STATISTIČKI PODACI

U sedam godina najviše su poskupjeli hoteli i restorani: Plaćamo ih čak 34 posto više nego 2015.

Prijevoz je narastao za 26,5 posto, a na trećem su mjestu hrana i bezalkoholna pića te alkoholna pića i duhan

Turisti u Zadru

 Luka Gerlanc/CROPIX

Ništa u Hrvatskoj ne poskupljuje brže od restorana i hotela, pokazuju to redoviti podaci Državnog zavoda za statistiku, koji je ovih dana izbacio indekse potrošačkih cijena za lipanj 2022. godine.

Dapače, gledajući u usporedbi s 2015. godinom, usluge u restoranima i hotelima danas plaćamo 34 posto više nego prije sedam godina, a to je znatno veći porast nego što su u istom periodu dosegle neke druge stavke poput prijevoza ili hrane.

Doduše, slijede u stopu - prijevoz je prema službenoj statistici u odnosu na 2015. godinu narastao za 26,5 posto, a na trećem su mjestu hrana i bezalkoholna pića te alkoholna pića i duhan s rastom od 23,8 posto u posljednjih sedam godina.

Zanimljivo, u sedam godina samo je jedna stavka ostvarila pad - riječ je o troškovima komunikacije, koji su danas za 1,5 posto manji nego 2015. godine, dok se s niskim rastom mogu još pohvaliti i obrazovanje te zdravstvo.

Gledajući na godišnjoj razini, najveći rast cijena ostvarila je stavka prijevoza, u iznosu od 20,3 posto, nakon toga slijedi hrana pa tek onda restorani i hoteli, dok je ova posljednja skupina zabilježila najveći rast kad gledamo kretanje cijena na mjesečnoj razini, od 3,5 posto.

Za očekivati je da će se takav trend nastaviti i u srpnju te kolovozu, kad ćemo dobiti statistiku za glavni dio sezone, jednako kao što je logično očekivati da će drastičan rast cijena dobara i usluga imati posljedice i na potrošnju te količinsku prodaju robe.

Naznake o tome već nam daju brojke iz Nielsenova panela trgovine, zasad samo za period od siječnja do travnja, ali već pokazuju kako je količinska prodaja pojedinih vrsta roba pala.

Recimo, najviše je pala prodaja pive i cidera, i to za 17 posto, zatim slijede sladoledi s 11 posto te vina i pjenušci, koji se količinski prodaju osam posto manje. Osim toga, za sedam posto pala je prodaja sireva, mlijeka i kave, a pala je prodaja i mnogih neprehrambenih proizvoda, kao što su britvice, deterdženti za pranje suđa ili omekšivači. q

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
20. travanj 2024 07:32