalandu je dugoročni cilj pokriti 15 posto europskog modnog tržišta koje je vrijedno 450 milijardi dolara.
- Naš je cilj vratiti se snažnom rastu i nastaviti s povećanjem marže što je vidljivo iz naših novih smjernica. U B2C-u ćemo otići korak dalje i pružiti našim kupcima, kojih ima 50 milijuna, još kvalitetnije iskustvo kupnje i proizvode koji odgovaraju njihovom životnom stilu, personalizirani sadržaj, inspiraciju i zabavu, rekao je Robert Gentz, jedan od izvršnih direktora Zalanda.
U 2023. godini GMV se smanjio za 1,1 posto i iznosi 14,6 milijardi eura, dok se prihod smanjio za 1,9 odnosno 10,1 milijardu eura. Cjelogodišnji prilagođeni EBIT porastao je na 350 milijuna eura s prethodnih 185 milijuna eura, a prilagođena EBIT marža iznosila je 3,5 posto (1,7 postotni bod više u odnosu na 2022.)
Prvi korak koji će poduzeti kako bi stekli i zadržali kupce je isticanje kvalitetom među masom. Kvaliteta se odnosi na svaki korak kupnje, od pregledavanja asortimana, digitalnog iskustva, održive mode pa sve do personalizacije pomoću alata umjetne inteligencije.
- Naša B2C strategija orijentirana je na kvalitetu, životni stil i inspiraciju koju nudimo kupcima što nas razlikuje od konkurencije. Kupci žele bolju upotrebljivost, praktičnost i digitalno iskustvo, dok nove digitalne generacije očekuju također inspiraciju i zabavu dok kupuju online, tvrdi David Schneider, drugi izvršni direktor Zalanda.
Prema objavljenim podacima, broj aktivnih kupaca u 25 zemalja iznosio je gotovo 50 milijuna u 2023. godini, dok je broj narudžbi bio 245 milijuna. Aktivni kupci u prosjeku su godišnje napravili 4,9 narudžba čija je prosječna vrijednost iznosila 60 eura. Svi ovi pokazatelji nešto su niži nego u prethodnoj godini, osim prosječnog iznosa košarice koji je porastao za nešto više od tri eura.
Tvrtka je nedavno pokrenula skup usluga pod nazivom ZEOS kroz koju brendovi mogu prodavati vlastite proizvode. Naime, ključni zadaci ZEOS-a su prevladavanje problema kod prekogranične e-trgovine u Europi. Europa je složeno tržište na kojem postoji više od 40 zemalja, više od 30 jezika i valuta, razne vrste plaćanja, dostava i povrata. Prihodi ZEOS-a već danas iznose 0,9 milijardi eura.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....