Jedan od tri zagrebačka fakulteta koji sudjeluju u projektu 'Financijska pismenost za studente' AZ mirovinskih fondova je i Grafički fakultet Zagreb čiji studenti imaju važnu ulogu oblikovanja vizualnog identiteta projekta. Ideja je da financijske teme prikažu vizualno atraktivno i privlačno za široku publiku. Zašto je važno napraviti dobru vizualizaciju informacija te koliko je bitna uloga grafičkih elemenata kod prezentacije u medijskom prostoru pojasnila nam je doc. dr. sc. Daria Mustić, profesorica Grafičkog fakulteta u Zagrebu.
1. Kako će u ovom projektu sudjelovati studenti Grafičkog fakulteta?
Studenti Grafičkog fakulteta su u ovom projektu sudjelovali na način da su oblikovali osnovne vizualne elemente koji će se koristiti u medijskoj prezentaciji projekta. Tema financijske pismenosti je složena, a zadatak naših studenata je da je učine jednostavnijom, zanimljivijom i privlačnijom za publiku. Vizualna prezentacija u medijima često može biti odlučujući faktor u odluci čitatelja da li će čitati ili pogledati neki sadržaj. Ako se tema vizualno čini „teška“, naporna i komplicirana onda čitatelji jako brzo odlučuju izabrati nešto drugo, pogotovo u digitalnom okruženju, gdje nas samo jedan klik dijeli od nečega zanimljivijega. Zadatak naših studenata je oblikovati originalno, funkcionalno i logično dizajnersko rješenje koje će pridonijeti vizualnoj prepoznatljivosti projekta.
2. Koliko su grafički elementi važni kod pojašnjavanja određene tematike – u ovom slučaju elemenata financijske pismenosti?
Grafički elementi su kod pojašnjavanja bilo koje teme u medijskom prostoru izuzetno važni. Svi znamo da smo zasićeni informacijama, porukama, sloganima i o vještini grafičkog dizajnera vrlo često ovisi da li će poruka uopće biti primijećena. Vizualni prikaz informacija je posebno bitan upravo kod ovakvih tema kao što je financijska pismenost. Tema je to koja je društveno važna, ali koja čitateljima može biti i odbojna ako nije prezentirana na razumljiv i vizualno pregledan način. Statistika, brojevi, suhoparni podaci su sadržaji koje dizajneri mogu prikazati na ljudima razumljiviji i pristupačniji način i vjerujem da će naši studenti to uspješno učiniti.
3. Koliko je zahtjevno napraviti vizualni identitet ovakvog projekta?
Izrada svakog vizualnog identiteta je zahtjevna ako se radi kvalitetno. Iza onoga što mi vidimo kao produkt, npr. neki logotip, često stoji mnogo vremena uloženog u istraživanje teme i razrađivanje ideje. Dobar dizajn nam olakšava snalaženje, informacije čini pristupačnijima i bržima, ali upravo dobar dizajn, baš zato što je dobar, u svakodnevnom životu često ne primjećujemo. Primjećujemo stvari koje nam rade problem, ikone na računalima koje ne razumijemo, loš raspored koji nam otežava čitanje, kombinaciju boja koja nam je neugodna…Isto je i sa vizualnim identitetom - ako je dobar, ne razmišljamo previše o njemu, uzimamo ga zdravo za gotovo, ali ako je loš – kroz njega procjenjujemo i samo poduzeće, robnu marku, proizvod, projekt…zato je bitno da je vizualni identitet dobar i promišljen.
4. Kako se grafički pojmovi mirovinskih fondova, kreditnih kartica i ulaganja mogu približiti mladima?
Upravo je to pitanje kojim su se studenti Grafičkoga fakulteta kroz svoje sudjelovanje u projektu bavili. Mladi ljudi žele informaciju sada i odmah, ne žele gubiti vrijeme, a tu brzinu i preglednost informacija nudi vizualizacija informacija, upravo ono što rade grafički dizajneri. Zadatak naših studenata je predložiti najbolji način vizualizacije tih pojmova mladima.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....